Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons
21 minuter sedan sa CHAE:

Herrejevvlar, DoL’s on fire...

I am. I am. Det är nog väntan på den där Rheintochtern som...

9 minuter sedan sa slejnard:

😄 på tal om det så for jag en sväng idag och lyckades fånga tre st regnbågar. Maxkvot är fyra/dag och med tanke på hur det gått tidigare i år så är jag riktigt nöjd! 

Ah, se där!!! Grattis! Vilken lax flax. Nöjd ska du vara, absolut!

Tandläkare. Den gamle och gapet.

Dela på andra sajter

Btw, jag började ju att titta på Killing Eve på HBO men hade inte sett tillräckligt långt ännu för att bestämma mig om det var bra eller ej. Det är bra, riktigt bra. En MI6 försöker att ta fast rysk lönnmörderska historia i ännu så länge 3 säs. Spännande, roligt, blodigt och välgjort.

8/10 nackskott.

Just nu ser jag på Challanger Den Sista Resan. Netflix. 

Handlar föga överraskande USAs rymdfärjeprogram och speciellt om Challanger olyckan som plågade NASA svårt 1986. Inte så mycket nytt egentligen där för en som för länge sedan nördat in sig i ämnet men intressant ändå. Välgjort!

8/10 o-ringar.

Dela på andra sajter

Jag kollade på Cobra Kai. 1 av 10 tomma händer.

Fy fan vilken usel serie. Kul idé att fortsätta på klassiska karate kid med samma skådisar, men uruselt såpopera-manus. Uppenbart gjort åt 13 åringar, vilket känns lite trist då det borde finnas många som växte upp på 80-talet som hade velat se något mer genomtänkt.

Dela på andra sajter

Hm. Jag har inte brytt mig om den. Har nog inte sett Karatekid heller när det begav sig. Däremot har man ju förnedrat en och annan karatekid ute på stan. När det begav sig.

Ett djävla år egentligen. 1986. Utan inbördes ordning: 

Palmemordet, Refaat El Sayed och Fermenta affären, Challenger katastrofen, Cliff Burton dör i turnébuss olyckan, div. flygolyckor, Top Gun släpps samt Chernobyl olyckan ställer till det ordentligt och där gick jag och tyckte synd om mig själv för att jag skulle göra lumpen -87. Man såg fram emot att krypa runt i skogen, speciellt efter Chernobyl...

Dela på andra sajter

Inget emot 2020.

Tror förresten jag behöver sjukskriva mig för mos i skallen. Kunde knappt ta mig hem idag. Allt detta har nog nött ut mig fullständigt. Tänker nog säga upp mig och ta ett år utanför arbetsmarknaden, orkar inte bråka med varken a-kassan eller försäkringskassan. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Fidden:

Inget emot 2020.

Tror förresten jag behöver sjukskriva mig för mos i skallen. Kunde knappt ta mig hem idag. Allt detta har nog nött ut mig fullständigt. Tänker nog säga upp mig och ta ett år utanför arbetsmarknaden, orkar inte bråka med varken a-kassan eller försäkringskassan. 

Det gör du rätt i. Det är inte värt att kriga tills du pajar ur. 

Hang in there, Fidden!

Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa Fidden:

Inget emot 2020.

Låter tungt. Som CHAE sa, hang in there!!! Kukar man ur ordentligt så är det en så lång väg tillbaka. Bättre att göra då som du säger, om du inte kan få annat stöd.

• Gilla 1
Dela på andra sajter

24 minuter sedan sa Nenne:

Jaha nu är det helg . . .  ska man ta litet kaffe till punschen  . . . eller ska man skita i kaffet 😮  . . . ???

Smaken blir säkerligen annorlunda men...

Dela på andra sajter

Kopi Luwak Coffee (Indonesia), 2 280 kr/kg

Oprah Winfrey sägs vara ett fan av världens dyraste kaffe, som på svenska kan översättas till ”bajskaffe”. Kopi Luwak är kaffebönorna av sorten Arabica eller Robusta som har ätits och passerat matsmältningssystemet hos palmmården. Tyvärr är framställningsmetoden väldigt plågsam för palmmårdarna som hålls fångna i minimala burar. Därför har de svenska återförsäljarna nyligen beslutat sig för att stoppa inköp av kaffet.

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.