Jump to content
Annons

Latencyproblem med grym burk.

Recommended Posts

Keno (oregistrerad)
Postat

Vad topicen säger. Jag installerade just ett ljudkort i min dator som jag fått av en god vän, och kortet fungerar utmärkt. Tyvärr så får jag aningen latency (ganska minimal men helt klart märkbar när man spelar) när jag spelar synth. Jag undrar om detta beror på min bristande kunskap i att konfigurera eller som det är rent hårdvarurelaterat, dvs kortet gör inte bättre än så ifrån sig.

Jag har en P4 3.4ghz, 1024 ddr2 ram, snabb satadisk och ljudkortet är ett audiophile 2496.

Annons
Postat
Vad topicen säger. Jag installerade just ett ljudkort i min dator som jag fått av en god vän, och kortet fungerar utmärkt. Tyvärr så får jag aningen latency (ganska minimal men helt klart märkbar när man spelar) när jag spelar synth. Jag undrar om detta beror på min bristande kunskap i att konfigurera eller som det är rent hårdvarurelaterat, dvs kortet gör inte bättre än så ifrån sig.

Jag har en P4 3.4ghz, 1024 ddr2 ram, snabb satadisk och ljudkortet är ett audiophile 2496.

Jag antar att du redan vet vad följdfrågan kommer att bli så behöver jag ens ställa den?

( Vilket ljudkort har du? )

Postat

Jag antar att du redan vet vad följdfrågan kommer att bli så behöver jag ens ställa den?

( Vilket ljudkort har du? )

Pluffo är blind 😎

Keno (oregistrerad)
Postat
ASIO-drivern. Välj den.

Jag ska alltså avinstallera drivisarna som följde med och istället installera en annan?

Nu kom jag också på vad jag glömde skriva i förra inlägget. Det är reason jag använder som program.

Postat

Har du valt rätt Inställningar i Reason då???

Edit---Preferences---Audio----Audio Card Driver...Där ska va nått lågt

Du ser vilket som är lägst i Output Latancy...

Keno (oregistrerad)
Postat
Har du valt rätt Inställningar i Reason då???

Edit---Preferences---Audio----Audio Card Driver...Där ska va nått lågt

Du ser vilket som är lägst i Output Latancy...

Så enkelt det var! Tusen och tusen tack för hjälpen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.