ByOurTimes Postat 15 augusti 2019 Postat 15 augusti 2019 Hej! Jag är ny 19-åring här på forumet men har skapat musik sedan flera år tillbaka. På senare tid har jag funnit mer utrymme för musikproduktion och har jobbat på en rad olika projekt själv men aldrig riktigt tänkt på feedback. Eftersom att jag brinner för det här och vill utvecklas som producent hoppas jag att jag skulle kunna få lite feedback på en låt jag jobbat på. Tack så mycket! 🙂
Gäst Postat 16 augusti 2019 Postat 16 augusti 2019 (redigerat) Det låter ok kanske lite kantigt Redigerat 17 augusti 2019 av Gäst
Henric Svensson Postat 19 augusti 2019 Postat 19 augusti 2019 Jag tycker det låter bra, trallvänligt, fint arrangemang - snyggt - försök få till en sångmelodi och lite text sen är du hemma!
ByOurTimes Postat 19 augusti 2019 Trådstartare Postat 19 augusti 2019 (redigerat) 1 timme sedan, Henric Svensson said: Jag tycker det låter bra, trallvänligt, fint arrangemang - snyggt - försök få till en sångmelodi och lite text sen är du hemma! Tack, det ska jag fixa, min ide var att fixa sångmelodi som följer melodin i låten och byta ut melodins instrument till något mjukare, tystare som bakgrund till sången. 😊 Redigerat 19 augusti 2019 av ByOurTimes
Henric Svensson Postat 19 augusti 2019 Postat 19 augusti 2019 1 timme sedan, ByOurTimes said: Tack, det ska jag fixa, min ide var att fixa sångmelodi som följer melodin i låten och byta ut melodins instrument till något mjukare, tystare som bakgrund till sången. 😊 Bra tanke - ska bli spännande att höra!
stesson Postat 26 augusti 2019 Postat 26 augusti 2019 Tycker också det låter bra! Den "ringande" gitarren och stråkarna gör att det känns väldigt "atmosfäriskt", vilket jag gillar (lyssnar själv mycket på A-ha och U2). Är inte lika förtjust i "droppet" med den monotona kicken a la Avicii eller likande, detta hör man i så många låtar nu för tiden, så det känns lite uttjatat. Men det är mitt personliga tycke, inget fel på din produktion.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.