slejnard Postat 2 november 2019 Postat 2 november 2019 (redigerat) Hej! jobbar på en ny låt som jag gärna tar feedback på framförande arrangemang och mix. Experimenterar lite med ljudbilden. Men hur låter det? OBS! Nu ligger den senaste versionen uppe 😊 på tuben. Redigerat 29 november 2019 av slejnard Uppdaterad version
luddeandersson Postat 2 november 2019 Postat 2 november 2019 Bra låt! Gillar basen. Men du kanske skulle lägga till ett gitarrsolo? 1
Henric Svensson Postat 2 november 2019 Postat 2 november 2019 (redigerat) Denna är gillar jag! Bra mix, gött sväng! Härligt tempo! Gött gitarrlir! Tycker det kan vara lite mera drag i körerna som svarar leaden annars sitter det ihop gött! Henric Redigerat 2 november 2019 av Henric Svensson 1
slejnard Postat 3 november 2019 Trådstartare Postat 3 november 2019 14 timmar sedan, mixamannen said: Skön! Gillar att det är lite dynamik....i arret alltså. Tack! Kul att höra 😊
slejnard Postat 3 november 2019 Trådstartare Postat 3 november 2019 9 timmar sedan, luddeandersson said: Bra låt! Gillar basen. Men du kanske skulle lägga till ett gitarrsolo? Tack ludde! Grejade faktiskt mest med basen (förutom sången) på denna som fick göras om några gånger. Vart väl luftigt innan... tänkte på ett enkom gitarrsolo men lät det vara eftersom det riffas så mkt ändå 🙂
slejnard Postat 3 november 2019 Trådstartare Postat 3 november 2019 7 timmar sedan, Henric Svensson said: Denna är gillar jag! Bra mix, gött sväng! Härligt tempo! Gött gitarrlir! Tycker det kan vara lite mera drag i körerna som svarar leaden annars sitter det ihop gött! Henric Tack Henric! Kul att höra. Det med körerna har jag fått höra även från annat håll så det tänkte jag slipa till så småningom. Kanske ta in nån bekant också som fyller i.. 🙂 tack alla för lyssning 👍 1
Zakyath Postat 3 november 2019 Postat 3 november 2019 Snyggt! Jag hade lagt gitarrfillen i versen mellan sångraderna istället för samtidigt Hade också kört med torrare trummor och lägre rideklocka i refrängen Mer samspel mellan trummor och gitarr precis i slutet av refrängen när trummorna drar ett fill och gitarren ett riff Lite ooh och aah-körer i vers 2 och stämmor i refrängen också så är det ju en hit 😎 1
slejnard Postat 3 november 2019 Trådstartare Postat 3 november 2019 Tack zak! Och tack för bra tips. Ska jobba fram ett ännu bättre slutresultat och putsa detaljer på denna för den verkar ju ändå gå hem 🏠 😊
slejnard Postat 7 november 2019 Trådstartare Postat 7 november 2019 Svart video men har gjort en hel del grejer. Fått hjälp med körer av vänner och lagt på en akke å nå fler grejs. Kommer i sin ultimata version den 29/11!
slejnard Postat 7 november 2019 Trådstartare Postat 7 november 2019 1 minut sedan, mixamannen said: Jäkligt nice! Tack! Kul å höra ☺️
slejnard Postat 29 november 2019 Trådstartare Postat 29 november 2019 Nu helt paketerad klar och släppt 🙂 1
slejnard Postat 3 december 2019 Trådstartare Postat 3 december 2019 10 timmar sedan, ONSatan said: Sjukt skön låt och mix! Gött jobbat! Åh, tack så mycket ONsatan. Kul att höra att den faller i smaken 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.