ViktorDenStore Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 http://putfile.com/pic.php?pic=6/18007213375.jpg&s=f5http://putfile.com/pic.php?pic=6/18007221089.jpg&s=f5 Tyvärr kom inte Fender basen med i bild men... Man kan ha bra böckers lexicon till mycket. Jag har en fråga till alla som känner sig träffade: Varför köper man dyra monitorer som man låter stå på en hög av dagens reklam, tre-fyra böcker eller en gammal GB-gräddglassbytta. Det snackas mycket om att det är viktigt att välja bra högtalarkablar osv, men att placera högtalarna, det är inte viktigt? För mig känns det som att köpa en Porsche med utslitna Wanli-däck... Gardinen, fin studio i övrigt =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 Många pratar om mopads och liknande att ha under. Så det har varit uppe många gånger. Men böcker och reklamblad dämpar mer än ett träbord, och det är en gratis lösning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 http://putfile.com/pic.php?pic=6/18007213375.jpg&s=f5http://putfile.com/pic.php?pic=6/18007221089.jpg&s=f5 Tyvärr kom inte Fender basen med i bild men... jag har mina monitorer på nordiskt familjeband 🙂 , fast jag har ett lager skum mellan böckerna o monitorerna, allt för att slippa få ner basen i bordet 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnetic Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 Tjena, Bidrar med några bilder... 😛 Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5 Bild 6 Bild 7 Ha de! // Klas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 Tjena, Bidrar med några bilder... 🙂 Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5 Bild 6 Bild 7 Ha de! // Klas Sån underbart äcklig färg på det lilla bordet 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnetic Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 Sån underbart äcklig färg på det lilla bordet Man vänjer sig 🙂 Fått det gratis 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emaj7 (oregistrerad) Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 Här är mitt bidrag: 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 Här är mitt bidrag: 😛 sweet.. 🙂 det närmsta jag kommer är dörren öppen till balkongen!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 Här är mitt bidrag: 🙁 Jag har laptop...men kan faan inte använda den i solen...ser dåligt och den blir kokhet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gardinen Postat 1 juli 2006 Dela Postat 1 juli 2006 http://putfile.com/pic.php?pic=6/18007213375.jpg&s=f5http://putfile.com/pic.php?pic=6/18007221089.jpg&s=f5 Tyvärr kom inte Fender basen med i bild men... Man kan ha bra böckers lexicon till mycket. Jag har en fråga till alla som känner sig träffade: Varför köper man dyra monitorer som man låter stå på en hög av dagens reklam, tre-fyra böcker eller en gammal GB-gräddglassbytta. Det snackas mycket om att det är viktigt att välja bra högtalarkablar osv, men att placera högtalarna, det är inte viktigt? För mig känns det som att köpa en Porsche med utslitna Wanli-däck... Gardinen, fin studio i övrigt =) Till mitt försvar säger jag att jag köpte monitorerna några timmar innan bilden var tagen så... Men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska hitta på. Rummets konstruktion är lite "way off" och jag funderar på att byta. Men just nu orkar jag inte demontera mitt enorma bord. Böckerna ska förhoppningsvis ersättas med betong eller lecablock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 14 augusti 2006 Dela Postat 14 augusti 2006 (redigerat) Jag la denna förut på gitarr tråden...men hör nog hemma mer här. Här är min gitarrpark... Korg Triton... I love it- Överblick över studion. Kör med två mixerbord. Ett Whafeldale R-200, ett spirit notepad. Sunkna monitorer, Edirol MA-10A + M-audio Dx4 (ett tips är att köra bägge påsamma gång). Sunkig Casio keyboard för VST (Hypersonic 2, Halion 3, Virtual guitarist 2). Kör med 2 pc med Cubase SL3 + Reason 3. Roland JV-1010 med extra kort för stråkar. 2 M-audio midi-interface. Använder mig av en Zoom MRS-1608 16 digital porta då och då när man ruttnat på midi. Samt ett par AKG hörlurar. Min älsking en Alesis SR-16 trummaskin + en M-audio Buddy Preamp. Funderar på DigiDesign Pro Tools LE med controlerbord + ljudkort framöver. Eller Motu mk2 ljudkort. + ett par bättre monitorer (kom gärna med förslag). Har två mickar: en JJlabs SKEC010b + en AV-Jeffe AVL-1100 mickstativ & pluff skydd. Gitarrpluggar: Korg G3 + en Behringer V-amp. Har faktiskt en gammal Fostex multitracker XR-5 kassettporta kvar i nyskick...Används aldrig dock... 😉 Redigerat 14 augusti 2006 av spaceman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 augusti 2006 Dela Postat 14 augusti 2006 Jag upprepar mitt wow... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 augusti 2006 Dela Postat 14 augusti 2006 Jag la denna förut på gitarr tråden...men hör nog hemma mer här. Här är min gitarrpark... Funderar på DigiDesign Pro Tools LE med controlerbord + ljudkort framöver. Eller Motu mk2 ljudkort. + ett par bättre monitorer (kom gärna med förslag). Har två mickar: en JJlabs SKEC010b + en AV-Jeffe AVL-1100 mickstativ & pluff skydd. Gitarrpluggar: Korg G3 + en Behringer V-amp. Har faktiskt en gammal Fostex multitracker XR-5 kassettporta kvar i nyskick...Används aldrig dock... 😉 fruktansvärt läcker gitarrhörna, med många söta gitarrer etc. 🙂 ang. PT. go for it!! o sen typ genelecs 8000-serie!! ordentligt bra ljud!! Peace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 14 augusti 2006 Dela Postat 14 augusti 2006 Det lutar åt Pro Tools LE...Betr guror favoriten nr 1 är den naturella Fender stratan modell 70' Fender. Den är så super skön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 augusti 2006 Dela Postat 14 augusti 2006 Det lutar åt Pro Tools LE...Betr guror favoriten nr 1 är den naturella Fender stratan modell 70' Fender. Den är så super skön. bra. join the gang!!! 😉 DET kan jag verkligen tänka mig.. min favvis bland min hörna är min ibanez artcore af75. den är underbar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 Sån underbart äcklig färg på det lilla bordet Man vänjer sig 😄 Fått det gratis 😆 Vad har personen på den sista bilden för roll i studion? 😆 Familjens sångfågel? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 Jag upprepar mitt wow... Word! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 tsmalmbe - skitsnyggt!!! hur låter den gamla mosfet stärkaren!? kolla gärna in min studiomina bilder från studion! försöker uppdatera så ofta det finns tid till!! idag kanske!? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 kolla gärna in min studiomina bilder från studion! Kul och informativ sajt...Köket går också bra att spela in på. 😉 Tandberg bandaren är kult. Den ska vårdas ömt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 kolla gärna in min studiomina bilder från studion! Kul och informativ sajt...Köket går också bra att spela in på. 😆 Tandberg bandaren är kult. Den ska vårdas ömt. hehe skoj att du tycker det! håller på att byta till en .se domän istället. cjb.net är ett gäng pungasugare! 🙂 köket användes endast när vi spelade in en lajvplatta.. får se när den släpps.. 😆 tandbergaren har vi två av. samt en 16kanals 1" bandare som för närvarande står i gbg på ngn firma för kalibrering. näe nu blir det ett nytt beat att leka med! Peace! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 IDF: Enligt F-secure Internet Security så finns det en trojan som laddas ner till datorer som besöker din sida... Beskrivning här: http://www.f-secure.com/v-descs/agent.shtml Det kanske kan vara något att kontrollera... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 IDF: Enligt F-secure Internet Security så finns det en trojan som laddas ner till datorer som besöker din sida... Beskrivning här: http://www.f-secure.com/v-descs/agent.shtml Det kanske kan vara något att kontrollera... usch låter inge vidare..kollar det med en gång!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 usch låter inge vidare..kollar det med en gång!! Japp. Ta bort länken. Jag fick en rätt obehaglig popupatack. Å inga bilder. Men fan man vill ju se 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 usch låter inge vidare..kollar det med en gång!! Japp. Ta bort länken. Jag fick en rätt obehaglig popupatack. Å inga bilder. Men fan man vill ju se 🙂 inga bilder?? här då!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 usch låter inge vidare..kollar det med en gång!! Japp. Ta bort länken. Jag fick en rätt obehaglig popupatack. Å inga bilder. Men fan man vill ju se 😕 inga bilder?? här då!? Strålande! När jag var i studion första gången -84 så satt gitarristen Kentha i en garderob och lirade. 90 cm reverb i potatiskällaren. Ni gick ett steg längre och kröp in i kylskåpet 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 IDF, dedikerat hus, det var fint! MOSFETten låter inte fettigt utan fittigt, eftersom jag måste gå via HK Red Box - ingen SM57 i detta hushåll. Men med lite simulanalog på det så rullar det ju så bra det går 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 augusti 2006 Dela Postat 16 augusti 2006 usch låter inge vidare..kollar det med en gång!! Japp. Ta bort länken. Jag fick en rätt obehaglig popupatack. Å inga bilder. Men fan man vill ju se 🙂 inga bilder?? här då!? Strålande! När jag var i studion första gången -84 så satt gitarristen Kentha i en garderob och lirade. 90 cm reverb i potatiskällaren. Ni gick ett steg längre och kröp in i kylskåpet 😄 😛 -84? 🙂 haha kylskåpet..nästan.. men vi hade säkert 20-40 sladdar dragna över hela golvet.. multikablar, miksladdar, högtalarsladdar, störmsladdar instrumentsladdar, mixersladdar etc etc. ändå använde vi inte mer än 8 kanaler!! galet.. 😛 kan försöka hitta inspelningarna därifrån. sen gjorde jag för inte så länge sen en remix på en av låtarna. blev -97eurodisco istället.. 😄 splended! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 augusti 2006 Dela Postat 16 augusti 2006 IDF, dedikerat hus, det var fint! MOSFETten låter inte fettigt utan fittigt, eftersom jag måste gå via HK Red Box - ingen SM57 i detta hushåll. Men med lite simulanalog på det så rullar det ju så bra det går 😄 😄 lätt!! 🙂 hade studion i ett annat hus förrut, men har ju flyttat o håller på att förhandla mig till ett par rum i en studiolokal.. 😛 jaså? trodde den lät ok. men tji fick jag! man behöver ingen 57a för gitarrstärkare.. haru ingen stormembranare eller så!? ett hett tips är tsm:s mt87s på gitarrstärkare. den har ju pad- & lowcutfunktioner.. kickass! iofs har du meckat så det funkar är det galant! 😛 Peace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 16 augusti 2006 Dela Postat 16 augusti 2006 Ach ja, jag måste alltså köra utan högtalare totalt. Endast med Red Boxen. Därav lite sämre sound, och ingen SM57. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.