slejnard Postat 26 oktober 2019 Postat 26 oktober 2019 (redigerat) Hej! Tar gärna tips på arr, framförande och mix innan jag går vidare. Lite jazzrock inspirerad. Moving & Grooving. OBS! Ny redigerad version och helt klar! Tack för alla tips efter vägen Redigerat 21 november 2019 av slejnard Ny version
Henric Svensson Postat 26 oktober 2019 Postat 26 oktober 2019 Känns som sångljudet skulle behöva lite mer bett i mellanregistret, känns lite som en strumpa framför micken om du förstår vad jag menar....sen tycker jag att sången är lite småsur men det går säkert att rätta till. Känns också som gitarrerna skulle behöva trängas ut lite i ljudbilden, konkurerar mkt med sången Mvh Henric
luddeandersson Postat 26 oktober 2019 Postat 26 oktober 2019 Bra sväng. Trummorna är för låga, särskilt virveln. Känns som refrängen kan bli bättre, den blir lite tjatig mot slutet.
slejnard Postat 26 oktober 2019 Trådstartare Postat 26 oktober 2019 Alright, precis såna tips jag är ute efter. Tack att ni tar er tid. Ska sikta på att göra om sången och justera nivåer 😊 1
HasseFX (oregistrerad) Postat 26 oktober 2019 Postat 26 oktober 2019 Det låter stökigt psykedeliskt ala 1969 om sång och produktion, cool i sig, men det kanske inte är dit du siktar? 😉
slejnard Postat 26 oktober 2019 Trådstartare Postat 26 oktober 2019 Hehe okej 😄 njae tänkte väl inte direkt så men ibland bär det dithän. -69 var ju ändå rätt bra rent musikmässigt. Ska slipa spackla å bättra på lite mer med pigga öron senare 😊
slejnard Postat 26 oktober 2019 Trådstartare Postat 26 oktober 2019 Ny version med tips från er 🙂 Blev det bättre?
slejnard Postat 26 oktober 2019 Trådstartare Postat 26 oktober 2019 Aight! Tack för synpunkter, bra sådana! 🙂 Får se hur jag gör med SURGUBBEN till höger... Får för mig att ljudet blir lite bättre på Youtube?
Peter Roos Postat 27 oktober 2019 Postat 27 oktober 2019 16 timmar sedan, slejnard said: Ny version med tips från er 🙂 Blev det bättre? Det låter helt ok i mina Genelec 6010b och i mina Ultrasone ProLine 550. Snygg låt, lite proggigt - jag gillar den. 1
slejnard Postat 27 oktober 2019 Trådstartare Postat 27 oktober 2019 11 timmar sedan, Henric Svensson said: Det har blivit bättre....! Tack! La om vissa partier och mixade om utifrån era tips. 1
slejnard Postat 27 oktober 2019 Trådstartare Postat 27 oktober 2019 8 timmar sedan, Peter Roos said: Det låter helt ok i mina Genelec 6010b och i mina Ultrasone ProLine 550. Snygg låt, lite proggigt - jag gillar den. Tack Peter! Nu så här dagen efter vid lyssning så känner jag mig också rätt nöjd över soundet. Är inne i en kreativ fas. Så fort jag sätter mig i studion så kommer en låt till mig. Fast å andra sidan önskar jag att det fanns mer tid att skapa 😊
luddeandersson Postat 28 oktober 2019 Postat 28 oktober 2019 Mycket bättre. Den var bra från början, med den har mer djup och klarhet nu. Tycker soundet på sången kan förbättras, den låter lite platt. Kanske mer delay pannat lite åt ena sidan, eller stereo?
slejnard Postat 28 oktober 2019 Trådstartare Postat 28 oktober 2019 6 timmar sedan, luddeandersson said: Mycket bättre. Den var bra från början, med den har mer djup och klarhet nu. Tycker soundet på sången kan förbättras, den låter lite platt. Kanske mer delay pannat lite åt ena sidan, eller stereo? Tack ludde! Bra att det blev bättre. Höjde virveln men även trummorna generellt. Bra tips ang. sången. Ska testa! (Y)
slejnard Postat 21 november 2019 Trådstartare Postat 21 november 2019 Sådärja! Nu är den helt klar på vinst och förlust 😄 Hoppas det faller er i smaken 🥳
Peter Roos Postat 14 februari 2020 Postat 14 februari 2020 Den blev superbra! Addade den på Spotify:-)
slejnard Postat 14 februari 2020 Trådstartare Postat 14 februari 2020 1 timme sedan, Peter Roos said: Den blev superbra! Addade den på Spotify:-) Vad kul att höra. Tack Peter! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.