JJRockford Postat 16 augusti 2006 Dela Postat 16 augusti 2006 Försök få tag på en s k "load box", d v s en låda som får förstärkaren att tro att den högtalare är kopplad till den; Red boxen (eller förstärkaren, hur man nu ser det) låter oerhört mycket bättre om man kopplar en högtalarlast till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 16 augusti 2006 Dela Postat 16 augusti 2006 Också på en MOSFETtare då? Trodde d et gällde endast rörgrunkor! Fanns en begagnad Marshall loadbox i min lokala musikaffär för 300€, kanske borde ta hem den och prova om det här stämmer liksom.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bjömpa (oregistrerad) Postat 22 augusti 2006 Dela Postat 22 augusti 2006 (redigerat) Skickar lite bilder på våran lilla studio också Inte helt klara men det komer säkert till hösten Hoppas jag förstått det här med bilderna rätt nu....... https://www.studio.se/index.php?showtopic...ndpost&p=459232 https://www.studio.se/index.php?showtopic...ndpost&p=459235 https://www.studio.se/index.php?showtopic...ndpost&p=459236 Redigerat 22 augusti 2006 av Bjömpa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 23 augusti 2006 Dela Postat 23 augusti 2006 tsmalmbe - skitsnyggt!!!hur låter den gamla mosfet stärkaren!? kolla gärna in min studiomina bilder från studion! försöker uppdatera så ofta det finns tid till!! idag kanske!? 🙁 Din länk har Trojaner 😄😄😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 24 augusti 2006 Dela Postat 24 augusti 2006 tsmalmbe - skitsnyggt!!!hur låter den gamla mosfet stärkaren!? kolla gärna in min studiomina bilder från studion! försöker uppdatera så ofta det finns tid till!! idag kanske!? 🙂 Din länk har Trojaner 😄🙂😉 jag vet.. galet.. har köpt nytt webbhotell och domän nu!! kolla in den när den är färdig.. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 31 augusti 2006 Dela Postat 31 augusti 2006 Så här blev det hemma i musikrummet efter att jag slängde ut studiomöbeln och satte in Neotek mixern... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gsol Postat 31 augusti 2006 Dela Postat 31 augusti 2006 Jäfvlar vad stiligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 Jag ska bara försöka få ordning på all kabel... Har även tänkt att bygga ett rack på vänstersidan för 16-18 enheter som följer ovansidan på bordet... 😆😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 Så här blev det hemma i musikrummet efter att jag slängde ut studiomöbeln och satte in Neotek mixern... Vänta!?! Hörde jag mig själv skrika "Avundsjuk!"?!? Jo minnsann, det gjorde jag... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 You bastard! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 Lee Men, nu känns det som om det var därför jag postade bilden... Inget kul... 😆 Pluffo Bättre att vara bastard med studio än utan... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 Var har du tangentbordet och musen, Lilleman? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 Mäktigt! Men varför har man ett sånt stort mixerbord? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 fanken va fint du har det nu Lilleman.. vi håller påa tt bygga om lite i mixrummet nu.. kastar upp bilder där snart.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 (redigerat) Var har du tangentbordet och musen, Lilleman? Om du tittar på översta bilden ser du musen, den tar 4 kanaler till förfogande... 😕 Jag har beställt ett mini-tangentbord 300x160 (som lyser blått, säj inget jag vet att det är nördigt) ifrån dustin.se det får plats på ytan under patcharna till vänster... Det kommer att bli himla bra där med den nya keyboarden... För jag gör iaf alla kortkommandon med vänsterhanden när jag jobbar i musikprogrammet... D Vibe Prova och se... Jag tycker man får ett helt annat ljud med bordet... Samtidigt får jag lättare att plocka in gamla burkar jag har... Det finns många fördelar med ett mixerbord... Vill jag inte använda det så behöver jag inte, SPL preampen använder jag om jag inte vill starta upp hela bordet när jag sitter och "musikmeckar". 😕 Kom och testa, du bor ju inte så långt bort... Redigerat 1 september 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 fanken va fint du har det nu Lilleman.. vi håller påa tt bygga om lite i mixrummet nu.. kastar upp bilder där snart.. 😳 Jag måste ju bli klar, jobben börjar i slutet av September och flyter på nästan till Jul... 😱 Vi får se hur det kommer att funka, men det ser bra ut såhär långt... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 fan va sweet.. jagjobbar på samtidigt som jag bygger om.. 😕 men det funkar!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 hehe, tjeeena lilleman.. Du har ju fixat till det riktigt hemtrevligt nu ju! 😳 Synd jag inte hade möjlghet å komma upp denna gången.. men det blir andra tillfällen du! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 schysst plansch förresten.. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 1 september 2006 Dela Postat 1 september 2006 Här kommer några bilder på min studio då... sorry för den riktigt kassa kvaliten men det är ganska mörkt i min studio och jag var tvungen att skynda mig för batterierna höll på att ta slut i kameran så jag han inte ställa in allt ordentligt =P Har ett rack cokså men som sagt så tog batteriet slut =P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 synd att det är så mörkt.. annars tjysigt!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 schysst plansch förresten.. 🙂 Man måste ju komma ihåg sina rötter... 😠 Det blir säkert tid att synas framöver... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 schysst plansch förresten.. 😉 Man måste ju komma ihåg sina rötter... 😠 Det blir säkert tid att synas framöver... Säkert en dum fråga men mixar du med det bordet? Hur många kanaler ut har du på ditt ljudkort i så fall? 🙂 Ja, jag vet... men i digitala tider saknar jag rediga rattar ibland. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 (redigerat) schysst plansch förresten.. 😛 Man måste ju komma ihåg sina rötter... 😠 Det blir säkert tid att synas framöver... Säkert en dum fråga men mixar du med det bordet? Hur många kanaler ut har du på ditt ljudkort i så fall? 😉 Ja, jag vet... men i digitala tider saknar jag rediga rattar ibland. 😛 Jag har ett Motu 24 O/I som jag precis köpt till bordet... DVS, 24 in/ut... När jag sitter och skriver, använder jag sällan bordet... Det är lättare att använda en annan rör preamp jag har, men på mix låter det otroligt bra genom bordet... Det är det första "riktiga" bordet jag äger.... Och jag har aldrig fattat att det kan vara Sååå stor skillnad på bord och bord... Då har jag ändå jobbat med soundtracs större bord, och även ett D & R bord... När jag lägger sång använder jag gärna preamparna i Neotek bordet också... Stora rattar har jag gillat sen modersmjölken... 🙂😛 Redigerat 5 september 2006 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 haha, så fint du.. 🙂 Jag har fortfarande inte fixat kamera, men det kommer! 😛 jag gillar oxå rattar 😠 ingen som har några till salu? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 haha, så fint du.. 😉 Jag har fortfarande inte fixat kamera, men det kommer! 😛 jag gillar oxå rattar 😆 ingen som har några till salu? 😉 jag hittade något som du kommer gilla!!! rattar! 🙂 gjort ngt nytt robban!?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 4 september 2006 Dela Postat 4 september 2006 LeeMen, nu känns det som om det var därför jag postade bilden... Inget kul... 😱 Inga problem alls Lilleman. Jag brukar alltid erkänna att jag är öppet avundsjuk! Hellre det än att gå tjura. 😆 Man kan vara avundsjuk utan att för den skull vara missundsam. Jag är bara glad för din skull, men önskar samtidigt att jag satt vid ett likadant bord... 😄 (Hoppsan nu dreglar jag visst över tangentbordet igen...) Vilket leder mig till att hälsa från polaren som SMSade att han är Grekland och dricker sprit på ett disko. Nej, ni känner honom inte heller, men mitt svar till honom var som vanligt: "Oppet avundsjuk!" 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 LeeMen, nu känns det som om det var därför jag postade bilden... Inget kul... 🙁 Inga problem alls Lilleman. Jag brukar alltid erkänna att jag är öppet avundsjuk! Hellre det än att gå tjura. 😎 Man kan vara avundsjuk utan att för den skull vara missundsam. Jag är bara glad för din skull, men önskar samtidigt att jag satt vid ett likadant bord... 🙂 (Hoppsan nu dreglar jag visst över tangentbordet igen...) Vilket leder mig till att hälsa från polaren som SMSade att han är Grekland och dricker sprit på ett disko. Nej, ni känner honom inte heller, men mitt svar till honom var som vanligt: "Oppet avundsjuk!" 😄 Jag tycker det känns skönt att vara avundsjuk ibland... Då vet man ju att man inte är mätt opch belåten på livet... 😱 Min hunger för nya prylar kommer nog aldrig försvinna, jag har alltid varit sådan... Det svåra är att göra bra affärer och sakta byta upp sej samtidigt som man växer med sina grejor... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Bra talat, Lilleman 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 Vår Lilleman är en vis liten man. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.