hybner (oregistrerad) Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Hallå, jag hade tänkt mig att uppgradera min Athlon xp1700+ som har börjat bli lite slö. Datorn ska användas till musikskapande i diverse olika program. Jag behöver: cpu modekort minne grafikkort + ett litet tyst chassi(om inte allt annat blir för dyrt) Jag har runt 5-6000 att köpa för Det behöver inte vara nått monster grafikkort men det måste ha så jag kan koppla in 2 skärmar (1x Vga 1x Dvi) Jag vill minst ha 1024 i ram gärna mer. Spelar det stor roll vilken sockel man väljer på cpun? Det är ju ganska stor prisskillnad på de olika 64bitars processorerna. Vad tror ni om detta chassi mvh hübner
JJRockford Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Prova sök på forumet, på t ex "musikdator" så borde du få upp några hundra träffar... 😄 Digidesigns rekommendation är nog annars ganska prisvärd: http://duc.digidesign.com/showflat.php?Cat...&fpart=1#360675
hybner (oregistrerad) Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 (redigerat) Va tror ni om detta? Asus A8V Deluxe/ HK S 939 K8T800PRO ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid - Demo AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/fläkt Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V,128Meg x 64 Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Chassi Silver/Svart, 350W Nätagg MSI GeForce 6200 128MB DDR AGP8X, NX6200-TD128, Tv-Out/DVI, Retail 5784 kr går det på Räcker grafikkortet? Har inte tänkt att spela på den men det kan ju va kul att ha möjligheten att spela nya spel ifall man skulle bli sugen Redigerat 4 maj 2005 av hybner
nurfen Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 *) Om du ska ha en MUSIKDATOR, köp ett billigt, passivt kylt dual head-kort (så du kan köra två skärmar) och köp en (*host* chippad *host*) XBOX för spel, det är kalasbra! *) 1 GB RAM är lite i det minsta laget om du ska redigera stora filer och/eller använda mycket samplingar (trumpluggar exempelvis). *) Som låda rekommenderar jag AcoustiCase, totalt ljuddämpad, tillsammans med 120 mm-fläktar från Papst som går på halva varvtalet. Det låter ingenting!
hybner (oregistrerad) Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 *) Om du ska ha en MUSIKDATOR, köp ett billigt, passivt kylt dual head-kort (så du kan köra två skärmar) och köp en (*host* chippad *host*) XBOX för spel, det är kalasbra! *) 1 GB RAM är lite i det minsta laget om du ska redigera stora filer och/eller använda mycket samplingar (trumpluggar exempelvis). *) Som låda rekommenderar jag AcoustiCase, totalt ljuddämpad, tillsammans med 120 mm-fläktar från Papst som går på halva varvtalet. Det låter ingenting! Xhippat xbox har jag redan 🙂 Kan du ge ett exempel på ett bra sådant grafikkort? Tänkte börja med 1 gig i ram för att sedan köpa en till 1gigs modul. Ska kolla in Acousticase Verkar configuratinen bra annars?
JJRockford Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Min personliga uppfattning, efter att ha gjort ganska omfattande efterforskning när jag köpte ny dator senast, är att nästan alla konfigurationer funkar bra. Eller bättre. Eventuella problem beror i 999 fall av 1000 på att den som satt ihop och konfigurerat datorn gjort något fel, och brukar gå att åtgärda utan att byta ut någon hårdvara. Men man ska aldrig säga aldrig såklart... Men som sagt, länken jag skickade visar två bra konfigurationer som teknikerna på Digidesign tagit fram för att fungera ihop med deras ProToolsLE-produkter. Och dom funkar säkert lika bra oavsett vilken inspelningsplattform man använder.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.