Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Har ett litet dilemma, kanske ett lyxproblem. 

Nu när jag flyttat tillbaka till min gamla lägenhet så är min granne väldigt klängig. Ringer på min dörr typ varje dag och vill tjöta, messar hela tiden, frågar om vi ska göra saker. Han är trevlig och så, absolut, visserligen kriminellt förflutet men reko nu, men jag känner mig trängd och att min privata sfär störs hela tiden. Hur styr man undan det på ett snyggt sätt? 😕  

Redigerat av Memphis
Postat
28 minuter sedan sa Memphis:

Nu när jag flyttat tillbaka till min gamla lägenhet så är min granne väldigt klängig. Ringer på min dörr typ varje dag och vill tjöta, messar hela tiden, frågar om vi ska göra saker. Han är trevlig och så, absolut, visserligen kriminellt förflutet men reko nu, men jag känner mig trängd och att min privata sfär störs hela tiden. Hur styr man undan det på ett snyggt sätt? 😕  

Försök att ignorera alla sms och öppna inte dörren. Säg att du är upptagen och har mycket att göra. Fasen svårt att säga nej ibland ju. 

Postat (redigerat)
2 minuter sedan sa slejnard:

Va vare i då? 

Om du håller ner musknappen och markerar texten så ser du, det lyser upp när det blir blåmarkerat. Han har färgat texten i samma färg som bakgrunden 😄 

Redigerat av Memphis
Postat
1 minut sedan sa slejnard:

Försök att ignorera alla sms och öppna inte dörren. Säg att du är upptagen och har mycket att göra. Fasen svårt att säga nej ibland ju. 

Ja, har försökt ta lite längre tid på att svara, och avböjt rätt många förfrågningar, men får väl fortsätta med det en tid och hoppas han lugnar sig. 

Postat (redigerat)
42 minuter sedan sa Memphis:

Säger till honom att han får sluta störa dig vareviga dag.

Jag har råkat ut för det där oxå. 

Redigerat av Neosus
Postat
Just nu sa Neosus:

Säger till honom att han får sluta störa dig vareviga dag.

Jag har råkat ut för det där oxå. 

Så svårt när man inte vill såra någon. 😕 När jag tänker efter så har jag råkat ut för en sån person tidigare, och då ghostade jag honom lagom mycket tills han tröttnade. Hade varit enklare om han vore otrevlig, då hade jag bett honom att dra åt helvete 😄 

Postat
34 minuter sedan sa Memphis:

Så svårt när man inte vill såra någon. 😕 När jag tänker efter så har jag råkat ut för en sån person tidigare, och då ghostade jag honom lagom mycket tills han tröttnade. Hade varit enklare om han vore otrevlig, då hade jag bett honom att dra åt helvete 😄 

Jo det är svårt men ibland måste man sätta gränser. Jag har fortfarande kontakt med personen i mitt fall ändå så det behöver inte gå "fel". 

• Gilla 1
Postat

@Memphis En skylt med texten ”Miffon och [insert grannens namn här] göre sig icke besvär” i stora blockbokstäver. Är grannen läskunnig så lär han fatta.

You’re welcome😑

• Haha 1
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.