slejnard Postat 4 december 2019 Postat 4 december 2019 Ny stor version av reaper. Trevligt! www.reaper.fm Har kikat som snabbast men Hittar dock inte knappen där man väljer input source. Nån som kan hjälpa? @Jon Rinneby?
Jon Rinneby Postat 4 december 2019 Postat 4 december 2019 Hej, har inte hunnit uppgradera. Input source känns ganska viktigt 😉 Mvh Jon
slejnard Postat 4 december 2019 Trådstartare Postat 4 december 2019 (redigerat) Så här smaskigt kan det nya Themsen se ut 🙂 På en kort sekvens visade han hur man kan få till det jag efterfrågade, tror jag 😮 Inte hunnit testa det än dock! Blir kult imorn. Redigerat 4 december 2019 av slejnard Glömde länk
slejnard Postat 4 december 2019 Trådstartare Postat 4 december 2019 13 minuter sedan, pop53 said: Är det inte under Preferences/Audio fliken Jo men på varje enskilt spår brukar det synas en knapp.
slejnard Postat 4 december 2019 Trådstartare Postat 4 december 2019 23 minuter sedan, Jon Rinneby said: Hej, har inte hunnit uppgradera. Input source känns ganska viktigt 😉 Mvh Jon Ja eller hur 😄
Gäst Postat 4 december 2019 Postat 4 december 2019 Den finns där tror jag 😄 men jag har bara datorns eget ljudkort och eller grafikkortets eller mitt monitor kort så jag kan inte se hur man väljer ingångar för det finns bara två då det är min video dator. Videofilmer lirar fint i reaper i alla fall, försöker hitta hur man får ljudet att fastna på videon när man meckat lite med det men har inte hittat det ännu. Föredrar nog Logic ändå, tex hur effekter listas är lite knepigt dom borde synas på kalen direkt tycker jag så man vet vad man har på den och inte i ett eget fönster.
Gäst Postat 4 december 2019 Postat 4 december 2019 Den finns på kanalen nere i mixer delen och ligger uppe till höger på kanalens strip. Att exportera ljud till video gör man i den vanliga render dialogen men det går lite långsamt och filmen blir kass då det verkar som att man inte bara kan byta ljudet utan måste koda om filmen också. Det verkar som att det är vattentäta skott mellan audio och video branschen så all uppfinner hjulet på nytt. Fairlights ljudredigering som följer med mitt videoprogram suger i hur det funkar och i layouten/användare interfacet och i övrigt så suger ljuddelen i själva programmet också så det är därför jag söker en modern daw för mac som fixar att byta ljud i video utan att strula till upplösningen och formatet av videon.
slejnard Postat 5 december 2019 Trådstartare Postat 5 december 2019 9 timmar sedan, pop53 said: Den finns på kanalen nere i mixer delen och ligger uppe till höger på kanalens strip. Tyckte att jag kollade efter detta men ska kika igen nästa gång.
slejnard Postat 5 december 2019 Trådstartare Postat 5 december 2019 Hittade lösningen! Knappen ploppar fram när man armerar spåret 😊 1
Gäst Postat 5 december 2019 Postat 5 december 2019 Hmm det var en skum placering och funktion för att hitta en så viktig och enkel sak. Kanske inte är samma som jag hittade, undrar vad den är till för i så fall. Nja det blir nog att stanna vid Logic och Mixbus 😄
Casper Bjerkehagen Postat 6 december 2019 Postat 6 december 2019 (redigerat) 38 minuter sedan, mixamannen said: Kan man kvantisera audio i Reaper nuförtiden? Definitivt. Man kan gruppera ljudspår och splitta transienter tex från kick och vivel, och kvantisera till vald underdelning, även till valfritt swing värde Redigerat 6 december 2019 av Casper Bjerkehagen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.