Jizzen Postat 21 september 2019 Postat 21 september 2019 (redigerat) För några veckor sedan ville inte min dator starta upp Windows, så jag blev tvungen att lämna in den för översyn/reparation. Idag fick jag tillbaka den och allt fungerar fint nu..förutom att jag nu måste installera alla möjliga program på nytt igen. Har laddat ner Cakewalk by Bandlab och en del andra program, men när jag kom till EZdrummer2 tog det stopp. Tänkte att det bara skulle vara att ladda ner det igen från My Account i Toontrack Product Manager, men icke. Där står det ju att mina 15 produkter (EZMix, EZdrummer, EZKeys etc.) redan är installerade på min dator. De var ju det, men inte efter att datorn har varit på service. Hur gör jag för att installera EZdrummer2 och de andra Toontrack-programmen på nytt? Redigerat 22 september 2019 av CHAE
Sostenuto Postat 21 september 2019 Postat 21 september 2019 Starta Toontrack Product Manager För var och en av dina aktiverade produkter, klicka på Show Details Klicka på tabben Authorizations Avaktivera produkten på din nuvarande dator genom att klicka på Remove Nu ska du på nytt kunna aktivera produkten på datorn
Jizzen Postat 21 september 2019 Trådstartare Postat 21 september 2019 20 minuter sedan, Sostenuto said: Starta Toontrack Product Manager För var och en av dina aktiverade produkter, klicka på Show Details Klicka på tabben Authorizations Avaktivera produkten på din nuvarande dator genom att klicka på Remove Nu ska du på nytt kunna aktivera produkten på datorn Ahaa..jag ska prova det. Tack! 🙂 Edit: Man frågar efter "Computer ID" och det visas en massa kryss XXXX XXXX XXXX XXXX..typ. Vad är det för ID nr som ska skrivas in där? Har glömt hur jag authorizerade förra gången.....
Jizzen Postat 21 september 2019 Trådstartare Postat 21 september 2019 Provade att skriva in det ID för min dator som finns som standardinformation om min dator..men det numret accepterades inte.
Sostenuto Postat 21 september 2019 Postat 21 september 2019 Computer ID? Det känner jag inte igen. I Toontrack Product Manager kan man aktivera upp till två datorer och de identifieras med något de kallar Computer Name. Jag kommer inte ihåg om det var något som hämtades automatiskt från Kontrollpanelen > System eller om det var något man fick namnge själv, men jag har aldrig sett Computer ID. Om du nu inte tänker på Serial Number som har mönstret XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX. Det är ju något som du får i ett mail från Toontrack vid köp av respektive produkt.
Jizzen Postat 21 september 2019 Trådstartare Postat 21 september 2019 Denna ruta kommer upp när jag klickar på "Authorize..." under EZDrummer2.
Jizzen Postat 21 september 2019 Trådstartare Postat 21 september 2019 Verkar ha hittat lösningen nu. Jag försökte ladda ner EZDrummer2 från mitt konto via Toontrack-hemsidan istället för i appen Product Manager. Det var inte så smart.. 🙂 Nu tror jag att det ska fungera...
Jizzen Postat 21 september 2019 Trådstartare Postat 21 september 2019 Ja, nu fungerade det! 🙂 Tack för inputs i denna tråd! 👍
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.