Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

3 hours ago, Fidden said:

Fy fan, vilken dag. Ginen nästan slut och tonicen är avslagen. Typ 9/11 fast värre. 

Ekobryggeriets tonic smaksatt med granskott ihop med Stockholms bränneri-gin är min favvo

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet! Har också flyttat möbler idag Slej! 😄  rätt stekigt att göra i värmen ja. Har flyttat ut mina saker från min ex lägenhet, till ett förråd. Känns bra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
On 2020-06-14 at 00:23 sa Dark Of Light:

Hur är läget förresten CHAE? Antar att du jobbar som e tok, du tar väl hand om dig så du inte går över gränsen? 😕

Alltså med mig är det ingen fara; blir jag sjuk så blir jag. Dock anmälde jag + en handfull kompisar/kollegor frivilligt till rotation på både s k ”CoVid-19 avdelning” samt IVA.
Första omgången på avdelningen vart dock ändå ganska okej ändå. IVA-rotationen; not so much.
Det gör jag ogärna om igen speciellt när man får börja vårda sina egna kollegor som är ofantligt dåliga och t o m döende.

Det här är långt i från över och det ska manas till försiktighet ute i samhället. Punkt.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan sa CHAE:

Alltså med mig är det ingen fara; blir jag sjuk så blir jag. Dock anmälde jag + en handfull kompisar/kollegor frivilligt till rotation på både s k ”CoVid-19 avdelning” samt IVA.
Första omgången på avdelningen vart dock ändå ganska okej ändå. IVA-ritationen; not so much. Det gör jag ogärna om igen speciellt när man får börja vårda sina egna kollegor som är ofantligt dåliga och t o m döende.

Det här är långt i från över och det ska manas till försiktighet ute i samhället. Punkt.

Såg en film från iva i västerås, helt otroligt vilket fantastiskt jobb som görs runt om i landet. 

Dock sällar jag mig inte till tegnell-fansen, tycker många beslut och förutsägelser varit mycket tveksamma. Ta till exempel tidigare i typ februari eller när det var, när ALLA kurvor pekade spikrakt uppåt, då tyckte tegnell det skulle gå över på ett par veckor. Nästan i Trump-klass. 

Nåja, här är inslaget. 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1594985667318876&id=541155159368604&d=null&vh=e

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där lugnet på IVA är slående. Känner igen det från när jag var där och kontrollerade några blodskåp. Alla pratade så lugnt och tyst, trots att situationen var livshotande för alla inneliggande. Man var nästan tvungen att smyga fram i korridoren för att inte skapa onödigt larm. 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan sa Fidden:

Köpte lite brasiliansk rom och några lime, hur dags är det ok att blanda ihop en caprinha? 

Fyllde på lagret med gin också, har meddelat VMA att de kan blåsa faran över. 

Svar: kl 12

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...