slejnard Postat 19 juni 2019 Postat 19 juni 2019 Hej bästa studioforum 🙂 Tänkte kombinera mina stora intressen musik och fiske genom att göra en låt som handlar om just fiske. Hur låter det i era öron? Hur är mixen, arret och framförandet? Som vanligt gillar jag att röra mig kring 70-talet med inspirationen. Lite psykadelisk rockpop. Fått hjälp av min konstnärlige kompis Lasse Alexandersson med omslaget. Ha en fin sommar och glöm inte att i vassen lurar gammelgäddan! 🙂
HomerJSimpsson Postat 11 juli 2019 Postat 11 juli 2019 Riktig skön låt ! Önskar lite mer bas, låter lite tunn genom mina högtalare. Jag lyssnar genom det 'gamla' sättet med en JVC förstärkare från '90 med BASS/TREBLE på +/-0db , 3vägslådor plus extra 12" or. Ljudet går från datorn genom ett ZOOM UAC2 ljudkort till förstärkaren, men det borde ju inte påverka ... 1
Gäst Postat 11 juli 2019 Postat 11 juli 2019 (redigerat) Homer jag kör också med gamla grejer här mellan mantorp och mjölby 😄 eller rättare sagt både och så det kan allt funka kanonbra. Har en modell mindre bergssprängare mellan datorn och mina öron i garaget och den kommer jag att gråta blod över när den måste pensioneras. Gillar låten sjejnard glömde att säga det 😄 Redigerat 11 juli 2019 av Gäst
slejnard Postat 11 juli 2019 Trådstartare Postat 11 juli 2019 Tackar oerhört för era synpunkter och för lyssning. Ja jag kanske pressade den lite för hårt. Är iaf en limiter på basen och kaggen. Många bra tips! Tack alla 😊👍
slejnard Postat 11 juli 2019 Trådstartare Postat 11 juli 2019 7 timmar sedan, pop53 said: Vad blev det för fisk 😄 Där kan bara fantasin sätta gränser 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.