Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Har inte fått tummen ur än. 

Jag tror det har något med tummens form att göra. Den lixom fastnar.

Postat

Frågan är trots allt hur tummen hamnade där den hamnade. Har vi kommit fram till var den har hamnat? Har den lossnat och tappats bort? Har den... gömts? I så fall var? Av vem? Är fler inblandade? Fröken Ur????

Postat
14 minuter sedan sa Neosus:

En  del har tummen mitt i handen.... Och andra har den mitt i röven? 

👀

Eller en kombination. 

Postat
10 timmar sedan sa Micke H:

Tja, jag är sambo sen några månader tillbaka. 🙂 Och dessutom hundägare av bara farten. 😮

Jätteglad för din skull Micke 😄 ❤️

Postat
12 timmar sedan sa Micke H:

Hej grabbar. ❤️ Läget härå?

Ja, medan du blev sambo så slutade jag vara sambo. 😛 

Postat
7 timmar sedan sa Neosus:

Jag kör med Chemex! 😄 Brukar köra lite mer kaffemängd än vanligt för att det ska bli samma styrka som i en vanlig kaffebryggare, som droppar långsammare än när man häller för hand. Gillade idén med att förvärma samt rensa filtret med varmt vatten innan. 

Har tänkt experimentera med att krydda kaffet också, har sett folk som lägger i apelsinskal, kanelstänger, etc i kaffefiltret 😄 

Postat
Just nu sa Memphis:

Har tänkt experimentera med att krydda kaffet också, har sett folk som lägger i potatisskal, kalsonger, etc i kaffefiltret 😄 

😮

Postat
26 minutes ago, Memphis said:

Jag kör med Chemex! 😄 Brukar köra lite mer kaffemängd än vanligt för att det ska bli samma styrka som i en vanlig kaffebryggare, som droppar långsammare än när man häller för hand. Gillade idén med att förvärma samt rensa filtret med varmt vatten innan. 

Har tänkt experimentera med att krydda kaffet också, har sett folk som lägger i apelsinskal, kanelstänger, etc i kaffefiltret 😄 

Chemex här osse! Och hemmalda bönor.

Har gjort en Siri Shortcut som räknar och berättar för mig hur mycket vatten jag ska ha beroende på mängden kaffe jag lägger i filtret.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.