slejnard Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 Jåh! Jag är människa jag. Lika men olika är vi
slejnard Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 På söndag kommer snösmockan! Winter is coming..
Fidden Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 Jag måste ändå säga att jag kan förstå att det förekommer ett visst mått hat mot vissa judiska falanger efter att ha sett den där miniserien Unorthodox. Precis som att det förekommer hat mot kristna och muslimer ska tilläggas. Det har tassats en del på tå kring judarna sedan kriget. När får man börja tycka att de är lika korkade som de andra religiösa dårarna? Tänker då mest på fundamentalisterna. Jävla nötter är vad de är.
slejnard Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 Den såg jag också. Bra serie och intressant inblick i hur det kan vara
slejnard Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 Funderar ändå lite kring religion (påfund?)ibland och tänker att Gud bara vill att vi ska vara lite schysstare och mer förstående. Jesus var nog inte särskilt religiös
Pico Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 5 minuter sedan sa Fidden: Jag måste ändå säga att jag kan förstå att det förekommer ett visst mått hat mot vissa judiska falanger efter att ha sett den där miniserien Unorthodox. Precis som att det förekommer hat mot kristna och muslimer ska tilläggas. Det har tassats en del på tå kring judarna sedan kriget. När får man börja tycka att de är lika korkade som de andra religiösa dårarna? Tänker då mest på fundamentalisterna. Jävla nötter är vad de är. Alla grupperingar som kan rättfärdiga regelrätta lagbrott baserat på en osynlig hitte-på-snubbe som lever en bit ovanför molnen ska ifrågasättas. Enough with the toe tipping (😄), sen behöver det ju inte betyda att man gör - som Ricky Gervais uttryckte det i någon "bit" - "went way too far with it", som Herr H gjorde på 40-talet.
Pico Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 Diktaturer blir ju som en religion i sig självt...
Fidden Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 (redigerat) 4 minuter sedan sa slejnard: Funderar ändå lite kring religion (påfund?)ibland och tänker att Gud bara vill att vi ska vara lite schysstare och mer förstående. Jesus var nog inte särskilt religiös Ja, eller nä. Jesus ville nog bara väl och var nog mest en filosof. Gud däremot porträtteras väl snarast som en tyrann i de flesta religionerna. Följer man inte hans vilja ska man brinna i en evighet. Han har rätt mycket gemensamt med Hitler om man ska vara ärlig. edit: minus några grammatiska missar som får det att låta som att gud existerar. Redigerat 16 oktober 2020 av Fidden
Pico Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 (redigerat) 1 minut sedan sa Fidden: Ja, eller nä. Jesus ville nog bara väl och var nog mest en filosof. Gud däremot porträtteras väl snarast som en tyrann i de flesta religionerna. Följer man inte hans vilja ska man brinna i en evighet. Han har rätt mycket gemensamt med Hitler om man ska vara ärlig. Hitler var en varm/empatisk nog karaktär att låta de som dött vara i fred... Redigerat 16 oktober 2020 av Pico 1
Fidden Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 Just nu sa Pico: Hitler var en varm/empatisk nog karaktär att låta de som dött vara i fred... Sprutgarv på den 😆
Pico Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 Eller, det vet jag egentligen inte... men det är väl ganska normalt av alla oss människor att inte se till så de bortgångna blir jagade och torterade. Vi går oftast bara vidare.
slejnard Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 Håller med ang Jesus men...Nja , tänker att Gud är inom oss och kanske är det som vi kallar samvete. Det där med att vara en tyrann är ju påhitt för att diktaturer och fanatiker ska kunna styra över andra. Tror inte så mycket på religion men är ändå troende på någe vis 😲. Läser inte bibeln eller går i Kyrkan på söndagar men helgar gärna vilodagen! 😄
slejnard Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 7 minuter sedan sa Pico: Hitler var en varm/empatisk nog karaktär att låta de som dött vara i fred... Ha ha
slejnard Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 Nu dags för bingen. Orkar inte ens vara vaken på helgkvällarna längre
Pico Postat 16 oktober 2020 Postat 16 oktober 2020 10 minuter sedan sa Fidden: Sprutgarv på den 😆 Jag skall erkänna att min kommentar var snudd på stöld eller åtminstone en omskrivning av något en briljant (bortgången) tjomme sagt...
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 (redigerat) Se där! Lite religiösa grubblerier. Ja, Christopher Hitchens var allt en oerhört intelligent och vältalig person som gick bort för tidigt. Så länge religion kan stödja en fallen människa är det bra så. Allt annat runt omkring är bara gjort för makt och ekonomisk vinning. Dessa envåldshärskare som Affe brukar dyka upp i tider som dessa när syndabockar behövs för att en del ska må bra. Svåra tider göder dem och missnöjespartier med sina "lösningar". Så ja. Så här nära att bli kallad vidrig gubbdjävel har jag inte varit här i tråden på lääänge. 😀 Kpd? Redigerat 17 oktober 2020 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Appzålyt! Ajabaja prata religion eller politik i tråden! Kpd?
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Nä det där är ett gissel. Man blir mest förbannad 😄 slut KPD, måste göra mer på en stund. Syrran kommer och hälsar på idag!
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 26 minuter sedan sa slejnard: Nä det där är ett gissel. Man blir mest förbannad 😄 slut KPD, måste göra mer på en stund. Syrran kommer och hälsar på idag! Hälsa! 18 minuter sedan sa CHAE: Don’t mention the war! Exakt!
Dark Of Light Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 10 timmar sedan sa Neosus: Jåh men ni vet iallafall vem som e Guhd? Ja, du menar förstås Gudh?
slejnard Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Får nog vänta ett tag till... men har bullar å!
Naymari Postat 17 oktober 2020 Postat 17 oktober 2020 Kamelbullar! Banelkullar! bappelsin, jubbgävel!
Recommended Posts