CHAE Postat 24 september 2020 Trådstartare Dela Postat 24 september 2020 45 minuter sedan sa Dark Of Light: Ja. Vi är som mest uppfinningsrika när det gäller förstörelse... Just WW2 är så fyllt med enskilda händelser, slag och andra detaljer att det spelar ingen roll hur mycket man läser om det... ja, då finns det minst lika mycket kvar. Har på senare tid börjat intressera mig för det där första och mindre populära kriget. Såg 1917 (ja se där nu smög jag dit ett filmtips också. Om ni inte gjort det redan, se den!!! 9/10 skyttegravsfötter.) och där får man en viss bild av helvetet. Vilka extrema förhållanden. Ska man göra någon jämförelse skulle jag vilja säga att slagen i Bastogne eller Stalingrad hamnar närmare första världskrigets skyttegravs variant. Ett helt annan slags krig. Med ett annat slags lidande. Människans galenskap upphör aldrig att förvåna och inte lär vi oss något heller. Ryssen är på gång igen med sina gränsprovokationer. [...] Jaaa, håller med. Inte en varm filt så långt ögat kunde nå! Det var ju faktiskt läskigt nära att Ardenner-offensiven faktiskt lyckadees och att tyskarna höll på att knäcka jänkarna. Då tog drivmedlet slut... Läs in dig lite på slaget om Hurtgen-skogen också. Amerikanarna blev familjära med östfrontens fasor som de där minorna som hoppade upp någon halvmeter innan de exploderade. Jänkarna blev varse de där riktiga fanatikerna då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 Googlade Kalkon Clown och denna dök upp.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 (redigerat) 34 minuter sedan sa CHAE: Läs in dig lite på slaget om Hurtgen-skogen också. Amerikanarna blev familjära med östfrontens fasor som de där minorna som hoppade upp någon halvmeter innan de exploderade. Jänkarna blev varse de där riktiga fanatikerna då. Jag har läst alldeles för många böcker om WW2. Man kroknar efter ett tag. Den där känner jag till dock... och här kan jag ge dig ett filmtips till då om just ämnet Hürtgen. When Trumpets Fade. Finns på HBO. Redigerat 24 september 2020 av Dark Of Light Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 26 minuter sedan sa Neosus: Googlade Kalkon Clown och denna dök upp.. Ja, det är ju självklart. Vem skulle annars dyka upp. Kolla halsen bara.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 september 2020 Trådstartare Dela Postat 24 september 2020 18 minuter sedan sa Dark Of Light: Jag har läst alldeles för många böcker om WW2. Man kroknar efter ett tag. Den där känner jag till dock... och här kan jag ge dig ett filmtips till då om just ämnet Hürtgen. When Trumpets Fade. Finns på HBO. Har sett. Rätt okej film. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 Så här gör man. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 Nu till den viktigaste frågan av dom alla frågor...som är viktigast.. FINNS Volvo 335? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 vem har snyggast hörlurar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 september 2020 Trådstartare Dela Postat 24 september 2020 12 minuter sedan sa ewroL: vem har snyggast hörlurar? Alla mörkisar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 36 minuter sedan sa Neosus: Nu till den viktigaste frågan av dom alla frågor...som är viktigast.. FINNS Volvo 335? Ja undras 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 Nay vet!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 24 september 2020 Dela Postat 24 september 2020 23 timmar sedan sa CHAE: Pedalgodis!!! @Memphis Är det inte dags att berättar om ditt pädalköp i din egen köptråd?!? 😮 Låter läskigt 😄 Inte gjort en officiell tråd sedan urminnes tider. Men det är kanske ingen dum idé! Ska testa den ordentligt först bara 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 24 september 2020 Trådstartare Dela Postat 24 september 2020 43 minuter sedan sa Memphis: 😮 Låter läskigt 😄 Inte gjort en officiell tråd sedan urminnes tider. Men det är kanske ingen dum idé! Ska testa den ordentligt först bara 🙂 Go for it, baby!!! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 8 timmar sedan sa Memphis: 😮 Låter läskigt 😄 Inte gjort en officiell tråd sedan urminnes tider. Men det är kanske ingen dum idé! Ska testa den ordentligt först bara 🙂 Ta Björntråd. Det är starkt. Eller grov fiskelina. Kpd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 Japp! Morn å KPD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 25 september 2020 Trådstartare Dela Postat 25 september 2020 G’morrn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 13 hours ago, Neosus said: Nu till den viktigaste frågan av dom alla frågor...som är viktigast.. FINNS Volvo 335? 12 hours ago, slejnard said: Nay vet!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 25 september 2020 Trådstartare Dela Postat 25 september 2020 Nay kan man alltid lita på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 godmorgon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 On 9/24/2020 at 12:02 AM, Neosus said: Okej.. nu är det så här ATT jag måste skaffa nya monitorer. Jag hör inte vad jag gör... 👀 Vad vill du ha för nå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 58 minuter sedan sa Naymari: Vad vill du ha för nå? Jag sneglar lite åt Adam T7V och i den prisklassen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 Det är snart jul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 De e de! 🎅 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 De e d d e e d! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 4 timmar sedan sa Naymari: Du är bäst!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 3 hours ago, Neosus said: Jag sneglar lite åt Adam T7V och i den prisklassen. Nice! De tror jag kommer vara ett bra köp. ADAM gör bra pryttlar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 15 minuter sedan sa Naymari: Nice! De tror jag kommer vara ett bra köp. ADAM gör bra pryttlar Jåh! Under 4000 paret känns riktigt prisvärt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 Har Adam f7. Nöjd med dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 25 september 2020 Dela Postat 25 september 2020 VIKTIGT MEDDELANDE TILL ALLMÄNHETEN!!!! Det är fredag. Jag repeterar. Det är fredag. Slut på meddelandet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts