Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa Dark Of Light:

Film: Under Sanden.

Vart fan ser man den då? Netflix.

När är den gjord? 2017.

Handlar om..? Andra världskriget är slut och tyska krigsfångar de flesta unga pojkspolingar, tvingas att röja minor längst med kuststräckor i Danmark. Tyskarna lade ut ungefär 1,5 miljoner minor på stränderna i tron att de allierade skulle landstiga. Ett danskt befäl får befälet över dem och en resa i känslor påbörjas.

Baserat på verkliga händelser i den mån att ca 2000 tyska soldater fick göra just detta. Hälften av de dog och skadades svårt av minor som briserade under fötterna på dem. Lysande skådespelar insatser, likaså regi och manus. Bra skit säger jag. Den får 8/10 tramputlösare.

Btw, de sista minorna röjdes bort i juni 2012. Det tog en stund det där...

Låter fan som någonting jag skulle kunna tänkas se. Bra tips där.

6 minuter sedan sa Memphis:

Kom på att Grumpy Cat har ju gått bort. RIP. Kanske dags att byta avatar då. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eller inte!  😠

RIP Grumpy Cat🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur bra är Spotifys spelare? Nån som kan avgöra det? Den måste ju vara bättre än sump-soundcloud? Youtubes spelare äger ju t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa slejnard:

Skrivit upp en massa låttitlar och tänkte skriva minst 10 texter på svenska och göra musiken sen... har för många melodier i huvudet

Börjar du alltid med titlarna? 

Eller har du hela idén klar, ända ner till vad de ska heta, innan du börjar jobba med det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan sa Fidden:

Börjar du alltid med titlarna? 

Eller har du hela idén klar, ända ner till vad de ska heta, innan du börjar jobba med det? 

Det är väldigt olika. Oftast kommer text och melodi efter jag spelat in musiken. Titeln sist! Så det blir lite tvärtom nu. Så jag skriver oftast medan jag spelar in

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...