SyntaxError Postat 5 oktober 2008 Postat 5 oktober 2008 (redigerat) Här har man ju inte visat upp sig, det kanske är dags: Pryttlar: SH-101 ståendes på Philicordan, microkorg, min kära fender mustang, Focusrite saffire, Värdelösa M-audio monitorer (måste skaffa bättre lyssning), macbook pro+extra skärm, midikontroller UC-33 och remote zero SL...Diverse mikrofoner och sladdar....Använder Ableton Live 6 att spela in på och en hel del Reaktor för ljudskapande/mangling/effektmasturbering... Redigerat 5 oktober 2008 av SyntaxError
IDF Postat 5 oktober 2008 Postat 5 oktober 2008 lite halvkackiga bilder tagna med mobil i på tok för dåligt ljus.. kastar upp lite bilder som är tagna av en riktig fotograf här.
fudgesson Postat 6 oktober 2008 Postat 6 oktober 2008 Ser fint ut.... och trångt.. 😛 Jösses vad många EW-biblotek du hade.. 🙂 Vill ha.. 🙂 Tackar! Haha! Jo det är väldigt trångt...men ganska mysigt trots allt. Fast jag hade ju inte tackat nej till lite mer plats 😉 Jo har bunkrat upp med en del EW bibliotek nu inför långfilms musiken. Dom håller ju hög kvalitet. SD2 & Gypsy vore heller inte fel men det får vänta.
ThomasJ Postat 7 oktober 2008 Postat 7 oktober 2008 (redigerat) Några nya bilder: Redigerat 7 oktober 2008 av ThomasJ
gumpbert Postat 7 oktober 2008 Postat 7 oktober 2008 Ser kanske inte så mycket ut för världen, men likväl är det här som den blivande klassikern Bland siffror och troll i en bil utan blinkers kommer spelas in i höst. Kom ihåg vart ni läste det först! Om låten/plattan blir lika bra som titeln så kommer den att sälja platina många gånger om 🙁
ThomasJ Postat 11 oktober 2008 Postat 11 oktober 2008 Liten update med egna "mopads" och sänkt akustikplatta:
Nerevarine Postat 17 oktober 2008 Postat 17 oktober 2008 (redigerat) Bidrar med lite bilder, enda som saknas bild på är midikeyboardet, AKG lurarna samt den stora gitarr-riggen, som numera står ute i sommarstugan....blev som inte så bra i lägenheten. Redigerat 17 oktober 2008 av Nerevarine
sliverr Postat 20 oktober 2008 Postat 20 oktober 2008 Här e min lilla hemma studio....nya effekter på ingång dock...e lite tomt i racket hehe
pompe Postat 20 oktober 2008 Postat 20 oktober 2008 lite halvkackiga bilder tagna med mobil i på tok för dåligt ljus.. kastar upp lite bilder som är tagna av en riktig fotograf här. Den är ruggigt liknande drag med min studio 😄
Pazo Postat 6 november 2008 Postat 6 november 2008 Japp! Jag visar också upp då nu när jag fått hem allt så att jag har min nya "studio" klar med vad jag för tillfället vill ha 😉 Datorn har jag lite överallt men mest på matbordet som på bilderna. Bor i en etta med tjejen så ja man får ta den ytan som finns Det som visas är de två olika uppställningarna jag kör med, En när jag använder datorn "som vanligt" och en när jag ska hålla på med musik. Kvallen på bilderna är inte direkt den bästa men aja, dålig kamera skyller jag på 🙂
debatt Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Nästa gång hittar jag kanske vidvinkelknappen på min nya kamera också. 🙂
debatt Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Bidrar med lite bilder, Tack! Audiovector mmmmmmm..... 🙂
Anders F Postat 8 december 2008 Postat 8 december 2008 (redigerat) Lite nya bilder från mig. Egentligen tänke jag även ta bilder på installationen, men glömde det 😎 Men iaf. Här hade jag fått i Interfacet i skåpet. Härlig känsla att plocka upp den här kartongen måste jag säga 🙂 Nej, jag har inte köpt färgkodat tangentbord till pro tools. Det följde med klistermärken som jag satt dit själv. Det tog ett tag, men jag tycker det bkev bra och det underlättar kanske vid arbetet 🙂 Ör ju inte fel att ha detta framför sig heller nu när man jobbar 🙂 Redigerat 9 december 2008 av Gizmozis
staland Postat 12 december 2008 Postat 12 december 2008 (redigerat) Korg Nano series verkar vara årets julklapp.. så varför inte göra en remake i lite mera juligt tema. men jag kände att den behövde lite skönare stil och känsla så varför inte svart filt för dom mysiga dub mixarna. 😛 Redigerat 12 december 2008 av staland
Umemagnus Postat 15 december 2008 Postat 15 december 2008 lite såhär ser det ut hemma hos mig i min hörna...
Xasthur Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 Får väl ta och slänga upp en bild på min lilla hörna här hemma: Lite ostädat, men skitsamma. 🙂
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 lite såhär ser det ut hemma hos mig i min hörna... Dom där skärmarna ser bekant ut... 🙂
Emil Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 (redigerat) Såhär ser det ut hemma hos mig: För att kunna stuva undan mitt Roland TD-3 och den fula Samick-basen när de inte används, har jag istället för ben använt 70cm höga skåp från Ikea till sängen: I skåpen får man plats med mycket annat också: En del av min och farsans lilla gitarrsamling som bor en kilometer bort (en etta på 33 kvadrat är inte optimal för en massa gitarrer): Redigerat 18 december 2008 av Emil
joachime Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 En del av min och farsans lilla gitarrsamling som bor en kilometer bort (en etta på 33 kvadrat är inte optimal för en massa gitarrer): Schysst samling! Jag gissar att Nighthawken och Jagstangen är dina och lönnhalsarna är farsans. 😛
Emil Postat 18 december 2008 Postat 18 december 2008 En del av min och farsans lilla gitarrsamling som bor en kilometer bort (en etta på 33 kvadrat är inte optimal för en massa gitarrer): Schysst samling! Jag gissar att Nighthawken och Jagstangen är dina och lönnhalsarna är farsans. 😛 Vi delar väl på alla egentligen, men de som jag betalat för på bilden är Explorern, Gibson LS-6, den svarta Stratan och Jagstangen.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Många snören blir det från datorn... ...och ännu mer i DM1000
saverman Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Många snören blir det från datorn... ...och ännu mer i DM1000 Mycket digitalt för att vara analogfreak ! 😄
Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Jaaaa 😉 Det går inte att helt ignorera digital signalöverföring idag.
saverman Postat 24 december 2008 Postat 24 december 2008 Jaaaa 😄 Det går inte att helt ignorera digital signalöverföring idag. Klart det går men det blir bra dyrt och enligt mig jäkligt osmidigt. Jag ska döpa om mig till digitalfreak.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 december 2008 Postat 24 december 2008 Jaaaa 😄 Det går inte att helt ignorera digital signalöverföring idag. Klart det går men det blir bra dyrt och enligt mig jäkligt osmidigt. Jag ska döpa om mig till digitalfreak. Jag tycker om lite av den analoga distorsionen och bandkompressionen hos gamla rullbandare. Idag har jag pluggar som gör sånt så nära äkta så det är svårt att skilja plugen från orginalet. 😄
Guitar Nilsson Postat 24 december 2008 Postat 24 december 2008 Såhär ser det ut hemma hos mig: För att kunna stuva undan mitt Roland TD-3 och den fula Samick-basen när de inte används, har jag istället för ben använt 70cm höga skåp från Ikea till sängen: I skåpen får man plats med mycket annat också: En del av min och farsans lilla gitarrsamling som bor en kilometer bort (en etta på 33 kvadrat är inte optimal för en massa gitarrer): Jävelberg! Rickenbackern var inte att leka med!!!!
Emil Postat 25 december 2008 Postat 25 december 2008 Såhär ser det ut hemma hos mig: För att kunna stuva undan mitt Roland TD-3 och den fula Samick-basen när de inte används, har jag istället för ben använt 70cm höga skåp från Ikea till sängen: I skåpen får man plats med mycket annat också: En del av min och farsans lilla gitarrsamling som bor en kilometer bort (en etta på 33 kvadrat är inte optimal för en massa gitarrer): Jävelberg! Rickenbackern var inte att leka med!!!! Nä den är riktigt läcker, har faktiskt aldrig sett någon annan 360 i den läckra färgen. Sen låter den sjukt bra också, passar i princip till allt utom metal. Mickarna påminner lite om P-90 i ljudet.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 25 december 2008 Postat 25 december 2008 (redigerat) Måste ni ta med alla bilder när ni tar med tidigare citat? Det här gäller Emil och Nilsson!!! Redigerat 25 december 2008 av Analogfreak
ThomasJ Postat 3 januari 2009 Postat 3 januari 2009 Korg Nano series verkar vara årets julklapp.. så varför inte göra en remake i lite mera juligt tema. men jag kände att den behövde lite skönare stil och känsla så varför inte svart filt för dom mysiga dub mixarna. 😳 lite såhär ser det ut hemma hos mig i min hörna... Men, sån vill jag ha. Vart köpte du den?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.