Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Det brukade sättas en bild på en u-båt då. För ett tag sedan, på DGs tid... 🙁

18 minuter sedan sa Fidden:

Herregud 😄

Demon. Jag är en demon... På tal om DG, han brukade kalla mig för Mr Missförstånd just pga dylik "kreativ läsförståelse" 😄 Ja jävlar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, d e ju d d e, d e d!

Jag brukar gärna missförstå 8 september också. Då är det läskunnighetens dag, en dag instiftad av FN för att uppmärksamma hur viktig läsningen är för vår utveckling.

I min värld handlar det om dricka. Cola, Fanta, kanske rent av en Pommac... Ja det blir ju läsk unnighetens dag. Märkligt hur min hjärna inte fungerar. 😛

Öl är gott också. Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan sa Neosus:

GlassBÅT OKEJ??

👌

Jåh!

 

Filmtips.

Let Me In. 2010.

Var? Tja, jag hittade den här på en US filmsite som heter tubitv.com

Hur når man den då? Genom att ha en VPN som kan se till att du kan välja vilket land "du är i". T ex Kaspersky kan man ställa in på så vis. USA är ett måste annars går det inte.

Olagligt? Nej inte det minsta, en gråzon egentligen. Siten är gratis och man slipper reklamen också om man har uBlock Origin t ex. Det är mest B-filmer men det finns guldkorn där, speciellt under horror genrén.

Handling. En puppylove film med en twist. En 12 årig pojke, svårt mobbad i skolan, kärar ner sig i en jämnårig tjej som flyttar in på området. På ytan verkar allt normalt men... there is a plot twist. Hon är en vampyr.

Ok, jag har svårt för vampyrfilmer men den här handlingen/manus är faktiskt riktigt bra. Tjejen spelad av Chloë Grace Morentz (känd från bl a KickAss) gör det bra ifrån sig, men grabben som spelas av Kodi Smit-McPhee är EXTREMT talangfull. Riktigt bra gjort, bra manus (för sin genré).

Bra skit. 8/10 huggtänder.

 

Marauders. 2016. 

Var? Samma ställe.

Handling. En mystiskt gäng av elit bankrånare blir jagade av en FBI agent som upptäcker en konspiration bakom rånen.

En Bruce Willis rulle utan så mycket Willis. Han är närmast en bifigur. Bra skit faktiskt, jag är svag får bankrånarrullar. Why, I don´t know. En helt OK film med lite överraskningar som dock inte kanske är sååå svåra att lista ut. 

Bra skit. 8/10 hastiga kontant uttag.

Skål igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, solklart såhär missinassen. 👀 Ett bra tips där med Drakfilm, de kanske har fler bra titlar!?

Kikade in och det verkar vara en svensk variant av just  tubitv.com. Mest lågt men ibland lite högt också.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Byt ut essen mot f iftället. Fjung i f, inte få fvårt. Ger refultat fnabbt! Brudarna kommer vilja ha fex med dig och hela livet blir fantaftifkt, faktift. 

Redigerat av Dark Of Light
Ftavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...