SMT Postat 4 september 2005 Dela Postat 4 september 2005 Mer stuff finns på Studio MT 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 (redigerat) Ok, vi har inte städat och inte byggt allt riktigt klart, men lite bilder kan man ju lägga upp. Logan string melody agerar stativ. Visst är det en Allak! 🙂 Dubbla TFT är på gång, och commodore lampan ska hängan nån annan stans. Löjligt sköna fåtöljer... Lite syntar någon? Redigerat 12 september 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frelin Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Fan vad najs Neko. Många roliga syntar, synd att man spelar gitarr 🙂 Sa du inte att behringern skulle lysa upp allt annat i racket? DU får ta en mörkerbild och visa effekten 🙂 /oskar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Fan vad najs Neko. Många roliga syntar, synd att man spelar gitarr 🙂Sa du inte att behringern skulle lysa upp allt annat i racket? DU får ta en mörkerbild och visa effekten 🙂 /oskar Lampan har pajjat 🙂 (Behringer.... 🙂) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Nu blev jag så in i helsicke avis Neko. Ehm... kanske man kunde få köpa 106:an? Om man bönar och ber på bara knäna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Jösses Neko!!! Har du vunnit på lotto!?! 🙂 Vore trevligt med en lista på vad alla syntharna heter, jag är lite dålig på synthspotting... Men en Minimoog känner jag igen när jag ser en iallafall, härligt!! Det är en av "de gamle", va? Eller är det en Voyager?? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 (redigerat) Är ju inte bara mina syntar måste jag ju tillägga, glömde skriva det i första inlägget. Studion drivs av mig och två snubbar till (men det är faktiskt ännu fler som är med, men det hela är för komplicerat för att lalla om nu). Okej, listan är som följer: Minimoog (med midibox) Th över: Yamaha DX9 (som Dx7 fast sämre) och på den en liten grå synt som jag glömt vad den heter. Th under: Roland SH3a (skum och rätt dålig synt, men bra på spaceljud) mitten: Nån skum dålig casio... nästa bild: över: Korg microkorg under: Logan string melody (brusar som fan) I racket: Massa junk och bös, men en Drummachine och en akaisampler sitter där (av det som låter av sig självt) Vidare neråt Roland Juno 60 (med midistyrning) Roland JD 800 Yamaha Cs-1x (komplett med av råttor söndergnagda knappar) Roland Juno 106 (Nej den är inte till salu) Samt sista bilden Den gigantiska Yamaha EX5 med polyfonisk aftertouch 76 tangenter och allt annat trams man vill ha på sin masterklaviatur. Redigerat 26 september 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Misstänkte att allt inte var ditt... 🙂 Men det måste ju hursom helst va görsköj att ha tillgång till allt det där! Nu förväntar vi oss allihop en massa skön musik från ditt håll, bara så du vet!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Den på DX9 är väll en Yamaha CS-01? Ser ut som det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Najs Neko! Det kliar i klaviaturlabbarna när man ser dom bilderna. Klart cool Commedorelampa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Ok, vi har inte städat och inte byggt allt riktigt klart, men lite bilder kan man ju lägga upp. Logan string melody agerar stativ. Visst är det en Allak! 😱 Dubbla TFT är på gång, och commodore lampan ska hängan nån annan stans. Löjligt sköna fåtöljer... Lite syntar någon? Nice Neko! är det en S-1000 där i racket? 🙂 Mvh /Starion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katla (oregistrerad) Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 OJ! En Logan till. 😉 Jo, de brusar som tusan men har ett otroligt varmt ljud. Gillar den bättre än Solina String Ensemble. Måste medge att jag är lite avis på härligheten du får leka med. 😠 Säljer du Roland SH3a? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pereds Postat 12 september 2005 Dela Postat 12 september 2005 Liten studio på 4,2 m2 Universal Audio 2-610 preamp Manley ELOP Manley Ref C Sennhiezer MD-421 från 60 talet Roland V-drums TD-12 (styr BFD) Fender Telecaster Fender Stratocaster Fender Precision Native B4 Event TR-5 VOX V-15 70-tal + annat smått och gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Nice Neko! är det en S-1000 där i racket? 😛 Mvh /Starion. Japp, det är det. Otroligt mer givande än mjukvarusamplers. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 OJ! En Logan till. 😄 Jo, de brusar som tusan men har ett otroligt varmt ljud. Gillar den bättre än Solina String Ensemble. Måste medge att jag är lite avis på härligheten du får leka med. 😛 Säljer du Roland SH3a? 🙂 heh, löjligt låg output på den med, men det går. Inget vi har är för närvarande till salu. möhö... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Liten studio på 4,2 m2 Universal Audio 2-610 preamp Manley ELOP Manley Ref C Sennhiezer MD-421 från 60 talet Roland V-drums TD-12 (styr BFD) Fender Telecaster Fender Stratocaster Fender Precision Native B4 Event TR-5 VOX V-15 70-tal + annat smått och gott Hur funkar det att styra BFD med V-Drumsen? Har funderat på ett TD-3KV och nya DFH till min Powermac G5. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Ehm... kanske man kunde få köpa 106:an? Om man bönar och ber på bara knäna. Synd du inte sade till tidigare så kunde ni bjudit över varandra när jag sålde den till Neko. 😛 Schysst samling Neko. The more the merrier! 😄 Har ni nån mixer/ljudkort som kan ta alla syntharna, eller kopplar ni in dem efterhand som ni vill använda dem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katla (oregistrerad) Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 heh, löjligt låg output på den med, men det går. Inget vi har är för närvarande till salu. möhö... Jag har en volympedal till min så det väger upp rätt bra. Annars hade den varit hopplös. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 (redigerat) Hacke Vi har några mixerbord, ett gammalt bord från 70 något, ett 16kanals (har jag för mig) soundcraftbord som nu mera ligger på loganen istället för det som är på bilden. Vi har några till som vi inte använder just nu, ett behringer. De är väl mer livemixrar till små arrangemang. Annars använder vi vår patchbay rätt mycket (överst i racket) och vårt ljudkort motu 828 mk II. har en hel del balanserade ingångar. Så ingångar är det ingen brist på. katla Vi maxar mixern... Redigerat 13 september 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Nice Neko! är det en S-1000 där i racket? 🙂 Mvh /Starion. Japp, det är det. Otroligt mer givande än mjukvarusamplers. Nu när du sa det, man kanske skulle börja använda min lite mer 😎 den har sammlat dam alldeles för länge.. 😉🙂 köpte den faktiskt i Växsjö 1993 för 14000:- 😮 men det var faktiskt billigt på den tiden.. 8 meg internminne har den 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Nice Neko! är det en S-1000 där i racket? 🙂 Mvh /Starion. Japp, det är det. Otroligt mer givande än mjukvarusamplers. Nu när du sa det, man kanske skulle börja använda min lite mer 😎 den har sammlat dam alldeles för länge.. 😉🙂 köpte den faktiskt i Växsjö 1993 för 14000:- 😮 men det var faktiskt billigt på den tiden.. 8 meg internminne har den 😉 Det är vansinnigt roligt att leka faktiskt. Just begränsningarna gör mig kreativ. Visst det tar sjukt mycket längre tid än att göra samma sak i datorn, som dessutom säkert skulle göras mer cleant och exakt, men arbetet är inte hälften så roligt. Jag ser inte samplern som ett verktyg som ska göra det jag vill. jag ser det som en utmaning att bemästra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 Nice Neko! är det en S-1000 där i racket? 😎 Mvh /Starion. Japp, det är det. Otroligt mer givande än mjukvarusamplers. Nu när du sa det, man kanske skulle börja använda min lite mer 🙂 den har sammlat dam alldeles för länge.. 😉🙂 köpte den faktiskt i Växsjö 1993 för 14000:- 🙂 men det var faktiskt billigt på den tiden.. 8 meg internminne har den 😮 Det är vansinnigt roligt att leka faktiskt. Just begränsningarna gör mig kreativ. Visst det tar sjukt mycket längre tid än att göra samma sak i datorn, som dessutom säkert skulle göras mer cleant och exakt, men arbetet är inte hälften så roligt. Jag ser inte samplern som ett verktyg som ska göra det jag vill. jag ser det som en utmaning att bemästra. Bara hela proceduren att plugga in tele/xlr kabeln , ställa reclevel, sampla! namnge, ställa in keygroups, span.. mm.. jag håller med man kan faktiskt ha jvligt roligt med en S1000. Sen gillar jag utseendet åxå 😎 Att sälja finns bara inte, man får ju ändå inga större pengar för den idag. önskar bara jag hade ett SCSI interface till den! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 13 september 2005 Dela Postat 13 september 2005 (redigerat) Damn, jag har ALLTID velat ha en JD-800! och den står sig än i dag! tycker bara dom har varit lite för dyra! kanske ska kolla på en igen.. den är jvligt snygg åxå! 😎 Redigerat 13 september 2005 av Starion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SinSonic Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 Lite bilder på racken i min lilla studio. kommer förmodligen växa i framtiden. men det är en början. Har även en JP-8080 som jag införskaffade för inte så länge sen därför inte med på bild. Sen får vi inte glömma min trogna gammal Yamaha DX-11 som har varit mig trogen även när jag trackde musik för ett par år sen som häller inte är med på bild. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 14 september 2005 Dela Postat 14 september 2005 Hej! Neko 😎🤪!! Värsta Synth (Moderna) Museet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Puttisson (oregistrerad) Postat 16 september 2005 Dela Postat 16 september 2005 Bäst man tar fram en digitalkamera och tar kort påå shönheten:D 😄😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Edge Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Lite bilder på racken i min lilla studio. kommer förmodligen växa i framtiden. men det är en början. Har även en JP-8080 som jag införskaffade för inte så länge sen därför inte med på bild. Sen får vi inte glömma min trogna gammal Yamaha DX-11 som har varit mig trogen även när jag trackde musik för ett par år sen som häller inte är med på bild. Har en likadan Mackie mixer 😕 Vad är det för något som sitter 2 "snäpp" under? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 17 september 2005 Dela Postat 17 september 2005 Mer stuff finns på Studio MT 😲 Fan va fräcsh studio, smt!! 😎 Önskar jag hade en sån... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 22 september 2005 Dela Postat 22 september 2005 Neko// Är det inte en eller två synthar för mycket? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 22 september 2005 Dela Postat 22 september 2005 Neko// Är det inte en eller två synthar för mycket? 😄 Det kan aldrig bli för mycket syntar. Fråga en gitarrist om det kan bli för mycket gitarrer 🙁. Jag saknar både en och en annan synt. Samlingen är inte komplett än på länge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.