slejnard Postat 6 juni 2019 Postat 6 juni 2019 Hur jag än vrider och vänder på micken så funkar det inte. Låter inte som ”på skiva”? Sm57 ska ju vara grejen! 😆🎤🎸 1
ONSatan Postat 6 juni 2019 Postat 6 juni 2019 (redigerat) Kanske kör på sol/vind-el? Funkar inte till Rock, du måste ha kärnkraft eller från olja. Blir fasfel annars. Till pop funkar också vattenkraft. +micken ska vara mot 12e bandet ffs! Redigerat 6 juni 2019 av ONSatan 1
Atla Daga Postat 6 juni 2019 Postat 6 juni 2019 (redigerat) Redigerar. Jag ska fråga en person som garanterat vet bäst. Återkommer med bättre svar angående just el-gitarr. Redigerat 6 juni 2019 av Atla Daga Läste rubriken fel
Die Hard (oregistrerad) Postat 6 juni 2019 Postat 6 juni 2019 (redigerat) 1 timme sedan, mixamannen said: Du måste ha fantommatning på svajarmen! Och glöm inte Guran också. Redigerat 6 juni 2019 av Die Hard
Atla Daga Postat 6 juni 2019 Postat 6 juni 2019 Hehe, 😉 kan bero på gitarristen också.. allt hänger inte på mikrofonen 🔌 . 🙂 Men jag ska fråga en som spelar gitarr på heltid. 1
VayzeriA Postat 6 juni 2019 Postat 6 juni 2019 Axelremmen är i vägen, gitarren är stämd i c-dur och micken är vänd åt fel håll ! 1
Atla Daga Postat 7 juni 2019 Postat 7 juni 2019 Citat från en som spelar på heltid: ”Tex med en shure SM 57. I kanten på högtalar elementet. Riktat snett in mot konen. För ett hårdare ljud i mitten rakt in mot konen. Men jag använder första alternativet till 96%”. 1
slejnard Postat 7 juni 2019 Trådstartare Postat 7 juni 2019 Tack för alla tips! 😄 Måste testas ... 😉 1
MRS8 Postat 7 juni 2019 Postat 7 juni 2019 8 timmar sedan, slejnard said: Tack för alla tips! 😄 Måste testas ... 😉 Jag tror jag vet felet; skruva på volymratten. Jag brukar alltid glömma den jag också. 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.