Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
Just nu sa slejnard:

Hade vart kul å höra 

Då hade vi en keyboardist som kunde lura till ett gött Hammond sound. Min husgud (ja, en av dem) var ju Coverdale. Så när man byggde in känsla i framförandet.... Well, det blev riktigt bra, men det är ju lätt att säga själv. Flickorna tyckte om den iaf. Det var ju det som var det viktiga då! laugh.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa Dark Of Light:

Då hade vi en keyboardist som kunde lura till ett gött Hammond sound. Min husgud (ja, en av dem) var ju Coverdale. Så när man byggde in känsla i framförandet.... Well, det blev riktigt bra, men det är ju lätt att säga själv. Flickorna tyckte om den iaf. Det var ju det som var det viktiga då! laugh.gif

Coolt med hammond. Det hade vi också en duktig en fast vi körde mest eget. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bluesen har alltid varit mina rötter. Mycket -50 tal först. Elvis, Fats Domino, Jerry Lee och många fler. Det var där jag lärde mig sjunga något sådär.

Sedan upptäckte jag  -70 tals musiken. Hendricks, Deep Purple, The Doors, mm. Sedan har ju Dio, Iron Maiden, Queensryche, Judas Priest, Motörhead, för att nämna några, spätt ut mina influenser back in the day.

Men det var då det.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan sa slejnard:

Ni ska få ett exempel från en livespelning -95. Tar ett tag innan han vevat igång den... instrumental låt som heter running horses. Vi var riktigt bra band när det begav sig.

https://www.dropbox.com/s/p1wn5br3cxsjky1/Far Out Tresko 95- Running horses.mp3?dl=0
 

 

Låter ju nästa lite jazz-fusionistiskt. Bra skit, jag älskar jazz och dess improvisationer. Jag är mycket förknippad med metal men det är sådant här jag gillar mest nuförtiden.

10 minuter sedan sa slejnard:

Tyvärr lever inte trummisen längre.

Tråkigt. Var det livet frestelser eller annat som...?  

Link to comment
Dela på andra sajter

...har skissat ihop ett litet utkast, en låtidé, tema, varma macks influerat fettdrypande skink rock... 👀

Vi får se om jag får ihop nått! OM inte annat så kan jag lägga upp sedan. Om inte annat uppstår. Och kvarglömmes... i en skivback nära dig. 😲

 

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan sa Dark Of Light:

Låter ju nästa lite jazz-fusionistiskt. Bra skit, jag älskar jazz och dess improvisationer. Jag är mycket förknippad med metal men det är sådant här jag gillar mest nuförtiden.

Tråkigt. Var det livet frestelser eller annat som...?  

Ja vi flirtade med jazz men mest funk och rock i mix. 
 

Ja riktigt tråkigt. Min bästa vän! Han fick sin första tumör 27 år gammal och operationen då gick bra. Vad han aldrig berättade var att det fanns kvar grejs. Han levde ytterligare 10 år men blev gradvis sämre på slutet. Vi hade mycket trevligt ihop och på den tiden spottade jag inte heller i glaset. Whiskeyfrukostar och folköl! 😄 Arbetslösa och halv dekadens, men roligt hade vi och musicerade mycket! 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan sa slejnard:

Ja vi flirtade med jazz men mest funk och rock i mix. 
 

Ja riktigt tråkigt. Min bästa vän! Han fick sin första tumör 27 år gammal och operationen då gick bra. Vad han aldrig berättade var att det fanns kvar grejs. Han levde ytterligare 10 år men blev gradvis sämre på slutet. Vi hade mycket trevligt ihop och på den tiden spottade jag inte heller i glaset. Whiskeyfrukostar och folköl! 😄 Arbetslösa och halv dekadens, men roligt hade vi och musicerade mycket! 

Ja, det låter trist och ja. Visst festade man loss förr om åren. Du vet... teh rock ´n roll life style. Kul ett tag, men självdestruktivt satan. Inget jag rekommenderar men så är det i "svängen". Tur att man aldrig fastnade i tyngre grejer. Droger har jag aldrig varit på. Alkohol och andra hål men aldrig annat. Men erbjudandena stod som spön i backen. Lätt att halka dit om man inte vet vad det handlar om. Har sett det hända med andra. Inget vidare...

6 minuter sedan sa slejnard:

Sphanks! Gjorde en sida på SoundCloud för nåt år sen med gamla demos. Har massor outgivet i datorn och vi som är kvar funderar på att göra remakes..

Ja gör det!!!!!!!!!! 

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Nu?!

 

1 timme sedan sa slejnard:

Eller nu... 

Jag är ju också känd för att säga som det är, på gott eller ont. Ajm teh kingg åf teh PiiiTiis juh! De kommer vare sig jag vill eller inte. Men jag ska hålla tillbaka, trist om ni andra ska lida av det... 

17 minuter sedan sa slejnard:

Har aldrig provat droger men kört ganska hårt med alkohol. Ett gift det å om det blir för mycket. 

Så är det. Det gäller för övrigt allt här i livet. Lagom är bäst, inte alltid roligast. Men bäst, tänk på det ungdomar!

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Håkanfestivalen blev inställd innan jag fick tummen ur, men så här blev det när Marilyn Manson otippat dök upp på Gotland och hyllade Håkan med sin tolkning av Gårdakvarnar och skit.

 

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...