Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?

Recommended Posts

Postat

Min nya studio är fortfarande under konstruktion, så jag lägger upp några bilder på min första externa studio istället :-)

post-6121-0-64311300-1355161062_thumb.jpg

post-6121-0-66406500-1355161091_thumb.jpg

post-6121-0-50187200-1355161168_thumb.jpg

post-6121-0-84347400-1355161205_thumb.jpg

Det här är inte från studion, men jag lägger upp den ändå ;-)

post-6121-0-54270900-1355161322_thumb.jpg

Här är en tidig bild från mitt förra ställe:

post-6121-0-77692100-1355162652_thumb.jpg

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Min nya studio är fortfarande under konstruktion, så jag lägger upp några bilder på min första externa studio istället :-)

post-6121-0-64311300-1355161062_thumb.jpg

En gasmask? Någon som lider svår GAS?
Postat

En gasmask? Någon som lider svår GAS?

Efter en hård dags kaffe-hinkande från hela teamet så är det där en life-saver ;-)

Postat

belysningtips: många lampor med låg watt, eller kraftigt ljusdämpande glas, kopplade i olika switcher, sätt på 2 st små. eller 4 till på en vägg eller 12 st i taket full lys, dvs ha flera switscher till olika mycket ljus. allt LED så det inte stör audiokablarna, samt att elsladdar inte ligger pararellt (bredvid längsefter) audiokablar.

Postat

Här är en tidig bild från mitt förra ställe:

post-6121-0-77692100-1355162652_thumb.jpg

Är det SKILLS jag ser där? Jobbade du på ljuden till den filmen eller..? Bra gjort isåfall!

Postat

Är det SKILLS jag ser där? Jobbade du på ljuden till den filmen eller..? Bra gjort isåfall!

Haha, kul att du kände igen den, och tackar ödmjukast! Gjorde allt ljud utom musiken :-)

• Gilla 1
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Inga rena vita ytor men ........ 😄

Postat

Studio

479330_570552529625915_1077639201_o.jpg

Sångbås / Liverum

176686_570551802959321_2086314212_o.jpg

Galet snyggt golv 😮 Gillar alla små detaljer du har i väggarna också, snyggaste studion jag har sett på ett bra tag! 🙂

• 4 veckor senare...
Postat

Nu är alla grejer på plats:

Är du nöjd med ditt M-Audio Axiom 49? Funderar lite på att skaffa mig ett sånt. Har ett plastigt 49-tangenters midi-keyboard från Jam för tillfället... Sorry för OT

Postat

Ja, jag tycker den är riktigt bra. Jag är ju bara basist så jag vet egentligen inte vad som är bra och dåligt med sånna grejer 🙂 Jag kör Pro Tools 10 och den har HyperControl, så de lirar väldigt bra ihop.

Postat

Ja, jag tycker den är riktigt bra. Jag är ju bara basist så jag vet egentligen inte vad som är bra och dåligt med sånna grejer 🙂 Jag kör Pro Tools 10 och den har HyperControl, så de lirar väldigt bra ihop.

Låter bra! och tack för ditt svar. Får nog bli ett sånt inom kort. Har 49-tangents versionen av denna: http://www.jam.se/synthpiano/midikeyboards/A45462-JJlabs_KS25A_USB_MIDI-keyboard_med_controllers_till_oslagbart_pris!/

Postat

Så här ser mitt lilla hål i väggen ut.

Inte färdigt än, skall målas om, skaffas ställ till två av monitorerna och lite annat tjafs.

Bilderna tagna för ett tag sen, tillkommit en del utrustning sen dess.

Spelar i huvudsak in uppmickad elgitarr där, stärkare mot den vägg som inte syns i bild.

image-2_zps93e1234d.jpg

image-2_zps5fd99ac4.jpg

image-2_zps8fd726e2.jpg

image-2_zps47d0be98.jpg

/Magnus

Postat

Så här ser mitt lilla hål i väggen ut.

Inte färdigt än, skall målas om, skaffas ställ till två av monitorerna och lite annat tjafs.

Bilderna tagna för ett tag sen, tillkommit en del utrustning sen dess.

Spelar i huvudsak in uppmickad elgitarr där, stärkare mot den vägg som inte syns i bild.

image-2_zps93e1234d.jpg

image-2_zps5fd99ac4.jpg

image-2_zps8fd726e2.jpg

image-2_zps47d0be98.jpg

/Magnus

Du har för lite grejer... 😉😄

Postat

Du har för lite grejer... 😉😄

Det är sant :-)

(Ändå är nästan hälften av alla gitarrer inte med och i princip inga av mina förstärkare eller pedalbord).

Har sällan hjärta att sälja de små raringarna. Händer ibland, men inte ofta.

/Magnus

Postat

Vad sägs om att kompletera din studio med lite gitarrprylar? 😛

Det kommer, det kommer, var sak har sin tid :-)

Nä, det är rätt jobbigt med var man skall göra av alla prylar.

Yta är helt klart livets största problem.

/Magnus

Postat (redigerat)

Det är sant :-)

[...]

...mina förstärkare eller pedalbord

[...]

/Magnus

Now we're talking. Let's see some of that 😮🙂

Redigerat av CHAE
Postat

Now we're talking. Let's see some of that 😮🙂

Skall fixa lite bilder nästa gång jag är där de finns (har det inte hemma, finns där mina live grejer är).

/Magnus

Postat

Skall fixa lite bilder nästa gång jag är där de finns (har det inte hemma, finns där mina live grejer är).

/Magnus

Sweet 🙂

Postat (redigerat)

Det var en trogen ibanez-samling :rolleyes:

Ja, många såna är det. Jag gillar Ibanez, mycket :-)

Att ha spelat för dem i +10 har inte gjort det sämre.

Men det är ju annat där också.

/Magnus

Redigerat av ibanez-mag
Postat (redigerat)

Ja, många såna är det. Jag gillar Ibanez, mycket :-)

Att ha spelat för dem i +10 har inte gjort det sämre.

Men det är ju annat där också.

/Magnus

Tycker du att dina inbanez teles är bättre än fender exempelvis? Eller hur kommer det sig att du nästan enbart spelar ibanez?

Redigerat av vmbr

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.