RoBERT Postat 25 september 2006 Dela Postat 25 september 2006 (redigerat) vet inte har inte hört 5orna, å någon sub har jag ännu inte skaffat mig =) hehe ok.. 😉 tycker du att dina 8or fyller upp hela frekvensregistret bra?? men shit IDF. du måste ju skrivit hälften av alla dina inlägg i denna tråden.. 😛 Redigerat 25 september 2006 av aorfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 25 september 2006 Dela Postat 25 september 2006 vet inte har inte hört 5orna, å någon sub har jag ännu inte skaffat mig =) hehe ok.. 😉 tycker du att dina 8or fyller upp hela frekvensregistret bra?? men shit IDF. du måste ju skrivit hälften av alla dina inlägg i denna tråden.. 😛 😉 jag vet inte riktigt.. kollar!!! 😉 såhär står det: Aktivitet Totalt antal inlägg 1 253 ( 0.26% av forumets totala inlägg ) inlägg per dag 4.5 Gick med 23-December 05 Mest aktiv i Studioutrustning/instrument 218 inlägg i detta forum ( 16% av denne medlemmens inlägg ) 😛 det är fint som fan ! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sampel Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 SPACEMAN - är du nöjd med dina nya Truth B2030A? Jag är på gång att köpa ett par. Velar dock mellan dem och Event TR-6. Samuel Samuel, Har inte kört så mycket på riktigt med Truth B2030A med mixning. Men dom låter helt klart bra både när jag var i butiken och jämförde med andra burkar som hemma. Spaceman Ok, tack för svaret. Jag ska iväg och köpa idag, tror jag skall beställa hem Events TR-6 också för en jämförelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Hejsan allihopa! Efter ha snokat runt en del här på forumet en längre tid tyckte jag att det var dags att posta min första. Så här ser det ut hos oss: Till kontrollrummet. Inne i kontrollrummet. Ännu en bild på kontrollrummet. Bordet är ett Amek Angela 36 ch split Inspelningen sker via PT HD3 med 192 konverterarna. Väl använd! En dålig bild på inspelningrummet. Där var riggning på gång så lite stökigt får det vara. 😕 Mickar och dyl. Loungen. Loungen igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Schaisse! Shit vilken studio! Va avis man blir. Jätte jätte fint! Btw, LCD-TV:n som ni har i kontrollrummet, speccs på den? 😆 Planerar ett köpt av LCT TV som monitor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Inte mkt att hörra för men änåd nått: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Schaisse! Shit vilken studio! Va avis man blir. Jätte jätte fint! Btw, LCD-TV:n som ni har i kontrollrummet, speccs på den? 😆 Planerar ett köpt av LCT TV som monitor. Tack så hemskt mycket! Specarna kan jag inte så här på rak arm men jag kan kolla upp det tills i morgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Hejsan allihopa! Efter ha snokat runt en del här på forumet en längre tid tyckte jag att det var dags att posta min första. Så här ser det ut hos oss: Till kontrollrummet. Inne i kontrollrummet. Ännu en bild på kontrollrummet. Bordet är ett Amek Angela 36 ch split Inspelningen sker via PT HD3 med 192 konverterarna. Väl använd! En dålig bild på inspelningrummet. Där var riggning på gång så lite stökigt får det vara. 😆 Mickar och dyl. Loungen. Loungen igen. hoppsan, d var grejer det! 😆 O välkommen till forumet, var håller ni/du hus? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Cain666 Det var riktigt snyggt, blev grymt imponerad/avundsjuk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Jag vill också ha Pro Tools HD 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 (redigerat) @FredAsp: Tackar tackar! Hoppas man kan bidra med något. Utanför Malmö huserar vi, tio minuters resa ungefär. @Bone: Tack! Det har tagit sin tid att sätta ihop. @Osiris: Det är bara att spara spara spara! Det är värt vart enda öre. 🙂 Redigerat 28 september 2006 av cain666 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Jag vill också ha Pro Tools HD 🙂 Mi tu 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 Gillade mest IKEA stolen 😕 neeh... fin fin studio! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 @sounden: Hahaha! Ja den är inte vacker. Men man sitter iaf i rätt höjd och rak i ryggen. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
herwhisper Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 Nice cain666!! Vad heter studion? Har du något du spelat in där så man kan lyssna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 Cain666, coolers... Har du inget du kan slänga upp på demo-forumet ? Skulle vara kul och höra hur det låter från er studio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 Flatpig studio är namnet. Jo visst har jag det. Dock inget jag kan slänga upp på demo forumet. Men följande kan man titta på ju. tyvärr är ju ljudet hård komprimerat på vissa av länkarna. 🙁 Visceral bleeding Teknisk döds. Låten Rip the flesh från kommande album som är inspelat och mixat hos oss. Vanity dies hard Proggig metal, inspelad och mixad hos oss. Origin blood Metal, inspelad och mixad Enshrined Döds-thrash-black, inspelad och mixad. Crazy lixx Do or die single. Inspelad och mixad tyvärr bara ett kort ljudklipp. På hemsidan finns en ganska dåligt uppdaterad lista för dom som vill se mer. Flatpig studio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 @Osiris:Det är bara att spara spara spara! Det är värt vart enda öre. 🙂 Det är väl ungefär vad jag håller på med 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 @Osiris:Det är bara att spara spara spara! Det är värt vart enda öre. 🙂 Det är väl ungefär vad jag håller på med 🙁 Vad sitter du med nu då? PT, Cubase eller annat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Vet inte om de räknas som "studio" hehe, men här är iaf mitt lilla rum. 😕 Kör ProTools M-powered å delta1010 + lite skit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Vad är detta för mixer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 (redigerat) Mixer: Fostex 812. Övrigt som inte syns på bild är: -Roland GP-8 multieffekt -Alto BK2.0 kompressor -samson lurstärkare -yamaha tg300 modul (bajs-GM-ljud som man distar 😛 ) - Studio Projects B1 - Alesis RA150 steg Redigerat 30 september 2006 av Limpan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 Flatpig studio är namnet. Jo visst har jag det. Dock inget jag kan slänga upp på demo forumet. Men följande kan man titta på ju. tyvärr är ju ljudet hård komprimerat på vissa av länkarna. 🙁 Visceral bleeding Teknisk döds. Låten Rip the flesh från kommande album som är inspelat och mixat hos oss. Vanity dies hard Proggig metal, inspelad och mixad hos oss. Origin blood Metal, inspelad och mixad Enshrined Döds-thrash-black, inspelad och mixad. Crazy lixx Do or die single. Inspelad och mixad tyvärr bara ett kort ljudklipp. På hemsidan finns en ganska dåligt uppdaterad lista för dom som vill se mer. Flatpig studio Visse.. 😄 e nya skivan färdig nu?? när släpps den?! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 @Osiris:Det är bara att spara spara spara! Det är värt vart enda öre. 😕 Det är väl ungefär vad jag håller på med 😉 Vad sitter du med nu då? PT, Cubase eller annat? Digital Performer och Logic. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Visse.. 😲e nya skivan färdig nu?? när släpps den?! 🙂 Mastern gick till bolaget förra veckan. Så det närmar ju sig iaf. Innan jul kan man nog räkna med. =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 @Osiris:Det är bara att spara spara spara! Det är värt vart enda öre. 🙂 Det är väl ungefär vad jag håller på med 😲 Vad sitter du med nu då? PT, Cubase eller annat? Digital Performer och Logic. Trivs du inte med den uppsättningen då? Har du kört PT någon innan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Visse.. 😕 e nya skivan färdig nu?? när släpps den?! 🙁 Mastern gick till bolaget förra veckan. Så det närmar ju sig iaf. Innan jul kan man nog räkna med. =) galant!!!! 😛 hur klarar penisen sången?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 @Osiris:Det är bara att spara spara spara! Det är värt vart enda öre. 😛 Det är väl ungefär vad jag håller på med 😕 Vad sitter du med nu då? PT, Cubase eller annat? Digital Performer och Logic. Trivs du inte med den uppsättningen då? Har du kört PT någon innan? Ja, jag gillar DP rätt mycket. Men det är väl mest HD-kortet och AD/DA-omvandlarna jag vill ha. 🙁 Visst har jag kört Pro Tools också och jag gillar det verkligen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 Visse.. 😏 e nya skivan färdig nu?? när släpps den?! 😳 Mastern gick till bolaget förra veckan. Så det närmar ju sig iaf. Innan jul kan man nog räkna med. =) galant!!!! 😉 hur klarar penisen sången?? Hahah Onky herpes har gjort bra ifrån sig.. Vi var ute i fredags och partajade vet inte om man kan säga att han gjorde lika bra ifrån sig då.. Känner du grabbarna eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cain666 Postat 1 oktober 2006 Dela Postat 1 oktober 2006 @Osiris:Det är bara att spara spara spara! Det är värt vart enda öre. 😳 Det är väl ungefär vad jag håller på med Vad sitter du med nu då? PT, Cubase eller annat? Digital Performer och Logic. Trivs du inte med den uppsättningen då? Har du kört PT någon innan? Ja, jag gillar DP rätt mycket. Men det är väl mest HD-kortet och AD/DA-omvandlarna jag vill ha. 😏 Visst har jag kört Pro Tools också och jag gillar det verkligen! Ja det ska vara det förstås! Dom är det ju inget fel på! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.