Carl sandelin Postat 21 juni 2019 Postat 21 juni 2019 Hej igen! Jag har fixat med en låt länge nu som jag verkligen gillar! Jag ville lägga upp den här nu för att kolla med er vad ni tycker? OBS! Gitarren skall spelas in på nytt och ändras lite och tanken är att sång även skall läggas till! (Om ni vet någon duktig sångare/låtskrivare, hit me up!)
Henric Svensson Postat 22 juni 2019 Postat 22 juni 2019 Mycket mellanregister på gitarren och väldigt klickigt ljud på bastrumman är min första reaktion....har du referenslyssnat mot något annat spår i samma genre - om inte så gör det! Svårt att kommentera låten då det inte finns sång/melodi! Mvh Henric
candybag Postat 23 juni 2019 Postat 23 juni 2019 Bra ideer och låter som upplagt för sång. Håller med @Henric Svensson. Kicken låter fläskig men har för mycket diskant. Tycker cymbalen ligger för högt i volym. 1.33, allt ljud duckar i droppet. Är det meningen för jag tycker det låter konstigt 🙂
Carl sandelin Postat 23 juni 2019 Trådstartare Postat 23 juni 2019 Okej! Kicken skall kollas på! Ljudet "duckar" pga sidechainen, den kanske är inställd för hårt? skall kika på det med! 🙂 Tack för tiden ni tog er!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.