Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?

dbd

Recommended Posts

Annons
Billiga datorhögtalare

Haha, har liknande brevid mig här i skolan. Hur kan man göra musik i nått sånt? 😆

varför skulle man inte kunna det!?

Dela på andra sajter

Frekvens,, är din säng bara 140cm lång? Ja, jag säger då det ,, verkar som om du behöver varendea kvadrat cm du kan få....

tihi

Jorå! Men man får jobba på att hitta en lösning att ligga i en 90 graders vinkel med fötterna upp mot väggen 😆

Dela på andra sajter

Billiga datorhögtalare

Haha, har liknande brevid mig här i skolan. Hur kan man göra musik i nått sånt? 😆

Allt går om man vill 🙂

Ja så är det ju,, man behöver egentligen inte alla makapärer och molijoxer...

Exakt 🙂 det handlar ju om känsla.

Det enda kruxet kanske är att det går bra att lyssna på enstaka spår. 10 st råa är inte roligt för fem öre... Men då är det bara ta dom till den stora studion o mixa 🙂

Dela på andra sajter

DeeNii__ (oregistrerad)

Fetta saker ni har där ! jag får bara säga att ni inte får skratta när ni ser mitt skit:

2mcsilg.jpg

42v9u2u.jpg

3youxqd.jpg

40fubnt.jpg

2z85it1.jpg

Så där ! som ni ser fattigt men det kommer nya saker sanrt där !

Bärbara använder jag till mastring o stationera till inspelning ! mixer som ni ser 2 kanalig ! och sen en MTS mick som hänger ! som ska snart bort från mickbåsen ! man får plats i mickbåsen väl ! med 2 perss kan komma in o sen stänger dörren som ska snart isoleras och taket ägg karotnger!

Cubase SX3 som ligger på datan !

Peajzzz

Dela på andra sajter

Ett sånt där skrivbord har jag med! Ikea? Eller hur var det?

Är det inte besvärande att ha datorn precis i öronhöjd förresten? 🙁

Dela på andra sajter

DeeNii__ (oregistrerad)

Nejj ! det är Jysk ! 😳

Nejjj jag vet inte faktist ! den ska isoleras snart endån 😮 den ska nere på marken och isolera den ! men innan de väntar jag på min ljudkort ska komma !

Droppa kritik !

Langa bilder

Peajjz

Dela på andra sajter

{57501-8d22c0b324664865a3331d27c61418cd}.jpg

Inte världens bästa bild precis. Tagen med min mobiltelefon. Men har man inget

annat så får man tar det man har 😄

På bilden syns:

En Korg Karma Music Workstation

En Access Virus C Desktop

Ett par Phonic P8A Monitors

Ett par Beyerdynamic DT250 Hörlurar (som knappt syns)

2 st LCD Monitors på 22"wide och 19" (ska möblera om snart så jag inte har den ena så högt upp)

En snusdosa

En gammal mobiltelefon som jag använder till tjejen så det ska bli billigare (hon har halebop)

En borslampa som jag egentligen har breved allting och med skärm på, but I needed the light!

Ett Logitech G15 Tangentbord som lyser i fräck neon blå färg

😎

Dela på andra sajter

Vart har du ditt neotek då?

//S

Det gick iväg i en affär... Jag tyckte det blev lite stort för mina produktioner och skaffade Solo/610 och 2 st LA 2 + lite andra burkar...

Var det ditt bord som låg ute på blocket i höstas?

Goldmiken sitter dock kvar ser jag. Vad tycker du om den?

Dela på andra sajter

Koolt med den lilla monitorn på bordet! Hur har du kopplat in den? Är det nivåmätarna till firefacet som visas?

Japp, det är nivåerna på ljudkortet som visas.

Den är inkopplad via en vanlig VGA anslutning till makken.

dock är den ganska mörk, tänkte mest ha den när jag ställer in nivåerna

för inspelning. Då jag bara har LED för subgrupperna på bordet.

Ses senare idag på IRL:en??

//S

Dela på andra sajter

Exaroz (oregistrerad)

annat så får man tar det man har 😄

På bilden syns:

2 st LCD Monitors på 22"wide och 19" (ska möblera om snart så jag inte har den ena så högt upp)

En snusdosa

En gammal mobiltelefon som jag använder till tjejen så det ska bli billigare (hon har halebop)

En borslampa som jag egentligen har breved allting och med skärm på, but I needed the light!

🙁

Nice 😎

Dela på andra sajter

Vart har du ditt neotek då?

//S

Det gick iväg i en affär... Jag tyckte det blev lite stort för mina produktioner och skaffade Solo/610 och 2 st LA 2 + lite andra burkar...

Var det ditt bord som låg ute på blocket i höstas?

Goldmiken sitter dock kvar ser jag. Vad tycker du om den?

Det kan det ha varit... Goldmike'n fungerar utmärkt... Jag kör på Goldmike'n och Solo/610... Mest på 610'n faktiskt... Den är grym på det mesta, och jag kör den i samma linje som LA 2'n.

Jag har tänkt att försöka köpa en bättre stereokompressor under våren... Någon Manley lutar det nog åt... Då har jag en bra stereo och mono lina... 😄

Dela på andra sajter

Diaks (oregistrerad)

annat så får man tar det man har 😆

På bilden syns:

En snusdosa

😎

Soft =)

Dela på andra sajter

Koolt med den lilla monitorn på bordet! Hur har du kopplat in den? Är det nivåmätarna till firefacet som visas?

Japp, det är nivåerna på ljudkortet som visas.

Den är inkopplad via en vanlig VGA anslutning till makken.

dock är den ganska mörk, tänkte mest ha den när jag ställer in nivåerna

för inspelning. Då jag bara har LED för subgrupperna på bordet.

Ses senare idag på IRL:en??

//S

Jag höll nästan på att bli grymt avis för att den såg ut som en M6000-controller men nu kan jag pusta ut 😱

Dela på andra sajter

ziracorn (oregistrerad)

Tjenis

Köpte digcam förra veckan. Har inte tagit ett foto sen Kreta -95, men här är i alla fall mina bilder. Hoppas jag får några plus för min "förstärkarbox" (bild 2). Har stått där i olika utföranden sen 2000. Om inte vacker, så ändamålsenlig åtminstone. Dämpar ett jet-plan...

Underbar tråd det här, men ALLA borde skriva en pryl-lista, ibland är det svårt att se på bilderna. Här är min:

Instrument: Ensoniq SQ1, Charvel 650 XL, Furch D-20, Fender Tele Mexico, Fender Jazz Bass USA, Kemble Piano

Mikrofoner: Röde NTK, Studio Projects T3, Shure SM57, Shure Beta 52, GA Projects R1

Rack: TL Audio PA-1, TL Audio 5013, FMR Audio RNC, Mindprint AN/DI Pro, TC Triple C, Alesis Quadraverb

Pedaler: BOSS tuner, Cry Baby 5-stegs, MXR Micro Amp, Ibanez Fat Cat

Förstärkare: ENGL Screamer 50 + extra låda (V30), EBS Drome 15”

Lyssning: Tannoy Reveal Active, Sennheiser HD 580, AKG K66, Behringer MON800, DUX stereoanläggning/speakers (70-tal)

Software: SONAR, Sound Forge + 1 miljard pluggar/softsynthar

p1000006cd3.jpg

p1000004po4.jpg

p1000005tb4.jpg

p1000003jv4.jpg

Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Tjenis

Köpte digcam förra veckan. Har inte tagit ett foto sen Kreta -95, men här är i alla fall mina bilder. Hoppas jag får några plus för min "förstärkarbox" (bild 2). Har stått där i olika utföranden sen 2000. Om inte vacker, så ändamålsenlig åtminstone. Dämpar ett jet-plan...

Underbar tråd det här, men ALLA borde skriva en pryl-lista, ibland är det svårt att se på bilderna. Här är min:

Instrument: Ensoniq SQ1, Charvel 650 XL, Furch D-20, Fender Tele Mexico, Fender Jazz Bass USA, Kemble Piano

Mikrofoner: Röde NTK, Studio Projects T3, Shure SM57, Shure Beta 52, GA Projects R1

Rack: TL Audio PA-1, TL Audio 5013, FMR Audio RNC, Mindprint AN/DI Pro, TC Triple C, Alesis Quadraverb

Pedaler: BOSS tuner, Cry Baby 5-stegs, MXR Micro Amp, Ibanez Fat Cat

Förstärkare: ENGL Screamer 50 + extra låda (V30), EBS Drome 15”

Lyssning: Tannoy Reveal Active, Sennheiser HD 580, AKG K66, Behringer MON800, DUX stereoanläggning/speakers (70-tal)

Software: SONAR, Sound Forge + 1 miljard pluggar/softsynthar

p1000006cd3.jpg

p1000004po4.jpg

p1000005tb4.jpg

p1000003jv4.jpg

Förstärkarbox och ett riktigt piano, grattis!

Dela på andra sajter

ziracorn (oregistrerad)

Tack pme! (måste ju svara på första genmälet s.a.s.)

Jobbar natt, så nu är det bedtime för mig. Jag vänder således ner sängen med dom avsnoppade mikstativen, & går i dvala.

Dela på andra sajter

Hehe, ja varför ska man ha en massa lådor framme? Stoltsera med vad man har?

Det är för övrigt få programvaror jag köpt som varit boxed. De flesta är nedladdningsbara versioner.

På senare tid är det nog bara EZDrummer som jag köpt i låda. Och den boxen ligger inne i ett skåp med annat bråte 😱

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.