Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

45 minuter sedan sa Dark Of Light:

Ja. Vi är som mest uppfinningsrika när det gäller förstörelse... Just WW2 är så fyllt med enskilda händelser, slag och andra detaljer att det spelar ingen roll hur mycket man läser om det... ja, då finns det minst lika mycket kvar.

Har på senare tid börjat intressera mig för det där första och mindre populära kriget. Såg 1917 (ja se där nu smög jag dit ett filmtips också. Om ni inte gjort det redan, se den!!! 9/10 skyttegravsfötter.) och där får man en viss bild av helvetet. Vilka extrema förhållanden. Ska man göra någon jämförelse skulle jag vilja säga att slagen i Bastogne eller Stalingrad hamnar närmare första världskrigets skyttegravs variant. Ett helt annan slags krig. Med ett annat slags lidande. 

Människans galenskap upphör aldrig att förvåna och inte lär vi oss något heller. Ryssen är på gång igen med sina gränsprovokationer.

[...]

Jaaa, håller med. Inte en varm filt så långt ögat kunde nå!

Det var ju faktiskt läskigt nära att Ardenner-offensiven faktiskt lyckadees och att tyskarna höll på att knäcka jänkarna. Då tog drivmedlet slut...

Läs in dig lite på slaget om Hurtgen-skogen också. Amerikanarna blev familjära med östfrontens fasor som de där minorna som hoppade upp någon halvmeter innan de exploderade.

Jänkarna blev varse de där riktiga fanatikerna då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
34 minuter sedan sa CHAE:

 

Läs in dig lite på slaget om Hurtgen-skogen också. Amerikanarna blev familjära med östfrontens fasor som de där minorna som hoppade upp någon halvmeter innan de exploderade.

Jänkarna blev varse de där riktiga fanatikerna då.

Jag har läst alldeles för många böcker om WW2. Man kroknar efter ett tag. Den där känner jag till dock... och här kan jag ge dig ett filmtips till då om just ämnet Hürtgen.

When Trumpets Fade. Finns på HBO.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan sa Dark Of Light:

Jag har läst alldeles för många böcker om WW2. Man kroknar efter ett tag. Den där känner jag till dock... och här kan jag ge dig ett filmtips till då om just ämnet Hürtgen.

When Trumpets Fade. Finns på HBO.

Har sett. Rätt okej film.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan sa CHAE:

Pedalgodis!!!

@Memphis Är det inte dags att berättar om ditt pädalköp i din egen köptråd?!?

😮 

Låter läskigt 😄 Inte gjort en officiell tråd sedan urminnes tider. Men det är kanske ingen dum idé! Ska testa den ordentligt först bara 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan sa Memphis:

😮 

Låter läskigt 😄 Inte gjort en officiell tråd sedan urminnes tider. Men det är kanske ingen dum idé! Ska testa den ordentligt först bara 🙂

Go for it, baby!!!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...