Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
44 minuter sedan sa slejnard:

Minns min dryckesperiod då hade jag och några till whiskeyfrukost på midsommar. Nästa år i april är det 10 år utan att inmundiga 🙂 

Krümt joppat, Slej!!🙂

• Tack! 1
Postat

1 timme sedan sa slejnard:

Minns min dryckesperiod då hade jag och några till whiskeyfrukost på midsommar. Nästa år i april är det 10 år utan att inmundiga 🙂 

Låter sunt!

Blir inte så mycket för mig heller nuförtiden men det blir nog en liten Longmorn ikväll om jag känner mig själv rätt 🙂

Och, så blev det KPD

Postat
3 timmar sedan sa slejnard:

Ja d e bra d!!!!! 👍

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Killing Eve.

2018

HBO

Svart komedi. Fan vet om jag skulle kategorisera den här så. Visst, den har sina komiska inslag men de är få. Ungefär som i det verkliga livet (ja, utan Längstah då).

Den här serien handlar om två kvinnor. Eve är en uttråkad, snabbtänkt MI5-agent. Villanelle är en känslokall otroligt skicklig mördare som älskar lyxen som hennes jobb ger henne. Så det blir en klassisk polis/tjuv jakt.

Välgjort, spännande och småroligt ibland. En riktigt bra rollbesättning med bl a Fiona Shaw, Jodie Comer (ååhh...), Kim Bodnia (Pusher, Bron), Kirby Howell-Baptiste, Owen McDonnell, Sandra Oh (Grey´s Anatomy, Rabbit hole, American Crime)  mm. Är bara vid avsnitt 6 ännu så länge och det håller riktigt bra. 3 säsonger är gjorda, håller dem är lyckan gjord.

Återkommer om betyg när alla är sedda men hittills kan jag bara rekommendera den starkt!

Skål!

Jag börjar känna Nils-Petter Sundgren vibbar. Kanske borde man byta nick? Men å andra sidan NpS har inte riktigt samma schwung som DoL 😄

Redigerat av Dark Of Light
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.