Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Ja, alltså nu när man sett dokumentären så är det antingen så att sprickan uppstod innan fartyget sjönk eller efter. Om det första är sant så är dokun bara sensations journalistik. Då sprack kölen när fartygen landade på botten.

Om det sista alternativet är riktigt så blir det mer komplicerat. Ryssarna är de enda som kan tänkas vilja få stopp på vapentransporterna. Är transporterna sanna så vill ju Swärjeh också tiga som muren förstås. Skulle vi peka ut ryssen så avslöjar de allt och då får vi, esterna och engelsmännen skämmas.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sett dokumentären men läst in mig lite om den senaste debatten; jag tror att sprickan uppkom när fartyget landade på havsbottnen.

Det där med försvarshemligheter och så vidare osar konspirationsteori lång väg.

(F ö RIP samtliga offer).

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan sa CHAE:

Jag har inte sett dokumentären men läst in mig lite om den senaste debatten; jag tror att sprickan uppkom när fartyget landade på havsbottnen.

Det där med försvarshemligheter och så vidare osar konspirationsteori lång väg.

(F ö RIP samtliga offer).

Ja, se den gärna och all respekt till offren och de anhöriga. Dokumentären finns även på JooTooben om man letar.

Mycket svårt att sia om hur den där bucklan/sprickan kom till. Ser onekligen lite skumt ut, på platsen är det mjuk lerbotten. En av sakerna som sticker ut är att regeringen då gjorde en tvärvändning. Först skulle offren tas upp. Så många som möjligt, för att sedan plötsligt komma med attityden att det är helt omöjligt. Det såg de anhöriga som ett svek. Fartyget skulle täckas över pga av att det fanns sprit ombord(!) och offren hade smycken på sig som andra skulle sno, mm. Det känns lite krystat. Nu skrev istället ett antal nordiska länder på ett avtal att gravfrid råder på platsen (samt England, why?). Det kan jag dock mycket väl förstå och respektera. Det hindrar dock inte dykare från andra nationaliteter att besöka platsen. 

De militära transporterna är ju gammal skåpmat, det finns vittnen till dem. Överblivna ryska vapensystem som smugglades ut till väst, från esterna, via Sverige, till England. Även detaljen att något skulle exploderat ombord som den estniska redaren kom ut med. Problemet är ju bara att allt detta var ett tag sedan. Svårt att bevisa något om inte något nytt kommer fram. dokumentären är visserligen en liten bit på väg men...

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan sa slejnard:

Apropå det så har jag gjort en Jazz/musikal-dänga. Vad tror ni? För skum?
 

 

Ja, vad fan. Me like, sådeså! Men varför känner jag igen den? Är det återanvänd text? Eller har jag bara varit på en av mina tidsresor igen? Vi demoner är lite svåra på sådant...

Hur som helst, bra!!!!!👍

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa Dark Of Light:

Ja, vad fan. Me like, sådeså! Men varför känner jag igen den? Är det återanvänd text? Eller har jag bara varit på en av mina tidsresor igen? Vi demoner är lite svåra på sådant...

Hur som helst, bra!!!!!👍

Tack DOL! Jag la upp ett embryo men det har tillkommit trummor och sången har lagts om. Kanske därför du känner igen den? Eller så är det tidsresa som du säger 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Tack DOL! Jag la upp ett embryo men det har tillkommit trummor och sången har lagts om. Kanske därför du känner igen den? Eller så är det tidsresa som du säger 😄

Mandela-effekten?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Memphis:

Kul med besök från Loopen. Jag lunchade med honom senast för ett halvårsedan typ. Så himla skön och smart kille 😃

❤️❤️❤️

1 timme sedan sa Neosus:

Joo exakt.. 

XD

44 minuter sedan sa slejnard:

Kul! Nu lever ju inte min far längre men om jag åker till götet igen vill jag gärna träffa er båda för en Java! 

Jag är på om jag är i faggorna!

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...