Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vart jag än installerar synthen verkar cubase inte kunna leta upp den. I vilken mapp ska jag installera? steinberg/cubase/vstInstruments ?? eller redan i steinbergkatalogen?

Tacksam för svar..

Annons
Postat

Normalt om du är på pcplatformen skall denna installeras i program/steinberg/vstplugins

Berätta gärna vilken version av cubase samt oprativsystem o platform. Blir lättare att hjälpa dig då.

Mvh

Daniel

Postat
Vart jag än installerar synthen verkar cubase inte kunna leta upp den. I vilken mapp ska jag installera? steinberg/cubase/vstInstruments ?? eller redan i steinbergkatalogen?

Tacksam för svar..

testa o tanka hem ett demo på en annan sequencer o testa... t.ex...

när ja installerade albino2 var jag tvungen att döpa om dllen till albino2.dll, annars hittade den bara albino1... testa de annars... ja menar ifall du har en gammal version installerad...

Postat

ok... hm..

Jag kör win 2000 med alla servicepack installerade. Cubaseversionen är SX2.0. Har provat att installera både i

program/steinberg/vstplugins

och

program/steinberg/cubase/vstinstruments..

försökte med en demo av v-station nu oxå.. den hittas inte heller... ???

Postat

Ett visst installationsprogram 😛 kan förstöra sökvägen till pluginen i Cubase. Kolla att den pekar rätt:

• Klicka på Devices i menyn sedan Plugin Information.
  • Kolla i rutan under Shared VST Plugin Folders att sökvägen stämmer.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Ett visst installationsprogram 😛 kan förstöra sökvägen till pluginen i Cubase.

...

Vilket?

Postat
Ett visst installationsprogram 😛 kan förstöra sökvägen till pluginen i Cubase.

...

Vilket?

dlm-*.rar

😄

Postat

TACK! wollibolli... verkligen tack! funkar kanon!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.