Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
19 hours ago, Fidden said:

Jag kollade på Cobra Kai. 1 av 10 tomma händer.

Fy fan vilken usel serie. Kul idé att fortsätta på klassiska karate kid med samma skådisar, men uruselt såpopera-manus. Uppenbart gjort åt 13 åringar, vilket känns lite trist då det borde finnas många som växte upp på 80-talet som hade velat se något mer genomtänkt.

Jag är på säsong 2. Ingen geniserie direkt men tycker ändå den flyter på helt ok.

Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Dark Of Light:

Kanske ska jag klargöra att inte kyler DoL sina öl ute. Nej, nej. Det sker inne i en sk. frys. Ca 1 tim. och det är klart att förtäras.

Inte frysen... ölen.

t1828.gif

Skönt att du förklarade för jag undrade just hur fan du skulle sätta i dig ett helt frysskåp själv. ”Is i magen” har man hört men det här lät ju bara löjligt.

Redigerat av CHAE
  • Tack! 1
Dela på andra sajter

7 minuter sedan sa Dark Of Light:

There you go.

1 minut sedan sa Daze91:

Tja,

Jag är ny här och har inte någon jättekoll på allt här än. Men finns det producenter inom hiphop/rap här som vill jobba? Sorry om detta är fel tråd haha.

Peace 

Välkommen!

Prova att posta ute i Storforum under avdelningen ”Samarbeten”.

Vänligen,

CHAE, mod

• Gilla 1
Dela på andra sajter

30 minuter sedan sa Daze91:

Tja,

Jag är ny här och har inte någon jättekoll på allt här än. Men finns det producenter inom hiphop/rap här som vill jobba? Sorry om detta är fel tråd haha.

Peace 

Ja svaret fick du ju. Men gör gärna en medlemspresentation typ här så vet alla vem du är!

• Tack! 1
Dela på andra sajter

On 2020-09-17 at 20:51 sa Fidden:

Jag kollade på Cobra Kai. 1 av 10 tomma händer.

Fy fan vilken usel serie. Kul idé att fortsätta på klassiska karate kid med samma skådisar, men uruselt såpopera-manus. Uppenbart gjort åt 13 åringar, vilket känns lite trist då det borde finnas många som växte upp på 80-talet som hade velat se något mer genomtänkt.

Intressant, jag älskade Karate Kid som lillparvel och förväntade mig precis ingenting av Cobra Kai. Förra helgen såg jag 3 avsnitt och blev faktiskt väldigt positivt överraskad. Intressant nog så har jag inte sett en minut av serien sedan dess, redan efter första avsnittet kände jag att det var ett grepp som är intressant (om än föga förvånande), men det känns inte som att det kommer hålla speciellt länge.

3 avsnitt avverkade som sagt och redan här så känns det väldigt förutsägbart. Min summering efter tre avsnitt;

• Förväntade mig inte mycket (valde kanske rent av att vara pessimistisk).
  • Blev positivt överraskad.
  • Kommer inte bli besviken när jag får det bekräftat att det inte håller i längden.
Dela på andra sajter

Parker. Netflix. 2013

Ja den här har ju några år på nacken men... En Jason Statham hämd actionrulle med J-Lo, Nick Nolte, Wendell Pierce (The Wire. Va? Har ni inte sett The Wire.... Jösses. Det MÅSTE ni!!!!), Michael Chiklis (Sons Of Anarchy, The Fantastic Four, Miami Vice mm.). Säger det något? Ja det gör det. Bra skådisar. Rent av fantastiska men....

Styltig regi, hyfsad manus och story. Pilsnerfilm säger jag. Popcornfilm säger andra, märkligt att J-Lo eller Nolte ställer upp på sådant här... Eller har varumärket deras urholkats? Duger som lättsam underhållning, inte mycket mer. 

6/10 avbrutna slagstift.

Bonustips!

The Ballad Of Buster Scruggs. Samma kanal. 2018.

Såg den här för länge sedan. En bröderna Coen film. Rätt så kul western med lite Mel Brooks vibbar om man så vill. Absurt kul till lite djup, precis som Coen bröderna brukar göra så bra. rekommenderas starkt, som det mesta de gör! Det överraskar konstant.

9/10 sporrar.

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.