slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Lite kallt i huset så vi gör upp en brasa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Elda upp hela skiten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Njae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 KPD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Rock n roll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 GW i fyran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Volvo L330C Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 27 minuter sedan sa slejnard: GW i fyran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Anade att det fanns en Volvo för denna sida! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 32 minuter sedan sa Naymari: Volvo L330C Ståtlig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Orientering i ettan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Och rally i tvåan! 😜 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 1 timme sedan sa slejnard: Och rally i tvåan! 😜 Drick mycket vatten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Jåh! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 klyv rå ingefära ner i en kastrull med vatten koka upp stäng av värmen låt stå 10 min drick BRA OM MAN HAR ONT I MAGEN - eller är förkyld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 20 september 2020 Trådstartare Dela Postat 20 september 2020 21 minuter sedan sa ewroL: klyv rå ingefära ner i en kastrull med vatten koka upp stäng av värmen låt stå 10 min drick BRA OM MAN HAR ONT I MAGEN - eller är förkyld VARFÖR BRA OM MAN HAR ONT I MAGEN - eller är förkyld? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Bromsvätska funkar bra också okk jchagh harr ente takit nåkon schkada af deth. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 1 timme sedan sa ewroL: klyv rå ingefära ner i en kastrull med vatten koka upp stäng av värmen låt stå 10 min drick BRA OM MAN HAR ONT I MAGEN - eller är förkyld Är väl bättre med en virre? 🤓 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Vi får väl göra om och göra rätt!? 1 timme sedan sa ewroL: klyv rå ingefära ner i en kastrull med vatten koka upp stäng av värmen låt stå 10 min släng skiten och drick virre BRA OM MAN HAR ONT I MAGEN - eller är förkyld Något sådant då... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 ja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
YellowStudio Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 (redigerat) Dags för middag sen blir det KPD 🙂 Redigerat 20 september 2020 av YellowStudio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Klockan är 19:03 och allt är väl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 20 september 2020 Trådstartare Dela Postat 20 september 2020 3 minuter sedan sa Dark Of Light: Klockan är 19:03 och allt är väl. Tack DoL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 (redigerat) Varsågod och nu till något helt annat. Krigets Unga Hjärtan. SVT Play. En tysk serie i 3 långfilms långa avsnitt. Det något fjolliga namnet till trots så är detta riktigt bra! Wilhelm, hans yngre bror Friedhelm, Charlotte, Viktor och Greta skiljs åt sommaren 1941 i Berlin och lovar varandra att de ska återförenas igen när kriget tar slut. Bröderna ska delta i striderna under offensiven i öst, och Charlotte ska tjänstgöra som sjuksyster i fält. Viktor får det svårt i judehatets Tredje Rike och hans flickvän Greta bryter mot alla tabun för överlevnad. Föga inser de hur prövande ett krig kan vara, hur långt ett krig kan vara och speciellt när man ger sådana löften. Vi får följa dessa fem genom krigets elände. Genom kärlek, hat, liv och död. Vi får se hur ett krig brukar ta fram både det bästa som det sämsta ur oss människor. Välgjort och snyggt. Rent stilistiskt påminner detta om nyinspelningen av den finska Okänd Soldat. Ingen poserande krigsromantik, inga häftiga one liners, utan ren och skär verklighets troget berättande. Svett, blod, smuts, förfrysande kyla och en stor dos mänskliga svagheter. Snyggt filmat, riktigt bra manus och bra skådespelar insatser av alla inblandade. 9/10 järnkors. Redigerat 20 september 2020 av Dark Of Light Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Men det ska jag nog titta på! 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 Ja lät bra! 👍 ser nu på Ratched om en sjuksyrra. Faktiskt rätt bra! På Netflix Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 52 minuter sedan sa slejnard: Ja lät bra! 👍 ser nu på Ratched om en sjuksyrra. Faktiskt rätt bra! På Netflix Mmm. Såg trailern. Ska det föreställa sister Ratched från Gökboet med Jack Nicholson? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 5 minuter sedan sa Dark Of Light: Mmm. Såg trailern. Ska det föreställa sister Ratched från Gökboet med Jack Nicholson? Jo precis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 (redigerat) On 2020-09-17 at 22:36 sa Fidden: Inget emot 2020. Tror förresten jag behöver sjukskriva mig för mos i skallen. Kunde knappt ta mig hem idag. Allt detta har nog nött ut mig fullständigt. Tänker nog säga upp mig och ta ett år utanför arbetsmarknaden, orkar inte bråka med varken a-kassan eller försäkringskassan. Åh fan, låter inte alls bra det där Fidden. Tydligt utmattningssymptom och på väg till utbrändhet låter det som. Har missat vad det handlar om men du behöver få ledigt på ett eller annat sätt, helt klart. Inget jobb är värt att lida för, hälsan går först. Det är därför jag bytt jobb tre gånger senaste två åren. Redigerat 20 september 2020 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 20 september 2020 Dela Postat 20 september 2020 On 2020-09-19 at 20:53 sa Overkill: Lyssnar på My Enhanced Little Rhubarb. Saknar Dingbats. 😞 Heeeej Killis! Long time no see 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts