ChrioN Postat 25 december 2003 Postat 25 december 2003 Jag står i valet och kvalet av 2 mikrofoner: AKG Solidtube och Rode NTK. Det är antagligen ganska svårt att avgöra vilken som är "bäst" men jag tänkte om ni hade några tips eller erfaranheter om dom. god jul!
embamusic Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 Jag anser att rode har en skönare karaktär, men smaken är som baken.. Jag själv har arbetat med både AKG och Rode, och jag tycker att Rode generellt är mycket "varmare" och inte lika "stumma" som AKG`s mikrofoner.
silver (oregistrerad) Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 Har inte spelat in med AKG men äger däremot en rode NTK,och jag ville bara säga att den låter väldigt bra. Jag är helnöjd. Men som sagt,som mycket annat så är det nog en smaksak i slutändan ändå!! Är det mycket i prisskillnad? Ha det fint! SILVER 😉
Benny Bong (oregistrerad) Postat 19 februari 2004 Postat 19 februari 2004 Kan bara falla in i TDK kören en underbar mic med personlighet. VARM. AKG är dock alltid AKG och den här har bredd. Testa dom helst innan för att hitta din persoliga favvo. Min TDK har dessutom bra och ibland superbra dagar precis som en själv. Personlighet då´rå 😕
Claes Holmerup Postat 19 februari 2004 Postat 19 februari 2004 Du hittar NTK och ett rejält gäng andra micar på min testsite - dock inga AKG, inte ännu i alla fall... 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.