hagmann Postat 7 september 2019 Postat 7 september 2019 (redigerat) Hej, Jag köpte en Shure KSM8 begagnad och när jag kopplade in den i min Focusrite iTrack Solo så "förstördes mitt ljudkort". Jag får ingen output alls, och den känner inte heller av ljudet från micken och hörlurarna tickar. Jag har bifogat hur det låter. Jag kan inte göra någonting. Den vill inte record'a något jag gör och om jag låter den vara opluggad ett bra tag så slutar den, men så fort jag sätter i shure KSM8an så händer det igen. Problemet är ju att ljudkortet är "plug n' play" och jag använder en Mac Book så kan därför inte uppdatera drivrutiner eller liknande. Jag har testat att byta USB-port och startat om datorn, jag kan också dra ut micken, men det låter exakt likadant, även om jag har micken utdragen, och stoppar in USB'n igen så blir det samma sak, först brusar det med klicket i bakgrunden i 3-4 sekunder och sedan övergår det till det som hörs på inspelningen. Det slutar om jag stänger av "direct monitor" och börjar igen om jag slår på den. Jag fick den att spela in, men det brusar väldigt mycket: Snälla hjälp?? Redigerat 7 september 2019 av hagmann
VayzeriA Postat 11 september 2019 Postat 11 september 2019 Hur låter det med och utan fantommatningen?
Gäst Postat 11 september 2019 Postat 11 september 2019 Vad är det för typ av mick? Behöver den verkligen fantommatning?
CHAE Postat 11 september 2019 Postat 11 september 2019 9 minuter sedan, pop53 said: [...] Behöver den verkligen fantommatning? Inte enligt spec:arna. Tänkte först att TS köpt en defekt vara för ljud #2 påminner om en kalllödning (hade själv samma problem med en ny mik för många år sedan och det lät i princip på samma sätt). Dock låter ljud #1 som en ljudkortsproblem (latency) alt. någon typ av kommunikations-tjofräs-ploj mellan USB och dator. Mycket märkligt! Någon annan som har några andra/fler idéer? Vänligen, CHAE
Linus Postat 11 september 2019 Postat 11 september 2019 Stäng av fantommatningen och byt mikrofonkabel. Skulle tro att kabeln leder ihop hot/cold.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.