VayzeriA Postat 10 december 2019 Postat 10 december 2019 (redigerat) Sitter å lägger några spår.. MEN ! Blir "irriterad " på att det peakar visuellet. Finns inget som slår över eller ens är i närheten av det, varken i Amplitube 4 eller i Cubase. Ingen kanal har den interna gainkanalen igång, inget rött så längt man kan leta. Ljudkortet ligger grönt hela vägen. Använde Scarlett 2 i 1. Gitarrkabeln i med Instrument-switchen vald. Bifogar fil om ngn har en "Bright" idé... minns att liknande frågor har dykt upp Men nu när man inte kan rätta till det 😞distar inte ens när man lyssnar på kanalen. Kan t.o.m sänka igångskanalen från ljudkortet till Cubase så "Peakar" det ändå vid inspelning. Fil bifogad =( Redigerat 10 december 2019 av vayzeria Felstavningar
van Caine Postat 10 december 2019 Postat 10 december 2019 Du har förstoringen på full patte. Slidern längst upp i högra hörnet. 1
VayzeriA Postat 10 december 2019 Trådstartare Postat 10 december 2019 @van Caine T.o.m det importerade ljudspåret ser att peaka. Spelar ingen roll om det är litet eller stort fönster.. wavfilerna ser likadana ut oavsett.... eller så får jag se över Cubase igen. Trodde jag hade LITE koll på det 👍😉😜🤣😘
VayzeriA Postat 10 december 2019 Trådstartare Postat 10 december 2019 1 timme sedan, van Caine said: Du har förstoringen på full patte. Slidern längst upp i högra hörnet. Tackar😜 sov nu vaffan jag gjort. Tackar skön ödmjukast.
van Caine Postat 23 december 2019 Postat 23 december 2019 On 2019-12-10 at 20:39, vayzeria said: Tackar😜 sov nu vaffan jag gjort. Tackar skön ödmjukast. Sånt händer, lyckligtvis lätt att fixa :-) God Yule!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.