Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
49 minuter sedan sa Neosus:

Skriv i annonsen att micken är trasig och sänk priset rejält. Eller laga den!

En annan tanke hade ju varit om han hade höjt golvet i förebyggande(!) syfte. blink.gif

Annons
Postat
13 minuter sedan sa Dark Of Light:

En annan tanke hade ju varit om han hade höjt golvet i förebyggande(!) syfte. blink.gif

Eller helt enkelt lägga ned! 👀

Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Nu har vi hyrt båt och varit på premiärtur. Min sambo framförde den med bravur. Nu lite fika och sen ut och fånga stortorsken eller varför inte en hälleflundra 🙂 

Lycka till er båda!!! 👍

• Gilla 1
Postat
3 timmar sedan sa Neosus:

Skriv i annonsen att micken är trasig och sänk priset rejält. Eller laga den!

Bra tips, Grahn

Postat
On 2020-08-28 at 09:24 sa Dark Of Light:

Ja, han blev aldrig sig själv igen röstmässigt efter den där matförgiftningen -94. Tänk att kräkas så hårt att stämbanden brister (Ja det blev en Karin Boye pastisch där)... Knappt någon återhämtning, utan ut och turnera bara. Kritik har han ju fått rätt så mycket, något han inte tagit med jämnmod direkt.

Jasså va det så?? Fick Labrie en matförgiftning som gjorde att hans sångförmåga damp så mycket? Som inbitet DT fan under alla år så har jag ändå aldrig hört detta 🤔

Postat
1 timme sedan sa Memphis:

Jasså va det så?? Fick Labrie en matförgiftning som gjorde att hans sångförmåga damp så mycket? Som inbitet DT fan under alla år så har jag ändå aldrig hört detta 🤔

Det låter nog lite hittepå. Han har själv sagt att han är helt återställd sedan länge. Sångledes tror jag det är samma som med typ bobby kimball i toto, väldigt krävande låtar att sjunga och efter lång och trogen tjänst blir det som det blir. I båda fallen dödar det upplevelsen lite. Kanske är det därför jag slutade lyssna på både dt och toto en gång i tiden till förmån för Håkan och Winnerbäck xD

• Haha 1
Postat

Det finns ju en viss tjusning i det perfekta teknik liret för dom som är förtjust i tight lir och tekniskt.... lir. Och det är ju tjusigt att dom som är förtjusta i... DT...i det menar jag... är förtjusta i det! Och DT! 

Men så finns det en viss tjusning i det mer oslipade men med känsla... i musik och text och lir... och så vidare. Och det är ju tjusigt DT med...nej jag menar det med. 

Så vad ville jag har sagt med DT.. NEJ JAG MENAR DET!!!

..jag menar verkligen det!

...jo jag ville ha sagt att det är... NEJ nu kom jag av mig. 

Postat
10 minuter sedan sa Fidden:

Det låter nog lite hittepå. Han har själv sagt att han är helt återställd sedan länge. Sångledes tror jag det är samma som med typ bobby kimball i toto, väldigt krävande låtar att sjunga och efter lång och trogen tjänst blir det som det blir. I båda fallen dödar det upplevelsen lite. Kanske är det därför jag slutade lyssna på både dt och toto en gång i tiden till förmån för Håkan och Winnerbäck xD

😄

Jo, har gått i samma mörka riktning, iallafall Håkan xD 
Men han sjunger iallafall medvetet smått falskt som en del av stilen. 

Postat
4 minuter sedan sa Memphis:

😄

Jo, har gått i samma mörka riktning, iallafall Håkan xD 
Men han sjunger iallafall medvetet smått falskt som en del av stilen. 

Precis vad jag menade. Ingen förväntar sig att Håkan ska träffa mer än en bråkdel av tonerna på sina låtar och det är så det ska vara. 

Sen får jag kanske lägga till att bobby kimball snarare knarkade sönder sin röst, det tror jag faktiskt inte labrie gjort. Iallafall inte lika hårt. 

Postat

Ja och alla bra sångare också.

LaBrie (är inte det en ost?) och matförgiftningen är mest en envis historia som jag tror han själv har tagit upp som något av det mest traumatiska han varit med om. Finns att läsa om här och där.

Grejen var väl att han aldrig fick tillräckligt med konvalecens efteråt och visst finns det videos där man "hör förfallet" efter incidenten. Har alltid gillat DT men inte kunnat med osten som sjunger. Ett gällt skrikande bara.

Postat (redigerat)
43 minuter sedan sa Neosus:

Har ALLA roliga smilisar försvunnit? :rolleyes:

Verkar inte bättre.

Redigerat av CHAE
Postat
1 timme sedan sa Neosus:

...men när det låter sådär illa så spelar det ingen roll hur tight DET är. Det var DET jag ville säga. 

Postat (redigerat)

Det här med sångare som inte längre håller måttet.

En sak jag inte förstår.

Att turnera och spela musik live är i min värld likställd med idrottare som tävlar världen över. Man måste hålla igång det jämnt och ständigt. Skadar man sig eller inte längre kan prestera på samma nivå lägger man av och lämnar plats åt nya talanger.

Varför ska musiker envisas om att fortsätta trots att de inte kan leverera? i Min värld är det respektlöst mot både deras fans och de gör lite parodi på sig själva. Det finns fler områden inom musikbranschen deras expertis kan komma till nytta. 

Redigerat av Naymari
  • Gilla 1
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.