daniel10 Postat 7 september 2019 Postat 7 september 2019 Hej! Jag skall framöver koppla in mitt soundcraft series four till datorn. Då behöver jag ett audio interface utan preamps, bara ad/da omvandling. Ljudkortet måste ha 24 in och 24 out för mix. Är det någon som har bra tips på ett sådant här kort. Mvh Daniel
crillemannen Postat 7 september 2019 Postat 7 september 2019 Försök hitta ett SSL alphalink begagnat. Det har 24 i/o via dsub.
Neosus Postat 7 september 2019 Postat 7 september 2019 Eller Motu 24 AI med dsub med möjlighet att koppla in extra preamps via adat.
daniel10 Postat 7 september 2019 Trådstartare Postat 7 september 2019 1 timme sedan, crillemannen said: Försök hitta ett SSL alphalink begagnat. Det har 24 i/o via dsub. Hej! Japp 😀Har kollat på detta. Är detta ett fristående kort? Omvandlar det bara ljudet? Går det att koppla upp med något pci kort också om man vill ha in det direkt i datorn? Mvh Daniel
daniel10 Postat 7 september 2019 Trådstartare Postat 7 september 2019 31 minuter sedan, Neosus said: Eller Motu 24 AI med dsub med möjlighet att koppla in extra preamps via adat. Detta är också ett alternativ. 😀 men detta har inga utgångar? Går det att koppla in denna med något pci kort rätt i datorn tro? Mvh Daniel
crillemannen Postat 7 september 2019 Postat 7 september 2019 4 minuter sedan, daniel10 said: Hej! Japp 😀Har kollat på detta. Är detta ett fristående kort? Omvandlar det bara ljudet? Går det att koppla upp med något pci kort också om man vill ha in det direkt i datorn? Mvh Daniel Pcie kort, sen har du även 24 i/o via adat. Jag funderar på en mobil setup så har tänkt att sälja mitt. Har även en kush audio Gaintrain isåfall, för du behöver en extern monitor kontroller
Neosus Postat 7 september 2019 Postat 7 september 2019 Aha du ville ha med utgångar oxå.. Då finns även samma men med utgångar heter då Motu 24 Ao https://motu.com/products/avb/24ai-24ao
Neosus Postat 7 september 2019 Postat 7 september 2019 Crillemannens tips är nog så vettigt. Finns många alternativ bara man spanar och klurar. 👍
daniel10 Postat 7 september 2019 Trådstartare Postat 7 september 2019 28 minuter sedan, Neosus said: Crillemannens tips är nog så vettigt. Finns många alternativ bara man spanar och klurar. 👍 Ja det verkar bra 😀 just nu kör jag på ett Focustrie saffire 56 med en Alesis hd24. Funkar faktigst bra. Men funderar på uppgradering framöver när jag bygger min nya studio
daniel10 Postat 7 september 2019 Trådstartare Postat 7 september 2019 45 minuter sedan, crillemannen said: Pcie kort, sen har du även 24 i/o via adat. Jag funderar på en mobil setup så har tänkt att sälja mitt. Har även en kush audio Gaintrain isåfall, för du behöver en extern monitor kontroller Vad ligger ett sådant system på beg ungefär? 😀
crillemannen Postat 7 september 2019 Postat 7 september 2019 28 minuter sedan, daniel10 said: Vad ligger ett sådant system på beg ungefär? 😀 8-10k, med Kush Gaintrain 13.5k 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.