Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

5 minutes ago, slejnard said:

Tack! Minns att jag var i en kreativ fas då. Önskar att den kommer tillbaka nu i höst. Eller gäller bara att piska sig själv till att skapa 😄

Jag tror du ska försöka att slappna av och tänka att det kommer när man minst anar det . . . KEEP IT UPP!!

Redigerat av Nenne
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

... och med den pärlan av sexualrådgivning kommer ett annat tips.

 

Bläckfisken och Jag. Netflix.

Alltså jag och naturfilmer har en något brokig historia. De ÄR vackra och lärorika men efter ett tusental  Discovery/National Geographic filmer om hajar kroknar man. Formatet känns igen. ibland är de enbart informativa. Ibland blandar de in känslosammare tongångar i manuset genom att t ex döpa djuren.

Den här faller in i den sistnämnda, dock så döps inte föremålet för filmens story. Delfiner brukar ju just benämnas som extremt intelligenta havsvarelser. Men hur är det med andra havs innevånare? Vi får följa en naturfilmskapare och hans fantastiskt framväxande relation till just en bläckfisk. Ett helt otroligt förhållande växer fram mellan de två och de lär sig massor  av varandra. Fantastiskt bra filmat, intressant och känslosamt värre.

8/10 tentakler.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör det där? Kanske går det bort med lite såpa? blink.gif

 

Vargens Sång. 2019. Netflix

Något så ovanligt som en franska u-båts action. Story är enkel men effektiv. I en nära framtid hotar ett kärnvapenkrig världen. Ryssarna tycka ha avfyrat en kärnvapenmissil mot franskt mål. En u-båt skickas ut för vedergällning. En ung man vars talang är att höra det mesta runt sin u-båt hamnar mitt i dramat. Givetvis blandas det in kärlek i det hela, det förstör en del för den unge mannen men räddar kanske jorden.

Spännande, ja. Som de flesta u-båtsfilmer. Hyfsade skådisar, framför allt Mathieu Kassovitz (som ni INTE bör ha missat i TV-serien Falsk Identitet. En av de bästa agent serier jag sett och då har jag ändå sett Homeland!!!!! Finns på SVT Play).

7/10 spruckna trumhinnor.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, d var d d var. Speciellt om man fördelar pizzasalladen ovanpå pizzan och kompletterar med kebabsås. Den borde döpas om till cardiac arrest.

Kpd?

Ja just det ja. Ibland kan man inte motstå att köpa sig leksaker... Bara en airsoft variant t1828.gif men vilken skönhet.

 

20200922_143416[1].jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...