Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jag väntar vid hörnet vid seven... Eh... Hm? Vem är du? Vem då Sarah? Känner du Kjell Lönnå? 

Redigerat av Fidden
Postat (redigerat)

Någon här som har bra koll på datorskärmar?

Kommer behöva en till studion när jag går över till Laptop.

jag kommer från 27” 5k iMac och vill ha något i samma kaliber. Men gärna närmre 32” då jag helst vill montera den på väggen eller golvstativ

Redigerat av Naymari
Postat
3 minuter sedan sa Naymari:

Någon här som har bra koll på datorskärmar?

Kommer behöva en till studion när jag går över till Laptop.

jag kommer från 27” 5k iMac och vill ha något i samma kaliber. Men gärna närmre 32” då jag helst vill montera den på väggen eller golvstativ

När jag letade monitor tidigare i år verkade det vara Dell och LG som låg närmast Apple. Jag gick en annan väg pga gaming. Men en snabb googling föreslår LG 27MD5K-B Ultrafine. 

Postat (redigerat)
8 minutes ago, Fidden said:

När jag letade monitor tidigare i år verkade det vara Dell och LG som låg närmast Apple. Jag gick en annan väg pga gaming. Men en snabb googling föreslår LG 27MD5K-B Ultrafine. 

Tackar!

jag fattar ingenting av siffrorna när man kollar specar . Jag vill bara ha bra bild och mycket pixlar 😅

Redigerat av Naymari
Postat

Jag köpte till slut en ganska billig skärm från Acer, tror jag det var. Totalt värdelöst ställ enligt recensionerna, så jag köpte ett vesastativ till skrivbordet. Blev riktigt bra, kan ha skärmen som sekundär skärm till imacen eller enkelt dra fram den så att den är centrerad och gömmer macen när jag spelar spel på pc'n. 

Postat
12 minuter sedan sa Naymari:

Tackar!

jag fattar ingenting av siffrorna när man kollar specar . Jag vill bara ha bra bild och mycket pixlar 😅

Du borde kunna hitta något lite billigare med de där kraven iofs. Upplösningen tror jag inte kommer hindra dig, macen är uppskalad för att det skulle bli alldeles för smått med 5k upplösning. Har för mig det mer liknar 1440p. 

Testade att se hur det såg ut med oskalad 5k på min 27" imac, blev sjukt smått xD

Postat (redigerat)
14 minutes ago, Fidden said:

Du borde kunna hitta något lite billigare med de där kraven iofs. Upplösningen tror jag inte kommer hindra dig, macen är uppskalad för att det skulle bli alldeles för smått med 5k upplösning. Har för mig det mer liknar 1440p. 

Testade att se hur det såg ut med oskalad 5k på min 27" imac, blev sjukt smått xD

Jag har för mig att jag kör min skärm oskalad. Eller ett snäpp upp. Jag gillar när det får plats mycket så man slipper scrolla.

kanske jag ska kika på en ultrawide 

Redigerat av Naymari
Postat
1 minut sedan sa Naymari:

Jag har för mig att jag kör min skärm oskalad. Eller ett snäpp upp. Jag gillar när det får plats mycket. 

Om det är de där 5 standardvalen du är inne på (more space etc.), så finns inte 5k med som alternativ där. Annars har du bannemig falksyn. 🦅

Postat
7 minutes ago, Fidden said:

Om det är de där 5 standardvalen du är inne på (more space etc.), så finns inte 5k med som alternativ där. Annars har du bannemig falksyn. 🦅

I stand corrected then. 😌

Postat
38 minutes ago, Fidden said:

Jag köpte till slut en ganska billig skärm från Acer, tror jag det var. Totalt värdelöst ställ enligt recensionerna, så jag köpte ett vesastativ till skrivbordet. Blev riktigt bra, kan ha skärmen som sekundär skärm till imacen eller enkelt dra fram den så att den är centrerad och gömmer macen när jag spelar spel på pc'n. 

Hur står den sig mot imacen?

Postat
56 minuter sedan sa Naymari:

Hur står den sig mot imacen?

Mkt sämre svärta, annars helt ok bildmässigt för en som inte jobbar med bilder. Faktiskt kör jag det mesta i logic på den. Vet inte riktigt varför, tror det är för att den inte har de feta kanterna. Eller kanske snarare för att den råkade hamna på vänster sida och det känns mer naturligt för mig så. 

Postat
7 hours ago, Fidden said:

Mkt sämre svärta, annars helt ok bildmässigt för en som inte jobbar med bilder. Faktiskt kör jag det mesta i logic på den. Vet inte riktigt varför, tror det är för att den inte har de feta kanterna. Eller kanske snarare för att den råkade hamna på vänster sida och det känns mer naturligt för mig så. 

Tack för hjälpen! 🐘

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.