slejnard Postat 4 augusti 2020 Postat 4 augusti 2020 Och så här låter hej min vän. Kompis Ulf på trummor och sambon på kör och även kompis Rikard på kör. Vilken är bättre? Gillar lite grann den opolerade förlagan men ändå inte 🤔 https://open.spotify.com/track/2OtDUxj7WrBAVU4i9QJyTY?si=jeGqMLVqQ1CfvGMLho-C1Q
Neosus Postat 4 augusti 2020 Postat 4 augusti 2020 16 minuter sedan sa slejnard: Och så här låter hej min vän. Kompis Ulf på trummor och sambon på kör och även kompis Rikard på kör. Vilken är bättre? Gillar lite grann den opolerade förlagan men ändå inte 🤔 https://open.spotify.com/track/2OtDUxj7WrBAVU4i9QJyTY?si=jeGqMLVqQ1CfvGMLho-C1Q Hej min vän svänger på bra! Jag gillar den 👍 1
slejnard Postat 4 augusti 2020 Postat 4 augusti 2020 Kul å höra neo. Tack! Är lite stiltje i studion men imorn kommer en å ska spela in nåt som jag ska hjälpa till med.
Fidden Postat 4 augusti 2020 Postat 4 augusti 2020 (redigerat) Gillar förlagan. Det är så jäkla coolt att trumman är så djupt inne bak i mixen att det känns som trumsetet består av plastbunkar. Det passar soundet, eller också skapar det soundet. Ibland känns det nästan som att det inte finns trummor alls. När man sen lyssnar på den nya så ploppar bastrumman ut som sångaren i popsicles ögon i jämförelse. Klart bättre mixat dock, vilket märks när man går tillbaks till gamla versionen igen. Då känns den plötsligt som mono. Sen måste jag säga att sångmelodin funkar bättre i den engelska versionen. Eller om det beror på att du drack wisky på den tiden, eller varit på fotbollsmatch och vrålat innan. Eller att körsången i den gamla är lite smågalen. Redigerat 4 augusti 2020 av Fidden 1
Gäst Postat 4 augusti 2020 Postat 4 augusti 2020 (redigerat) läste om fall i japan där folk bor på internetcafé, ett bås med en dator... sover där och rör sig nästan ingenting. och dör plötsligt av fysisk inaktivitet. lol Redigerat 4 augusti 2020 av ewroL
slejnard Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 8 timmar sedan sa Fidden: Gillar förlagan. Det är så jäkla coolt att trumman är så djupt inne bak i mixen att det känns som trumsetet består av plastbunkar. Det passar soundet, eller också skapar det soundet. Ibland känns det nästan som att det inte finns trummor alls. När man sen lyssnar på den nya så ploppar bastrumman ut som sångaren i popsicles ögon i jämförelse. Klart bättre mixat dock, vilket märks när man går tillbaks till gamla versionen igen. Då känns den plötsligt som mono. Sen måste jag säga att sångmelodin funkar bättre i den engelska versionen. Eller om det beror på att du drack wisky på den tiden, eller varit på fotbollsmatch och vrålat innan. Eller att körsången i den gamla är lite smågalen. Tack fidden! Roliga jämförelser 😄
Dark Of Light Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 (redigerat) 11 timmar sedan sa ewroL: nej, det är så... jag är inget troll på riktigt... Nu har ju vi alla sett dina selfies, svårt att förneka det där. 9 timmar sedan sa ewroL: läste om fall i japan där folk bor på internetcafé, ett bås med en dator... sover där och rör sig nästan ingenting. och dör plötsligt av fysisk inaktivitet. lol Låter som ett helt vanligt tonårs rum. Redigerat 5 augusti 2020 av Dark Of Light
Gäst Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 nån har stulit alla mina t-shirtar jag hade i tvätten
Mezze Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 Tjena! Har en EVH 5150 som jag är supernöjd med! Men ett stort problem som jag har med den är att kanal 1 (Clean) och kanal 2 använder samma volymratt! Då kanal 2 är en boost kanal som har en högre volym är det irriterande eftersom jag inte kan påverka hur mycket volym den ska öka vid solande osv. Kanal 3 är själv men är alldeles för hög gain på för att använda som en boostkanal. Min fråga är vad ni har för tips om jag bara vill ha en ren volymökning till solona. En tanke hade varit att köpa en Equalizer och lägga antingen i loopen eller i försteget. Om den ligger i loopen så borde det bli smidigt eftersom jag får med effekterna samtidigt vid varje solo..? Som jag gör nu så använder jag en overdrive på kanal 1. Men när det kommer till solot så måste jag först muta overdriven, trampa igång effektloopen och sen trycka igång kanal 2, vilket blir en hel process innan varje solande.. Så vad säger ni? EQ som gäller? Tacksam för svar 🙏🏼
Neosus Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 (redigerat) Har inte så jätte bra koll på grejerna men nån slags eq skulle jag nog satsa på... någonting som kan boosta mid eller så. Problemet är ju när det är rör så hjälper inte en volym boost utan den ger bara mer dist eftersom rören får jobbar mer. Redigerat 5 augusti 2020 av Neosus
Dark Of Light Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 1 timme sedan sa ewroL: nån har stulit alla mina t-shirtar jag hade i tvätten Mariah?
CHAE Postat 5 augusti 2020 Trådstartare Postat 5 augusti 2020 (redigerat) 4 timmar sedan sa ewroL: nån har stulit alla mina t-shirtar jag hade i tvätten 2 timmar sedan sa Dark Of Light: Mariah? Nej, karma🙂 Redigerat 5 augusti 2020 av CHAE
Pico Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 (redigerat) Nej, skit samma. Jag orkar bara inte - finns annat jag hellre lägger energi på - så som att sova... Redigerat 5 augusti 2020 av Pico
Dark Of Light Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 41 minuter sedan sa Pico: Nej, skit samma. Jag orkar bara inte - finns annat jag hellre lägger energi på - så som att sova... 34 minuter sedan sa Pico: Jag saknar :blink: förövrigt. Dito! RIP :blink: 🙁
Fidden Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 Aaah, snooker-vm på tv. Inget får mig att somna så hårt, trots att jag egentligen vill se vem som vinner. Som om mina 2 hjärnceller är oense på nåt vis.
Neosus Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 Är ändå rätt så kul fast tråkigt men kul! Kultråkigt! 😑
slejnard Postat 5 augusti 2020 Postat 5 augusti 2020 haft en här som spelat in nå grejs. kul. bara slaskstadiet än men kan bli kult när det är klart
Recommended Posts