Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

19 minuter sedan sa Dark Of Light:

smileys-cool-784613.gif I won´t. But you got to see it!

Näe, alltså jag försökte mig ju på en Baltimååår-accent... Och svaret på frågan är "The Wire, ja!"

Redigerat av Pico
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
2 timmar sedan sa slejnard:

Brorsan å familj skulle ju hem till Australien snart men flighten är inställd! Så nu får de vänta en månad innan nästa. Vojnevojne

Lite som att missa bussen i Norrbotten va?

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa ewroL:

Kan man koppla in studio monitorer (TRS/tele-in kabel) på en DAC&hörlursförstärkare?

Absolut. Sen om det fungerar, börjar brinna, startar en oåterkallelig åkallan av satan själv eller bara förblir tyst, det vet jag icket.

1 timme sedan sa ewroL:

Vad tar Scarlett Focusrite 2i2 för impedans på hörlurar?

Ja. Nej. 4. 8784. Centerpartist. Vad är André Pops. Gasexpert. Alfa Laval. Florence Nightingale. Popgruppen Kent.

Välj själv.

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan sa Fidden:

Absolut. Sen om det fungerar, börjar brinna, startar en oåterkallelig åkallan av satan själv eller bara förblir tyst, det vet jag icket.

Ja. Nej. 4. 8784. Centerpartist. Vad är André Pops. Gasexpert. Alfa Laval. Florence Nightingale. Popgruppen Kent.

Välj själv.

Hittar inget filter på prisjakt.nu för TRS/tele in - till studio monitor på DAC

Link to comment
Dela på andra sajter

Brightburn. 2019.

HBO

Tänk er följande scenario: Ett rymdskepp från en galax långt, långt bortifrån, kraschlandar rätt in i den amerikanska landsbygden. Det barnlösa paret Breyer hittar mirakulöst en pojke i skeppet, de adopterar pojken och gömmer skeppet och livet går vidare. Senare under pojkens förpubertala ålder börjar han att upptäcka saker om sig själv. Han är superstark, osårbar och kan flyga samt bränna ner saker bara genom att titta på dem.

Ja, det här känns ju igen, eller? Någonstans här i historien brukar den perverterade adoptivmodern sy upp en pungtajt dräkt i spandex och latex så åtsmitande att man kan räkna ådrorna på pojkens målstake. Pojken blir någon slags rättrådig och färgglad pojkscout. Ja och givetvis med ett på sytt S över bröstet. Men inte här. Den här resan är annorlunda.

Glöm Superman och diverse karaktärer med efternamn som Kent eller Lane. Man har tagit de inledande stegen av den där kända historien men ändrat det mesta genom en plot twist. Man leker med superhjälte temat fast med en tvärtom historia. Grabben blir inte god, han blir ond. Besatt av en mystiskt kraft från sitt skepp. Alla som någon gång tittat snett åt, eller oförrättat honom på något sätt dör våldsamt. Finns det något som kan hejda grabben? Har han någon svaghet? Sin variant av Kryptonit?

Bra skådespelare: Jackson A Dunn i huvudrollen, undersköna Elizabeth Banks, Matt L Jones m.fl. Schysst regi, bra manus och fin fina bilder. Ja, det här var faktiskt inte så dumt som jag trodde det skulle bli! Bitvis blodigt och söligt, en antisuperhjältehorrorhistoria.

... och ja. Det viskas i branschen om att en andra del kan komma att filmas.

8/10 krossade käkben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...