BjornSilver Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Javafalls då postar jag här i stället 🙂 här e min studio Innehåller 1st behringer v-amp 1st yamaha cs1x 1st behringer eurorack mx 1804 1st pentium 4 2,4 ghz delta audiophile 24/96 1 par Event audio 20/20 bas aktiva Och ett par j-vligt snygga hemmagjorda högtalarstativ av modellen isöndersågad hylla lack från ikea 😆
punkrockdude Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Jag får också ta och dra mitt strå till stacken. Här är mitt musiksovrum som jag nu kallar det eftersom det absolut inte är en studio. Stökigt är det också.
sounden Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 (redigerat) Är lite sugen på att uppgradera mina S5:or till S8:or när jag ser bilden. Fett o ha en 4x12" stack brevid stolen 🙂 Rekommenderar denna lätt när man man skall micka upp stärkare, smidigt o billigt : 195:- //S Redigerat 3 februari 2005 av sounden
punkrockdude Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Är lite sugen på att uppgradera mina S5:or till S8:or när jag ser bilden. Jag är hemskt nöjd med mina Tapco S8:or. Jag ångrar inte köpet det minsta.
android Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Och ett par j-vligt snygga hemmagjorda högtalarstativ av modellen isöndersågad hylla lack från ikea 🙂 Snyggt! Om du lägger nån form av dämpning mellan högtalarna och stativen så borde ljudet bli bättre (om de nu inte har typ gummifötter redan?). En bit av ett liggunderlag eller nåt åt det hållet är en billig lösning...
Mannex Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 BjornSilver: Micstativet ser ut att vara gjort av ett lampstativ, smart! Hur har du gjort? 🙂 (Blev inspirerad)
ChrioN Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Javafalls då postar jag här i stället 😉 här e min studio Innehåller 1st behringer v-amp 1st yamaha cs1x 1st behringer eurorack mx 1804 1st pentium 4 2,4 ghz delta audiophile 24/96 1 par Event audio 20/20 bas aktiva Och ett par j-vligt snygga hemmagjorda högtalarstativ av modellen isöndersågad hylla lack från ikea 🙂 [hypnotisera]Dom monitorerna vill du inte ha. Ge dom till mig.[/hypnotisera]
Pluffo Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Jag får också ta och dra mitt strå till stacken. Här är mitt musiksovrum som jag nu kallar det eftersom det absolut inte är en studio. Stökigt är det också. Jäkligt snygg monitor ( Jag snackar o datormonitorn alltså, även kallad skärm ). Vad är det för modell?
BjornSilver Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 BjornSilver: Micstativet ser ut att vara gjort av ett lampstativ, smart! Hur har du gjort? 🙂 (Blev inspirerad) hahaha jepp lampstativ, ikea 70 spänn ;)fick mecka lite, men funkar klockrent, håller även upp micken utan att falla, med tanke på att den väger en del
BjornSilver Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Jag får också ta och dra mitt strå till stacken. Här är mitt musiksovrum som jag nu kallar det eftersom det absolut inte är en studio. Stökigt är det också. Jäkligt snygg monitor ( Jag snackar o datormonitorn alltså, även kallad skärm ). Vad är det för modell? hmmm packard bell, a925 tror jag, ska kolla sen när jag kommer hem
BjornSilver Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Javafalls då postar jag här i stället 🙂 här e min studio Innehåller 1st behringer v-amp 1st yamaha cs1x 1st behringer eurorack mx 1804 1st pentium 4 2,4 ghz delta audiophile 24/96 1 par Event audio 20/20 bas aktiva Och ett par j-vligt snygga hemmagjorda högtalarstativ av modellen isöndersågad hylla lack från ikea 😉 [hypnotisera]Dom monitorerna vill du inte ha. Ge dom till mig.[/hypnotisera] hehe, du blir den första jag säger till om jag blir sugen på o kasta dom 🙂
BjornSilver Postat 3 februari 2005 Postat 3 februari 2005 Och ett par j-vligt snygga hemmagjorda högtalarstativ av modellen isöndersågad hylla lack från ikea 🙂 Snyggt! Om du lägger nån form av dämpning mellan högtalarna och stativen så borde ljudet bli bättre (om de nu inte har typ gummifötter redan?). En bit av ett liggunderlag eller nåt åt det hållet är en billig lösning... tack! har jag faktiskt inte tänkt på tack för tipset, har små gummi ploppar fungerar nog utmärkt...
insolitus Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 Så där många monitorer får du inte ha själv airgo! Dela med dig till bättre behövande! 😆
airgo Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 insolitus, dom där tannoyburkarna kunde du nästan fått. har ej kvar dom längre, helt oandvändbara ju 😛
android Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 airgo: Vad är det för andra monitorer du har då? Ser i design och dimensionering väldigt mycket ut som mina Yorkvilles, men logga och finish stämmer inte...
Neosus Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Hjälp!! 😠 har du snott mitt skrivbord? Heheh... 😛 Ska lägga upp en bild från mig bara för det nu. 🙂
Linus Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 (redigerat) insolitus, dom där tannoyburkarna kunde du nästan fått. har ej kvar dom längre, helt oandvändbara ju 😎 Airgo! Hur mycket ska du ha? Och har du kvar dem eller inte? 😛 EDIT: ...och dina monitorstativ är väl inte Ikea? Eller? Redigerat 7 februari 2005 av vectro
Patbos Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 ChrioN: Vad heter möbeln monitorerna står på? Luktar Ikea, men vad heter den, kostar? Va snygg och verkar lagom höjd!
airgo Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 android, Det är ett par Ino Audio pr18. Grahn, Snott?? eeh vah meeh nää 😆 vectro, Nej jag har inte kvar dom längre.
airgo Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 vectro> Dom har jag byggt själv så det ska bli perfekt höjd. Stativets översta platta har exakt samma form som högtalarens underdel 😠
Linus Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 Dom har jag byggt själv så det ska bli perfekt höjd. Skicka ritning och inköplista på material (från stolpar till skruv) 😎
ChrioN Postat 11 februari 2005 Postat 11 februari 2005 Tannoysen lär inte må bra alls av att ligga så.
android Postat 11 februari 2005 Postat 11 februari 2005 Tannoysen lär inte må bra alls av att ligga så. Är det verkligen skadligt för monitorerna? Är det inte snarare bara ljudet som mår riktigt dåligt av den placeringen?
airgo Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Frågan är ju om dom äns va inkopplade, kanske bara åkte fram sådär när de va dags att knäppa en bild 😳
ChrioN Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Tannoysen lär inte må bra alls av att ligga så. Är det verkligen skadligt för monitorerna? Är det inte snarare bara ljudet som mår riktigt dåligt av den placeringen? Dåligt skrivet. Jag menar alltså att ljudet inte blir så bra.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 (redigerat) bilderna borttagna Redigerat 26 mars 2005 av maxmaxmax
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.