Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
12 minuter sedan sa Naymari:

En 6 timmars Parkering som skulle kosta 60:- nånting kostade nu 900:-

 

1400% ränta. Hur är det rimligt?

Bummer.

4 minuter sedan sa Neosus:

Okej.. nu är det så här ATT jag måste skaffa nya monitorer. 

Jag hör inte vad jag gör... 👀

XD

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan sa Neosus:

Kan skicka mjölkbilen om du vill?

 

Lokalanknytning. Kul musikanter som är rätt kul att jamma med.

21 minuter sedan sa slejnard:

Ni kan ju inte ha MJÖLK i kaffet 😮

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa CHAE:

Pfft, du är bara avundsjuk.

Ja tack. Skickar du mjölken, är du snäll?

I`m teh fåkking KING of PäTäs! Jag gjorde PäTäs i Längstah långt innan du var påtänkt här! laugh.gif

 

Btw, jag fick min Rheintochter för mina PTs 8 i rad! Den kunde inte Postnörd supa bort...

Det var ett helvete att få ihop men nu är det klart! Gör sig fint i hallen. Tack!  

spacer.png

Nu behöver jag bara en Mi-28 N Night Hunter

spacer.png

 

Hur många PTs i rad behöver man till en sådan? Ja, och en rulltårta också.

 

Btw... Man har INTE mjölk i kaffet. Inte i vuxen ålder. Nej. Det har man inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

I`m teh fåkking KING of PäTäs! Jag gjorde PäTäs i Längstah långt innan du var påtänkt här! laugh.gif

 

Btw, jag fick min Rheintochter för mina PTs 8 i rad! Den kunde inte Postnörd supa bort...

Det var ett helvete att få ihop men nu är det klart! Gör sig fint i hallen. Tack!  

spacer.png

Nu behöver jag bara en Mi-28 N Night Hunter

spacer.png

 

Hur många PTs i rad behöver man till en sådan? Ja, och en rulltårta också.

 

Btw... Man har INTE mjölk i kaffet. Inte i vuxen ålder. Nej. Det har man inte. 

Ja jaa, ta inte i så du spricker nu...🙄

Nu råkar jag ju veta att just den där bilden är en skalenlig modell (1:35) av en Rheintochter...🤨 Så antingen Photoshoppar du ihop något jox eller så fixar du en riktig, okej. Gör om, gör rätt.

Jodå, jag tar mitt kaffe med mjölk och skiter fullständigt i vad folk tycker om det XD

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan sa CHAE:

@Dark Of Light Förresten, känner du inte igen chassit; det är ju samma chassi ze germans använde till FlaK88:orna!

Ja, det finns ju anledningar till att de använde samma chassin till lite olika vapen. Den där kom ju till runt 1942-43 och då hade ju 88 funnits sedan 30-talet. Smart då stål började bli bristvara, vi "hann" ju inte skeppa ut så mycket som Affe behövde.

1942 började ju de allierade sätta press på oss för järnmalmshandeln och -43 exporterades inga t ex kullager till Riket längre genom en överenskommelse med de allierade. Men själva stålet kunde vi ju fortfararande exportera till Tysklands egen kullager industri. Fast det tog definitivt stopp i slutet av -44. Det satt långt inne. Vi var ju ändå... neutrala....

Ja... Vilken soppa... och vilken djävla tid egentligen.... 

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan sa Dark Of Light:

Ja, det finns ju anledningar till att de använde samma chassin till lite olika vapen. Den där kom ju till runt 1942-43 och då hade ju 88 funnits sedan 30-talet. Smart då stål började bli bristvara, vi "hann" ju inte skeppa ut så mycket som Affe behövde.

1942 började ju de allierade sätta press på oss för järnmalmshandeln och -43 exporterades inga t ex kullager till Riket längre genom en överenskommelse med de allierade. Men själva stålet kunde vi ju fortfararande exportera till Tysklands egen kullager industri. Fast det tog definitivt stopp i slutet av -44. Det satt långt inne. Vi var ju ändå... neutrala....

Ja... Vilken soppa... och vilken djävla tid egentligen.... 

”Neutrala” var ordet...

Lite som att Staterna (och dåvarande Sovjetunionen) använde sig att gamla (hängivna) nazister för att bygga upp sitt rymdprogram efter Det Stora Slagsmålet.

Skrämmande och läskigt men jävligt intressant. Som bara det där med att de, i öknen, kom på att rikta FLAK-batterierna horisontellt; utgångshastigheten måste haft en sjujävla kraft!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Vi är som mest uppfinningsrika när det gäller förstörelse... Just WW2 är så fyllt med enskilda händelser, slag och andra detaljer att det spelar ingen roll hur mycket man läser om det... ja, då finns det minst lika mycket kvar.

Har på senare tid börjat intressera mig för det där första och mindre populära kriget. Såg 1917 (ja se där nu smög jag dit ett filmtips också. Om ni inte gjort det redan, se den!!! 9/10 skyttegravsfötter.) och där får man en viss bild av helvetet. Vilka extrema förhållanden. Ska man göra någon jämförelse skulle jag vilja säga att slagen i Bastogne eller Stalingrad hamnar närmare första världskrigets skyttegravs variant. Ett helt annan slags krig. Med ett annat slags lidande. 

Människans galenskap upphör aldrig att förvåna och inte lär vi oss något heller. Ryssen är på gång igen med sina gränsprovokationer.

21 minuter sedan sa slejnard:

Ja jag säger då g... Filmen G! 

blink.gif

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan sa Neosus:

👀

Har sett båda filmversionerna och läst boken någon gång för länge sedan. För ett tag sedan kom Det 2. Den har jag inte sett. kan vara en kalkon? Det är ju ändå en uppföljare...

Men nog om Det. laughingblink.GIF

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...