johngw Postat 14 juli 2019 Postat 14 juli 2019 Troligen inte ett Reaper problem men ändå. Jag hör ständigt ett missljud i både högtalare och hörlurar när jag använder Scarlett 2i2 Sudio men inte om jag lyssnar via datorns eget ljudkort (använder vanligtvis inte detta ljudkort). Gör jag inspelningar via mitt keyboard så kommer ljudet med i varje inspelning. Någon som vet något on detta?
Die Hard (oregistrerad) Postat 14 juli 2019 Postat 14 juli 2019 Vad du än gör, ta bort det där irriterande blåa. Okej? Har du kollat att du har senaste uppdateringarna och att allt är korrekt installerat?
candybag Postat 15 juli 2019 Postat 15 juli 2019 Beskriv missljudet. Brummande, sprakande? Kanske är fel på interfejset? Testat byta USB-port? Kör du den direkt in i datorn eller genom en USB-hub?
johngw Postat 15 juli 2019 Trådstartare Postat 15 juli 2019 Har testa allt det. Men utan resultat. Till och med en slitter ny dator.
Die Hard (oregistrerad) Postat 15 juli 2019 Postat 15 juli 2019 6 timmar sedan, HomerJSimpsson said: Är det så har man gör ? 😉 Uppenbarligen ja.
Die Hard (oregistrerad) Postat 15 juli 2019 Postat 15 juli 2019 19 minuter sedan, johngw said: Bytt USB kabel till ny Och det är usbkabel som är till för musik och inte någon du har gått och köpt på typ Elgiganten?
JakobP Postat 15 juli 2019 Postat 15 juli 2019 51 minuter sedan, Die Hard said: Och det är usbkabel som är till för musik och inte någon du har gått och köpt på typ Elgiganten? LOL Svalander har en ok 1,8 meters för knappt 3000 spänn, bara att slå till ! https://www.svalander.se/shoppen/kablar/usb-kablar P.S. Seriöst, finns inga USB-kablar speciellt framtagna "för musik" 😄 D.S.
VayzeriA Postat 15 juli 2019 Postat 15 juli 2019 Kan vara skador i ljudkortet, allt från skadade komponenter till en spricka i en lödning!😎😫
Die Hard (oregistrerad) Postat 15 juli 2019 Postat 15 juli 2019 4 timmar sedan, JakobP said: LOL Svalander har en ok 1,8 meters för knappt 3000 spänn, bara att slå till ! https://www.svalander.se/shoppen/kablar/usb-kablar P.S. Seriöst, finns inga USB-kablar speciellt framtagna "för musik" 😄 D.S. Och alla usb kablar som säljs där funkar inte alls för musik. Men det hade du ingen koll på va?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.