desvaenger Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 (redigerat) I det lilla rummet bakom köket. Nu blir jag lite avundsjuk. Vad tycker du om dina Twin 6 än så länge? TI:n går inte av för hackor den heller. https://www.studio.se/index.php?act=attac...ost&id=6389 Redigerat 2 mars 2010 av desvaenger
SirThoms Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Har precis byggt mig en studiomöbel, så får väl visa den här då 🙂
Becker Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Här är min lilla studio, den blir bara mindre och mindre, förr fick man ju ha maskiner till allt, nu klarar datorn mer och mer. Trist men praktiskt.. Fasen ingen dålig syntpark du har. Den där moogen skulle jag kunna ge mitt lillfinger för 😉
fudgesson Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Vad tycker du om dina Twin 6 än så länge? TI:n går inte av för hackor den heller. Får erkänna att jag är vansinnigt förtjusta i dom. Samma med Virusen 😛
pelle karlsson Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Hej San Sjesan! det är ett soundcraft series 2400 -52 kanaler allt som allt -samma bord som Yes.. Gjorde- Owner of a lonely heart på - mycke service men låter suveränt -bandarn är en lyrec 24 -2 tums.....master,bandare är revox a77....monitorer -phonic 8..spirit-absolute zero..altec lancing a7 .acouset......även trident bord 24.....hej å hå--------Pelle
Mr. Math Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 Har precis byggt mig en studiomöbel, så får väl visa den här då 😏 Du har ingen möjlighet att slänga upp lite fler bilder? Du har i princip gjort det jag är i extremt behov av: fixa bordstativ till högtalarna och gömma ett gigantiskt klavve under bordet när det inte används (Jävligt ofta). Är riktigt sugen på klavve-konstruktionen.
kyaal Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 Hej San Sjesan! det är ett soundcraft series 2400 -52 kanaler allt som allt -samma bord som Yes.. Gjorde- Owner of a lonely heart på - mycke service men låter suveränt -bandarn är en lyrec 24 -2 tums.....master,bandare är revox a77....monitorer -phonic 8..spirit-absolute zero..altec lancing a7 .acouset......även trident bord 24.....hej å hå--------Pelle Cool, ska kollas in lite närmre.
pelle karlsson Postat 5 mars 2010 Postat 5 mars 2010 [ Hej! vad är det där ? ser intressant ut ...va kostar en sån? och vad använder du den till?---------Pelle
pelle karlsson Postat 8 mars 2010 Postat 8 mars 2010 hej! det är en revox a77 som jag använder som typ master bandare flanger band eko osv..dom kostar allt ifrån 500 å uppåt....men räkna med minst 1500 för en som är ok...hlsn-Pelle [
pelle karlsson Postat 8 mars 2010 Postat 8 mars 2010 [hej! ez drummer å b4 2 native är nog kul men jag föredrar nog orginal grejor .fram för allt efter helgens inspelningar----------P
fulis Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 (redigerat) Lite gryniga bilder på min minimalistiska studio=) Dj hörnan. Kommer uppgraderas ordentligt inom kort=) Hjärtat i studion. Lite fint överexponerad översikt=) Svårt att få med allt utan vidvinkel=) Redigerat 14 mars 2010 av fulis
gumpbert Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 Hjärtat i studion. Vid första ögonkastet såg det ut som det stod NEXT på maskinerna och då slog mitt hjärta ett extra slag
Pmm Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 Lilla studion växer för varje år... Ska akustikbehandla väggarna framöver.... 😆
SirThoms Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 (redigerat) Du har ingen möjlighet att slänga upp lite fler bilder? Du har i princip gjort det jag är i extremt behov av: fixa bordstativ till högtalarna och gömma ett gigantiskt klavve under bordet när det inte används (Jävligt ofta). Är riktigt sugen på klavve-konstruktionen. Redigerat 14 mars 2010 av SirThoms
prototyp Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 Min "studio" 🙂 Mickbåset blev faktiskt färdigbyggt idag! 😄 Skit nöjd faktiskt.. Mackie Onyx 400F Akg & Sony hörlurar Helt ok dator högtalare sE Electronics Titan Att köpa: Monitorer Rör Pre-amp Hörlursförstärkare Eq & Compressor Peaaaace & Löööve
fulis Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 Min "studio" 🙂 Mickbåset blev faktiskt färdigbyggt idag! 😄 Skit nöjd faktiskt.. Vilket fint ljudkort du har =)
fulis Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 Ja visst är det? 😄 Riktigt bra kort ellerhur?🙂 Helnöjd med mitt=) Synd de la ner tillverkningen.
prototyp Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 Jag håller med dig! Finns det någon speciell anledning till varför dom la ner? 😄
FaniSkogen Postat 22 mars 2010 Postat 22 mars 2010 Drar mitt strå till stacken och bidrar med studioforums kanske minsta, rörigaste och minst hightech studio Först har vi då en översiktsbild. En lite närmare titt på hörnan. Sedan bakom ryggen finns tjejens lilla datorhörna.
shapes and sounds Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Tänkte bara lägga in en bild på min "studio". I lådan så har jag ljudkort och effekter kopplat som jag vill ha det. bara att plugga in sladden i datorn och börja spela in.
Anapeg Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Mitt gamle "studio" og mitt fremtidige under bygging: Mvh Sveinung
jarlo Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 Tänkte bara lägga in en bild på min "studio". I lådan så har jag ljudkort och effekter kopplat som jag vill ha det. bara att plugga in sladden i datorn och börja spela in. Det är en spegel till höger i bilden va? Annars har nån byggt jävligt skevt 😉
shapes and sounds Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 Det är en spegel till höger i bilden va? Annars har nån byggt jävligt skevt 😄 vin och hemmabygge, en livsfarlig kombination :-)
Peter Roos Postat 31 mars 2010 Postat 31 mars 2010 (redigerat) Testar det häringa Dropbox med att lägga in lite bilder: Hemstudion: Studion: Ps: ursäkta den dåliga kvalisorten/Peter Redigerat 19 maj 2010 av Sleap
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.