Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?

Recommended Posts

Annons
Postat

Hittat tillbaka till detta trevliga forum efter några års inaktivitet. Såhär har jag det hemma i min lilla myshörna/studiorum. 🙂

Ser väldigt mysigt ut! 🙂

novation (oregistrerad)
Postat

Ser väldigt mysigt ut! 🙂

Jag tycker jag fick till det fint. Gillar när det är cleant. 🙂
Postat

Skulle man kunna "Vända" på denna tråd så de nyste inlägen kommer först...de från 2004 som detbörjar med e HELT innaktuel...visst..man kan ju gå bakifrn..men bara en ide

Det finns en liten punkt eller stjärna framför trådrubriken om man tittar på listan över trådar. Klickar du på den så kommer du till det första olästa inlägget. 🙂

Postat

Det finns en liten punkt eller stjärna framför trådrubriken om man tittar på listan över trådar. Klickar du på den så kommer du till det första olästa inlägget. 🙂

Eller varför inte göra ett bildgalleri där användare kan ladda upp bilder över sin studio?

Dromteatern (oregistrerad)
Postat

Grymt grymt, roligt å se bilder på era studios! Skall fåll tag på en kamera så skall det postas! 🙂

/KG

Postat

grym idé! Gärna så man kan rösta! www.minhembio.com har ett asbra system! Borde vara likadant här! Ska faktiskt posta en tråd om det nu 🙂

Precis exakt minhembio.com jag eftersökte 🙂

Postat

Såhär ser nya hemmastudion ut just nu, har en hel del kvar att göra, men det tar sig... =)

linusstudio.jpg

Lite gitarrer: (min akustiska, furch durango, fick inte vara med på bild idag...)

guitars.jpg

novation (oregistrerad)
Postat

Limpan, ser sjukt fint ut!

martincarlson (oregistrerad)
Postat

Bara jag som inte ser några bilder? Eller har jag kryssat i nån inställning i Chrome... "Visa ej studiobilder"...

• 4 veckor senare...
Postat

Så här ser det ut i mitt lilla hemmahörn. Detta är all plats jag lyckades roffa åt mig i lägenheten efter att 3 ungar plus jag själv och sambon har bott in oss i alla rum som finns tillgängliga 😄 Som tur är håller vi mestadels till i vår replokal/låtskrivarlya/studio på annan plats när vi jobbar, hemma pillar jag mest med arr och kollar idéer och så..

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Postat

Jag är ny på forumet och ny på inspelningen... Kan knappast kalla det studio överhuvudtaget men har det nödvändigaste för att få in ljud på datorn... 😎 En bild på hur min "musikhörna" ser ut för närvarande 🙂 (jävligt mysiga musikhörna) 402012_360885600596290_100000245599876_1380247_193102224_n.jpg

Postat

Jag är ny på forumet och ny på inspelningen... Kan knappast kalla det studio överhuvudtaget men har det nödvändigaste för att få in ljud på datorn... 😎 En bild på hur min "musikhörna" ser ut för närvarande 🙂 (jävligt mysiga musikhörna) 402012_360885600596290_100000245599876_1380247_193102224_n.jpg

Schysst hörna 🙂

Händer det att du tappar alla koncept och ställer dig och spontanläser tidningsartikels-tapeten? 😛

Vänligen,

CHAE

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Min variant

IMAG0619.jpg

beg och budget alltihop.

Redigerat av silentdawg
novation (oregistrerad)
Postat

Tjusigt!

Instämmer!

• 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Postat

ifzsd5.jpg

Några utav instrumenten

2vaxp9d.jpg

Överblick

2dukncz.jpg

Pedaler, line box och vtb-1 överst

Presonus Firebox

Peavy EQ

8-kanalig alto-kompressor

Palmer högtalarsimulator

Numark mixtrack pro

125s1u9.jpg

20-kanligt hagströmbord från 60-talet

35j9jbl.jpg

Bugera 6260, Mickar och en hagström superswede

Postat (redigerat)

The "GUETTA" studion är äntligen färdig! 🥰

inte riktigt "hemmastudio" men är man där dygnet runt så blir det ens andra hem kanske....?

post-18100-0-86180900-1339800171_thumb.jpg

Redigerat av BBP

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.