Ingenjören (oregistrerad) Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Okej! Nu är det så att jag inte kan slänga upp några bilder på min hemstudio, så ni får titta på bandets hemsida, som var här senast och spelade in sin debut. Kan väl dock säga det att den som förväntar sig att se en igångslagen data skärm kommer att bli besviken, Här finns inga pluggar, inga Data program, ingen hårddisk, ingen möjlighet till redigering i efterhand, vilket ju idag ställer en del krav på artisten. Trist? tja kanske! men jag tycker det är kul! om inte annat för att man får pressa skiten ur banden som kommer hit. Hehehe 😄 I 😄 www.nightvisiontheband.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Schyst musik, Ingenjören! 😛 (lyssnade på hemsidan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 btw.. jag köpte ett stycke Korg DRM-1 idag.. för en hundring av en lokal skitfräck musikaffär.. den affären var nog det coolaste jag varit inne i.. han som hade affärn hade samlat på pianon under hela sitt liv, samt drivit affären i cirka 40 år.. så där inne stod gamla hagströmhäckar, rörhäckar av de skummaste slag, tratthögtalare för trumpet, fioler i ALLA storlekar, en sjuhelsikes massor av pianon, samt ännu fler orkestergitarrer från 20talet och framåt.. samt en låda med "fynd" där jag hittade DRM-1:an.. jag är nöjd med tanke på att den billigaste jag kunde hitta(på nätet) var för $599.. det är dagens klipp.. ngn annan som gjort ngt fint klipp!??? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henning Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 av en lokal skitfräck musikaffär.. Oj.... Vilken affär var det och vart ligger den??? Lät ju jättespännande det där.... /H. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Who the fuck is billy Jo? Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Med risk för att bli hånad vågar jag inte visa upp min såkallade "hemmastudio" 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 av en lokal skitfräck musikaffär.. Oj.... Vilken affär var det och vart ligger den??? Lät ju jättespännande det där.... /H. här ligger det.. i norrköping.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Med risk för att bli hånad vågar jag inte visa upp min såkallade "hemmastudio" 😕 DO IT!!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Who the fuck is billy Jo? Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 (redigerat) kanske senare när jag åtmindstone införskaffat mig något dugligt att lyssna i 😉😕 Redigerat 5 september 2006 av Who the fuck is billy Jo? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 kanske senare när jag åtmindstone införskaffat mig något dugligt att lyssna i 😮😳 hehe, ok.. hört talas om valutronics HSQ50??? check it out bro! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Många pratar om mopads och liknande att ha under. Så det har varit uppe många gånger. Men böcker och reklamblad dämpar mer än ett träbord, och det är en gratis lösning. ...fast då är det bättre med ett polyeten-liggunderlag för 39:- på Jula. Klipp sönder i lagom stora bitar och lägg 3-4 lager under monitorerna, så blir det betydligt mer absorption än med ett gäng böcker. Behövs böckerna för att komma upp i höjd, så låt dem vara - eller ta bort en av dem så att liggunderlagsbitarna får plats. Diskanten ska ju vara i öronhöjd... MoPads är annars ganska billiga och är förstås ännu bättre - och snyggare... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Who the fuck is billy Jo? Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 kanske senare när jag åtmindstone införskaffat mig något dugligt att lyssna i 😉😏 hehe, ok.. hört talas om valutronics HSQ50??? check it out bro! haha, och du förväntar dig att jag ska klara av att bygga något sådant 😳 haha nej tack 😉 hade tänk att köpa ett par DT250 lurar på fredag för att vara snäll mot föräldrarna.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 (redigerat) Jag har tjocka musmattor under mina monitorer tillsvidare... 😏 Redigerat 5 september 2006 av Jari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 kanske senare när jag åtmindstone införskaffat mig något dugligt att lyssna i 😆😉 hehe, ok.. hört talas om valutronics HSQ50??? check it out bro! haha, och du förväntar dig att jag ska klara av att bygga något sådant 😆 haha nej tack 😆 hade tänk att köpa ett par DT250 lurar på fredag för att vara snäll mot föräldrarna.. 😠😆 om du har råd skaffa dt770pro istället.. mycket skönare 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 (redigerat) kanske senare när jag åtmindstone införskaffat mig något dugligt att lyssna i 😆😉 hehe, ok.. hört talas om valutronics HSQ50??? check it out bro! haha, och du förväntar dig att jag ska klara av att bygga något sådant 😆 haha nej tack 😉 hade tänk att köpa ett par DT250 lurar på fredag för att vara snäll mot föräldrarna.. 😠😆 om du har råd skaffa dt770pro istället.. mycket skönare 😉 ...eller Ultrasone Proline2500 - mycket bättre! 😆 Redigerat 6 september 2006 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 (redigerat) kanske senare när jag åtmindstone införskaffat mig något dugligt att lyssna i 😉🙂 hehe, ok.. hört talas om valutronics HSQ50??? check it out bro! haha, och du förväntar dig att jag ska klara av att bygga något sådant 😆 haha nej tack 😉 hade tänk att köpa ett par DT250 lurar på fredag för att vara snäll mot föräldrarna.. 😆😆 om du har råd skaffa dt770pro istället.. mycket skönare 😉 ...eller Ultrasone Proline2500 - mycket bättre! 🥰 is it so djewligt? 🤪 jag har svårt för lurar vid inspelning.. har nog för höga krav. men har beställt ett par "nya": EE45 tror jag dom hette.. såhär ser dom ut! edit: dom är SJUKT snygga iaf! Redigerat 6 september 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 (redigerat) lite uppdaterad bild, med min nya MacPro nere i höger hörn. Redigerat 6 september 2006 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Sounden hur tycker du att dina s-5or låter med ns10:orna??!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 lite uppdaterad bild, med min nya MacPro nere i höger hörn. Här är minsann en som har lyssnat på råd - och placerat monitorerna på MoPads... 😛 ...fast var har du gömt dämpkuddarna till de där vitkonade sakerna...? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mallorcamange (oregistrerad) Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 jag gillar skorna som står där. Har nästan samma. Mallorca: Näe mer sangria den här kvällen blir blöt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 (redigerat) Sounden hur tycker du att dina s-5or låter med ns10:orna??!? Här är minsann en som har lyssnat på råd - och placerat monitorerna på MoPads... ...fast var har du gömt dämpkuddarna till de där vitkonade sakerna...? Jag diver NS10:orna med ett Quad 303 slutsteg gammalt as, grymt bra tryck! personligen så tycker jag inte alls att NS10:orna låter så illa som många påstår. Senaste mixen jag gjorde tycker jag personligen blev en av de bättre, och den mixades i dessa. Hade gärna lagt upp mixen här med den skall in till melodifestivalen så jag kan lägga ut den här när den blir utsållad 😕 Jag hade föredragit NS10:orna framför mina gamla Tapco S5:or, helt klart. * Notera att jag har lånat NS10:orna eftersom jag är lite inne på att köpa ett par. Här är minsann en som har lyssnat på råd - och placerat monitorerna på MoPads... ...fast var har du gömt dämpkuddarna till de där vitkonade sakerna...? MoPads is the shit! köpte dem i USA billigt, de vitkonade sakerna står faktiskt på MoPads tillhörande vinkelsats-kuddar. =) Redigerat 7 september 2006 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 Sounden hur tycker du att dina s-5or låter med ns10:orna??!? Här är minsann en som har lyssnat på råd - och placerat monitorerna på MoPads... ...fast var har du gömt dämpkuddarna till de där vitkonade sakerna...? Jag diver NS10:orna med ett Quad 303 slutsteg gammalt as, grymt bra tryck! personligen så tycker jag inte alls att NS10:orna låter så illa som många påstår. Senaste mixen jag gjorde tycker jag personligen blev en av de bättre, och den mixades i dessa. Hade gärna lagt upp mixen här med den skall in till melodifestivalen så jag kan lägga ut den här när den blir utsållad 😆 Jag hade föredragit NS10:orna framför mina gamla Tapco S5:or, helt klart. * Notera att jag har lånat NS10:orna eftersom jag är lite inne på att köpa ett par. Här är minsann en som har lyssnat på råd - och placerat monitorerna på MoPads... ...fast var har du gömt dämpkuddarna till de där vitkonade sakerna...? MoPads is the shit! köpte dem i USA billigt, de vitkonade sakerna står faktiskt på MoPads tillhörande vinkelsats-kuddar. =) najs.. jag har bara hört bra om det steget.. 😄 ang. illalåtande ns10or tycker jag folk har mmissuppfattat dom.. dom låter ärligt tycker jag.. om det låter bra i dom ltåer mixen bra. låter det illa i dom, då kan man sluta som tekniker.. 😄 fan va skoj me mel.festivalen. hoppas det går bra.. vem ska sjunga? krister sandelin? 😕 jag tycker personligen att S5:orna låter helt ok. fast utan subba så händer det inget. *noterat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 De här bilderna är från när jag precis hade flyttat dit nya grejjer, dvs november förra året. Det andra racket är ej i bild, det saknas en LA610, ett midiinterface och en hörlursstärkare på det i bild. Den 28:e kanalen var även ute på en liten resa. Det är lite kalt på väggarna dessutom. Man ser iaf några saker, haha! Har tyvärr inga schyssta bilder på liverummet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 snyyyyggt elof!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 e det lite goa MOTUprylar man ser där eller? =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 Event monitorer, Elof? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Newsec Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 (redigerat) Här kommer mitt bidrag... Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5 Redigerat 7 september 2006 av Newsec Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 jisses va stora.. kan du inte skala ner dom?? snyggt f.ö. 😆 vad är det för les paul?? dom stativen du har för högtalarna, hur hag du byggt dom? är de ihåliga eller fyllda?? peace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Who the fuck is billy Jo? Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 jisses va stora.. kan du inte skala ner dom?? Ja eller göra länkar av dom... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Newsec Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 Tackar,sorry för de stora bilderna men hade ej photoshop hemma. Kunde ej lösa upplösningen. Gibson Les Paul 😄 (Har lyckats) Det är en nedslipad JD 😄 Stativen har jag byggt med MDF skivor. Och de är fyllda med sand och rockwoll. De lär inte flytta på sig i första taget 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 7 september 2006 Dela Postat 7 september 2006 Tackar,sorry för de stora bilderna men hade ej photoshop hemma. Kunde ej lösa upplösningen. Gibson Les Paul 😄 (Har lyckats) Det är en nedslipad JD 😄 Stativen har jag byggt med MDF skivor. Och de är fyllda med sand och rockwoll. De lär inte flytta på sig i första taget 😉 dra in dom i paint o tryck ctrl+w där skriver du in 50 - Tab - 50 - enter hehe ok..den ser läcker ut som tusan!! 😄 ok.. funkar dom bra?? jag är sugen på ett par stativ till mina andra monitorer.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.