edion Postat 23 juni 2019 Postat 23 juni 2019 Hejsan! Mitt första inlägg här på forumet hoppas det hamnar rätt. Jag har två st stageboxar från midas DL153 och nu försöker jag uppdatera dessa med ny firmware. Det som är problem är att när jag ska köra programmet Midas IO updater på min dator med win10 så vägrar programmet att starta. Får inget felmeddelande utan det går bara inte igång. Har läst den read me fil som följer med och ställt in önskat ipnr som dom säger man ska göra men de hjälper tyvärr inte. Nu hoppas jag att någon här kan hjälpa mig med detta. Tack på förhand.
peterT Postat 24 juni 2019 Postat 24 juni 2019 (redigerat) Klickar man på firmware på denna sida https://www.midasconsoles.com/Categories/Midas/Mixers/I-O-Interfaces/DL153/p/P0AUB/Downloads#googtrans(en|en) så finns det ju ingen att ladda ned. Eller är det någon av legacy firmware som du försöker ladda in? Peter Redigerat 24 juni 2019 av peterT
edion Postat 24 juni 2019 Trådstartare Postat 24 juni 2019 Jorå här finns ju en firmware att ladda ner DL153 Firmware Firmware 3.4.1 Men det e ju fortfarande IO updater som inte startar så kommer inte ens till steget att jag ska använda firmware filen utan stannar väldigt tidigt. Nån idé på detta? https://www.midasconsoles.com/Categories/c/Midas/Downloads#googtrans(en|en)
peterT Postat 24 juni 2019 Postat 24 juni 2019 Laddar man ner updater filen så är det en zip-fil. Du vet att du måste packa upp den först för att kunna starta update-programmet. Är du inloggad som admin på din win-10 dator? Prova detta https://www.tenforums.com/tutorials/3436-run-administrator-windows-10-a.html P
edion Postat 24 juni 2019 Trådstartare Postat 24 juni 2019 (redigerat) Jepp det vet jag och ja jag e inloggad som administratör på datorn jag försöker köra det på. Det är ju installerat själva programmet men när man ska starta det så händer bokstavligen inte ett skit. Får inte ens upp det som en process som e startad. Ska absolut kolla upp länken och testa vidare, kanske är det lösningen vilket vore riktigt skönt om så var fallet. Redigerat 24 juni 2019 av edion
edion Postat 24 juni 2019 Trådstartare Postat 24 juni 2019 Jepp det e testat, tyvärr samma resultat. Känns som att det e nått jag missat när det gäller administratör rättigheterna. Ska kolla på dom vid tillfälle
peterT Postat 25 juni 2019 Postat 25 juni 2019 Förresten. Vad använder man en Midas DL153 till? Är det i studion, eller är det i pa samanhang också?
Gäst Postat 25 juni 2019 Postat 25 juni 2019 (redigerat) Det verkar vara nån slags preamp/stagebox med 16 ingångar och 8 utgångar. Redigerat 25 juni 2019 av Gäst
edion Postat 25 juni 2019 Trådstartare Postat 25 juni 2019 1 timme sedan, peterT said: Förresten. Vad använder man en Midas DL153 till? Är det i studion, eller är det i pa samanhang också? Vet folk som använder den i studion men tror det mest är PA användning å just den boxen. Men som sagt den används i alla miljöer vad jag kan förstå
peterT Postat 25 juni 2019 Postat 25 juni 2019 Vad är det för fördel mot en gammaldags stagebox med multikabel till mixerbordet?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.