Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tjänsten lanserades ju igår om jag inte ser fel, så jag tvivlar på att så många hunnit få ut nåt av det än...

Blir alltid lite skeptiskt till sånt som är riktat till "musiker som vill nå ut", och som kostar pengar... Men 10kr per låt är ju faktiskt jämförbart med portot när man skickar en demo på vanligt sätt, så det kanske inte är så tokigt...?

Hade det bara varit lite fler bolag med (för det verkar väl bara va de 5 som är på förstasidan...?), så hade jag nog inte tvekat så mycket...

Postat

eh.. tio spänn? Så tusan heller.. Det är bra mycket dyrare än så ju.. 😉 Speciellt då det ska utomlands. För kommer man inte under 250 gram.. Då är det 500 gram som gäller och därmed 70 spänn ju. Inte kloka priser. Vad tänkte Gud på då han skapade portot? Inte oss musiker iaf!! 🙂

//smulan

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat

Då har man laddat upp sin första låt på songbox. Antar att det bara är att luta sig tillbaka och vänta på att framgång, berömmelse och massor av pengar ska ramla över en.

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 😄

Är du 21 år & tjej?

Postat
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 🙂

Är du 21 år & tjej?

Hur så? Behöver du fler, Danny? 😄

Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 🙂

Är du 21 år & tjej?

Hur så? Behöver du fler, Danny? 😄

Hur så?

Behöver din lillasyster nån att värma sig mot, Hacke?

Redigerat av Danny Cort
Postat
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 😆

Är du 21 år & tjej?

Hur så? Behöver du fler, Danny? 🙂

Hur så?

Behöver din lillasyster nån att värma sig mot, Hacke?

Gnnh.. måste... låta bli... fååår .. inte .. skriva... meeerr .. .ooofffff t-t-t-t-oooopichhh... nnghhH! 😄

Postat
Ah..gott. Misty music ville att jag skulle skicka mer material 😛

eheeheheeeemmmm

Det vill dom alltid...

Det är ett stående svar, så heter det alltid. "Hej, skicka gärna fler" 😲

Postat

Undrar om den här tjänsten kan ersätta det gamla hederliga och dryga förfarandet att skicka sina alster i rekommenderat brev med mottagningsbevis till sig själv och behålla försändelsen oöppnad. Dvs för att bevisa sin upphovsrätt vid ev tvist (se här).

Postat (redigerat)
Undrar om den här tjänsten kan ersätta det gamla hederliga och dryga förfarandet att skicka sina alster i rekommenderat brev med mottagningsbevis till sig själv och behålla försändelsen oöppnad. Dvs för att bevisa sin upphovsrätt vid ev tvist (se här).

Det kan man juh alltid göra ändå.

Edit:

Alltså, jag tror inte man kan bevisa att man äger ett musikaliskt verk på något annat sätt..

Redigerat av D Vibe
Postat

Edit:

Alltså, jag tror inte man kan bevisa att man äger ett musikaliskt verk på något annat sätt..

Uh? Vad kan man alltid göra ändå? 🙂

Det finns elektroniska alternativ till det där med rekommenderade brev. Jag var inne på att ta fram en sån tjänst själv ett tag, men insåg att någon annan såklart hann före: http://www.icreateditfirst.com

Vi har några andra långa trådar om det här... för den som pallar leta. 😉

Postat

Jag har testat och fått shyssta svar från ett par bolag. Det bästa är att man kan ju se om de har lyssnat eller ej.

The Mr... :rolleyes:

Postat

Edit:

Uh? Vad kan man alltid göra ändå? 😛

Det finns elektroniska alternativ till det där med rekommenderade brev. Jag var inne på att ta fram en sån tjänst själv ett tag, men insåg att någon annan såklart hann före: http://www.icreateditfirst.com

Vi har några andra långa trådar om det här... för den som pallar leta. 😕

Vettefan vad jag babblade om. Tror jag missuppfattade dig 😛😄

• 1 månad senare...
Postat

Intressant. Jag höll på att lansera en precis likadan tjänst för 6 år sedan. Men då var inte bolagen särskilt intresserade. Antar att tekniken hunnit ikapp dem nu 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.