tordA Postat 30 april 2005 Dela Postat 30 april 2005 Tänkte slänga upp lite bilder på min lilla studio=) 😠 mycket prylar har du samlat på dig, plinkar du på alla själv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nille Postat 30 april 2005 Dela Postat 30 april 2005 Jovars har inte så mycket bättre för mig om dagarna=) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gogg Postat 1 maj 2005 Dela Postat 1 maj 2005 Jädrans... vet du hur man spela på alla dom sakerna?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 1 maj 2005 Dela Postat 1 maj 2005 Var det en näsflöjt med där? Saknar bara krumhorm och skalmeja. ;-) //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nille Postat 1 maj 2005 Dela Postat 1 maj 2005 Ja är väl inge proffs men ja vet hur grejerna funkar och kan spela hyffsat, vissa mindre bra å andra bättre=) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 1 maj 2005 Dela Postat 1 maj 2005 Gudars.. använder du alla gitarrer? 2 akustiska med nylon, 3 akustiska med stålsträngar, en tolvsträngad och tre elplankor! 😠 jag gissar på att du spelar... något fusionetno-aktigt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base128 (oregistrerad) Postat 26 maj 2005 Dela Postat 26 maj 2005 .... ingen uppdaterar denna tråd längre... några bilder på min studio... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickeh Postat 26 maj 2005 Dela Postat 26 maj 2005 Åfys*tanih*lv*te.... Ska nog kräla i säng nu, själv har jag i princip bara en PC med FL studio 3 nånting, ett gammalt sunkigt keyboard med en trasig tangent o lite andra program... nånstans i en flyttlåda har jag en kazaa oxå förresten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pusa Postat 26 maj 2005 Dela Postat 26 maj 2005 Åfys*tanih*lv*te.... Ska nog kräla i säng nu, själv har jag i princip bara en PC med FL studio 3 nånting, ett gammalt sunkigt keyboard med en trasig tangent o lite andra program... nånstans i en flyttlåda har jag en kazaa oxå förresten... Men å andra sidan behövar man väldigt lite idag för att göra underverk... Det enda du behöver är talang.. så räcker det gott med halhjärtade insatser på inredning och prylar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esset Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 base128 Är det där lokalen på 18kvm? jävlar va stort du fått det att se ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base128 (oregistrerad) Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 base128 Är det där lokalen på 18kvm? jävlar va stort du fått det att se ut! jajamen Det är ingen Nashville men det går så att en band på 4-5 pers kan lira där inne. Hur gick det med din studio? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lunatik Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 gud vad mycket schyssta prylar ni har, önskar man hade lite mer pengar. Själv har man ju inte mycket att visa en dator med reason och cubase, en keyboard med midi och en studio mick och mickpreamp + puffskydd. Så är det att vara 17 och fortfarande gå på gynasium, det är hårt att vara ung! Word! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 fan jag förstår inte hur folk kan ha så mkt grejer värt så mkt pengar 😉 va får ni allt ifån 😮 Jag vill oxå ha 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esset Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 base128 Är det där lokalen på 18kvm? jävlar va stort du fått det att se ut! jajamen Det är ingen Nashville men det går så att en band på 4-5 pers kan lira där inne. Hur gick det med din studio? Vi ska koppla ihop allting här i helgen, hittade en lokal på 40kvm som det blev bygge i. Bilder kommer efter städningen i helgen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 base128 Är det där lokalen på 18kvm? jävlar va stort du fått det att se ut! jajamen Det är ingen Nashville men det går så att en band på 4-5 pers kan lira där inne. OOOh! personligen skulle jag få allvarliga klaustrofobianfall efter en kvart därinne!! 🙂 Jobbade i nåt liknande i ett par år, o har sen dess prioriterat fönster o utrymme! ta det inte personligt, det säger mer om mig än om din studio..... eller kanske mest om kombinationen. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henrik Andersson Vogel Postat 28 maj 2005 Dela Postat 28 maj 2005 Snyggt som satan base! /H Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vinyl Postat 28 maj 2005 Dela Postat 28 maj 2005 Det ser nice ut, blir lite avis Men kanske är det jag som är lite korkad men vad är det för några trä-grejor på väggen ??? för ljudet ?? den ena ser spacig ut 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base128 (oregistrerad) Postat 28 maj 2005 Dela Postat 28 maj 2005 Snyggt som satan base! /H Tusen tack Henrik!! Iofs är utseende långt ifrån att hänga ihop med akustiken men jag är nöjd med båda. Som du märkt har jag prioriterat med basfällor överallt. Tyvärr tar dem "lite" uttryme men jag ångrar inte mig nu. Jag har inte gjort en ordentlig akustiktest men hör inga basresonanser än så länge. Gjorde så att basfällan med plywood i inspelningsrummet hade större Q i frekvensspektrum. /Mel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base128 (oregistrerad) Postat 28 maj 2005 Dela Postat 28 maj 2005 Det ser nice ut, blir lite avis Men kanske är det jag som är lite korkad men vad är det för några trä-grejor på väggen ??? för ljudet ?? den ena ser spacig ut 😉 lådan är en basfälla gjord från följande diagram: www.ethanwiner.com/BTPlans.gif http://www.mhsoft.nl/Helmholtzabsorber.asp#PanelAbsorber den andra grejen är en hemmagjord 1D quadratíc residue diffusor som följer måtten från följande diagram: http://www.mhsoft.nl/Diffusor.asp Tänker antingen pröjsa eller göra en 2D quadratic residue diffusor också. Får väl se... Har också bilder hur studion byggdes upp också för dem som är intresserad. /Mel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base128 (oregistrerad) Postat 28 maj 2005 Dela Postat 28 maj 2005 base128 Är det där lokalen på 18kvm? jävlar va stort du fått det att se ut! jajamen Det är ingen Nashville men det går så att en band på 4-5 pers kan lira där inne. OOOh! personligen skulle jag få allvarliga klaustrofobianfall efter en kvart därinne!! 😱 Jobbade i nåt liknande i ett par år, o har sen dess prioriterat fönster o utrymme! ta det inte personligt, det säger mer om mig än om din studio..... eller kanske mest om kombinationen. 😆 lugnt, då hänvisar jag dig till Nashville i stället 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base128 (oregistrerad) Postat 28 maj 2005 Dela Postat 28 maj 2005 base128 Är det där lokalen på 18kvm? jävlar va stort du fått det att se ut! jajamen Det är ingen Nashville men det går så att en band på 4-5 pers kan lira där inne. Hur gick det med din studio? Vi ska koppla ihop allting här i helgen, hittade en lokal på 40kvm som det blev bygge i. Bilder kommer efter städningen i helgen najs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 28 maj 2005 Dela Postat 28 maj 2005 Väntar på att Claes ska störta in och skälla ut dig för att du har dimmers i kontrollrummet 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base128 (oregistrerad) Postat 28 maj 2005 Dela Postat 28 maj 2005 Väntar på att Claes ska störta in och skälla ut dig för att du har dimmers i kontrollrummet 😄 hehe dimmers i kontrollrummet är bara bra om man designar och väljer rätt 🙂 1) Enligt SAE tipsen ska man dela en trefas lina i studion till olika faser så att ljus, ventilation och ljudutrusning inte delar samma fas. Det gjorde elektrikern i min studio. 2) Dimmers för elektroniskt trafo ska det vara, kostar lite mer men de använder tyristorer i stället så det hörs inte ett ljud ifrån ljussystemet. 3) Det är hur mysigt som helst och ser inga nackdelar alls. 🙁 /Mel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wicked_s Postat 29 maj 2005 Dela Postat 29 maj 2005 Jäklar vad mycket roliga prylar många av er har! Jag vill också ha 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 13 juni 2005 Dela Postat 13 juni 2005 Har nyligen flyttat till stor lägenhet och fått ett dedikerat rum till studio, såhär kan det se ut: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 13 juni 2005 Dela Postat 13 juni 2005 Mörkt, men det ser rätt mysigt ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Heave Postat 13 juni 2005 Dela Postat 13 juni 2005 Här e lite bilder på min lilla studio! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esset Postat 13 juni 2005 Dela Postat 13 juni 2005 någonting säger mig att du tycker om Focusrite, tycker mig kunna räkna till 2st OctaPRE, 1st Twintrak Pro(?) och 1 st ISA någonting Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 13 juni 2005 Dela Postat 13 juni 2005 Neko: Sant, men det var mest för bildens skull. 😆 Jag ska fota i dagsljus någon gång, ganska fint med trädtopparna utanför fönstret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Heave Postat 13 juni 2005 Dela Postat 13 juni 2005 någonting säger mig att du tycker om Focusrite, tycker mig kunna räkna till 2st OctaPRE, 1st Twintrak Pro(?) och 1 st ISA någonting 😆 Så sant! hehehe.. ISA 430 MK2 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.