JJRockford Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 Om du vill vara så vänlig att peka på rätt tråd vore vi dig evigt tacksamma, unge man. Monitorer/hörlurar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 Tack unge man! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 Några bilder på min hemmastudio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 Några bilder på min hemmastudio. Maffig basgitarr. Vad är det för nåt? Är du basist kapabel att spela på en sexsträngad bas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 Monitorer/hörlurar? fan du han före 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 fan du han före 😛 Ett drygt dygn för att leta fram en länk? Gamle man? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 Maffig basgitarr. Vad är det för nåt? Är du basist kapabel att spela på en sexsträngad bas? LTD B-206SM, Man vänjer sig kanske fort att den har många strängar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 The "GUETTA" studion är äntligen färdig! 🥰 inte riktigt "hemmastudio" men är man där dygnet runt så blir det ens andra hem kanske....? Fan det där var ursäkta språket, en riktigt fin studio. Mysfaktor dlx! Bor du i Lkpg kan jag lova att du får bjuda mig på en kaffe. Jag står för fikabröd =P 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 Ett drygt dygn för att leta fram en länk? Gamle man? Nja såg svaret idag och tänkte leta upp, skrollade ner och såg att de redan var postat. Kan ju inte sitta här 24/7 heller. Hur tror du chefen skulle tycka om det? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
technic Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 Här kommer lite bilder från mitt kontrollrum. Inte klar med rummet än men på god väg iaf 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dippen Postat 26 oktober 2012 Dela Postat 26 oktober 2012 (redigerat) Riktigt snyggt technic! Såhär ser det ut hemma hos mig! *edit* Nu är bilden med också! Redigerat 26 oktober 2012 av Dippen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jewnas Postat 7 november 2012 Dela Postat 7 november 2012 Min hörna! Tyvärr inte mycket på akustikbehandlingsfronten ännu, men det kommer så småningom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBP Postat 12 november 2012 Dela Postat 12 november 2012 Fan det där var ursäkta språket, en riktigt fin studio. Mysfaktor dlx! Bor du i Lkpg kan jag lova att du får bjuda mig på en kaffe. Jag står för fikabröd =P Tackar tackar! 🙂 Jag bor i Motala, där även studion finns. Hör av dig om du har vägarna förbi! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John NT Postat 25 november 2012 Dela Postat 25 november 2012 Här är min prodd-studio samt sovrum! 🙂 Snålt på outboard-fronten, men jag änvänder studion framförallt för låtskriveri och demos så jag har lagt allt krut på snabbt workflow och "vibe" snarare än den bästa hårdvaran 🙂 En schysst mickpreamp och en strömregulator ligger dock nära på priolistan (väggströmmen lirar inte riktigt med mina strator), och lite mer akustikbehandling skulle göra nytta. Dator: 21.5" iMac med Logic Monitorer: Adam A5 på stativ Hörlurar: Audio-technica ATH-M50 Ljudkort: Focusrite Saffire PRO14 Fractal Audio Axe-Fx för gitarrinspelning M-Audio Keystation 88 tangenter Yamaha DD-65 för truminspelning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangelito Postat 30 november 2012 Dela Postat 30 november 2012 Jag vill också vara med 🙂 Här är ett par bilder på min drygt 13 m2 källarstudio som ligger i vår gamla 50-talskåk. Har sakta men säkert köpt på mig den utrustning jag vill ha (behöver). Senaste köpet var ett begagnat par Genelec 8030a. Än så länge saknas Isopods till dem så jag har inte riktigt riktat in dem ordentligt. Nästa steg är att börja fundera på akustikbehandling. Kreativa sidan: Softa sidan: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 30 november 2012 Dela Postat 30 november 2012 Jag vill också vara med 🙂 bild,bild,bild,porr haha va roligt! när jag såg din profilbild visste jag EXAKT vad det var gitarrer som skulle hänga på väggarna på bildern ^^fun fun Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangelito Postat 30 november 2012 Dela Postat 30 november 2012 haha va roligt! när jag såg din profilbild visste jag EXAKT vad det var gitarrer som skulle hänga på väggarna på bildern ^^fun fun Mmm, det är mustaschen va? Frugan låter mig inte raka bort den för "jag ser ju så snäll ut" 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 30 november 2012 Dela Postat 30 november 2012 Här är min prodd-studio samt sovrum! 🙂 Snålt på outboard-fronten, men jag änvänder studion framförallt för låtskriveri och demos så jag har lagt allt krut på snabbt workflow och "vibe" snarare än den bästa hårdvaran 🙂 En schysst mickpreamp och en strömregulator ligger dock nära på priolistan (väggströmmen lirar inte riktigt med mina strator), och lite mer akustikbehandling skulle göra nytta. Dator: 21.5" iMac med Logic Monitorer: Adam A5 på stativ Hörlurar: Audio-technica ATH-M50 Ljudkort: Focusrite Saffire PRO14 Fractal Audio Axe-Fx för gitarrinspelning M-Audio Keystation 88 tangenter Yamaha DD-65 för truminspelning Jag tror du vinner klassen snyggast ljussättning i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drängen Postat 30 november 2012 Dela Postat 30 november 2012 Krypinnet sedan över ett år. I väntan på pengar till bygge ute i lillstugan på 50kvadrat. Just nu är det bara en oreda med massa papper och lilltösens leksaker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 30 november 2012 Dela Postat 30 november 2012 Mmm, det är mustaschen va? Frugan låter mig inte raka bort den för "jag ser ju så snäll ut" 🙂 ja de måste nog fan vara det! Jag menade absolut inget illa, så sorry om du tog illa upp. Men det var exakt asså! Precis som när man ser Guitar Nilssons profilbild 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangelito Postat 1 december 2012 Dela Postat 1 december 2012 Jag menade absolut inget illa, så sorry om du tog illa upp. Hehe, ingen fara. Jag tycker mest den är humor. Det var så det började :-) Men nu är vi lite off topic. Det är i alla fall en skön "studio" att hänga i på kvällarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Terror Postat 1 december 2012 Dela Postat 1 december 2012 Hehe, ingen fara. Jag tycker mest den är humor. Det var så det började :-) Men nu är vi lite off topic. Det är i alla fall en skön "studio" att hänga i på kvällarna. ja den var riktigt fin !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 1 december 2012 Dela Postat 1 december 2012 Här kommer lite bilder från mitt kontrollrum. Inte klar med rummet än men på god väg iaf 🙂 Tjusigt OCH, extraplus för lavalampa! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nickeduvet Postat 7 december 2012 Dela Postat 7 december 2012 min gamla lilla "studio".. har dock inte kvar lokalen då dom skulle riva byggnaden 🙁 så nu jobbar jag enbart hemifrån Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 7 december 2012 Dela Postat 7 december 2012 Jag får väl också vara med och leka. Sjukt oorganiserat. Är även akustikbeh. i hörnen och första reflektion i mixplats. Lite kvar och göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 7 december 2012 Dela Postat 7 december 2012 Läckra studios ni har! Slänger upp en bild nån gång när det röjts på bordet. Nu ligger allt möjligt där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zantoz Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Här får ni lite bilder på min studio i Trollhättan soundcraft venue 2 32 kanaler Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Oh, coolt. 🙂 Jag i min j-a betongbunker. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frithiof Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Eftersom jag gillar den här tråden och många spanar in i den tänkte jag slänga iväg en fråga här. Är det någon som har tips på hur man skall få till belysningen? Man vill ju ha ett "fullljusläge" och ett "mysbelisningsläge". Om jag lyckas få igång kameran och orkar städa lite i studion kan det ju kanske bli bilder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Eftersom jag gillar den här tråden och många spanar in i den tänkte jag slänga iväg en fråga här. Är det någon som har tips på hur man skall få till belysningen? Man vill ju ha ett "fullljusläge" och ett "mysbelisningsläge". Om jag lyckas få igång kameran och orkar städa lite i studion kan det ju kanske bli bilder. Lavalampa! 🙂 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.